دردومین نشست استانی هفته ملی کودک مورد تاکید قرارگرفت؛ 

لزوم مهارت آموزی به کودکان با تکیه بر آموزه‌های عاشورایی

اسفندیارضیائی حوزه کودک و نوجوان را نیازمند توجه همیشگی دانست و با بیان ‌این‌که هفته ملی کودک و تقارن آن با ماه محرم، امکان عمق‌بخشی به فعالیت‌های دینی را بیش از پیش فراهم‌می‌کند، تصریح‌کرد: این ایام فرصتی است تا در سایه هم‌گرایی و هم‌افزایی، بیش از پیش به آینده‌سازان انقلاب اسلامی پرداخته و بسترهای مناسبی برای آگاهی‌بخشی به آنان را فراهم‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طی برگزاری دومین نشست استانی برنامه‌ریزی روزجهانی و هفته ملی کودک، نمایندگان دستگاه‌های فعال دراین حوزه ضمن تشریح برنامه‌های پیشنهادی خود بر ضرورت تمرکز بر مهارت‌آموزی به کودکان و تکیه بر آموزه‌های عاشورایی تاکیدکردند.

دومین نشست استانی برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌های روزجهانی و هفته ملی کودک به پیگیری مصوبات جلسه نخست و هم‌چنین تشریح برنامه‌ها از سوی نمایندگان دستگاه‌های مرتبط اختصاص‌داشت و درسایه هم‌اندیشی و هم‌گرایی، تصویری روشن از برنامه‌های این ایام ارایه‌شد.
ضرورت عمق‌بخشی به فعالیت‌های دینی و توجه به مهارت‌آموزی کودکان
مدیرکل کانون استان گیلان در این نشست ضمن قدردانی ازهمراهی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان، به شاخص‌های توسعه و پیشرفت هرجامعه اشاره و توان‌مندسازی نسل کودک و نوجوان را بیان‌گر رشد کشورها عنوان‌کرد.
اسفندیارضیائی برهمین اساس حوزه کودک و نوجوان را نیازمند توجه همیشگی دانست و با بیان ‌این‌که هفته ملی کودک و تقارن آن با ماه محرم، امکان عمق‌بخشی به فعالیت‌های دینی را بیش از پیش فراهم‌می‌کند، تصریح‌کرد: این ایام فرصتی است تا در سایه هم‌گرایی و هم‌افزایی، بیش از پیش به آینده‌سازان انقلاب اسلامی پرداخته و بسترهای مناسبی برای آگاهی‌بخشی به آنان را فراهم‌کنیم.
اشاره به روزشمار هفته ملی کودک و هم‌چنین تاکید براین موضوع که مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین نیز مخاطب برنامه‌های این ایام محسوب‌می‌شوند، دیگر بخش سخنان دبیر استانی برنامه‌های هفته ملی کودک بود و او در همین حال از نگاه ویژه این برنامه‌ها به تمامی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی خبرداد.
وی هم‌چنین به برخی از فعالیت‌های کانون در هفته ملی کودک اشاره داشت و دیدار کودکان برگزیده استان با استاندار، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی و ویژه‌برنامه«شبی با قصه»، اجرای فعالیت‌های مختلف برای کودکان دارای نیازهای ویژه و برگزاری ویژه‌برنامه «با بچه‌های روستا»، برگزاری شب شعر با همکاری کانون پرورش فکری استان قم، برپایی نمایشگاه آثارمربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری و هم‌چنین، ثبت‌نام رایگان کودکان در روز جهانی کودک (۱۶مهر) را از جمله این برنامه‌ها عنوان‌کرد.
تشریح برنامه‌ها از سوی نمایندگان دستگاه‌های مرتبط نیز دیگر بخش این نشست بود و در همین زمینه برگزاری کارگاه‌های بشردوستانه، اجرای مانورهای امدادی درمهدهای کودک، مسابقه نقاشی (کودک و صلح)، نمایش فیلم و هم‌چنین ساخت کلیپ و همراهی با جشنواره قصه‌گویی کانون از برنامه‌های پیشنهادی هلال احمربود.
درهمین زمینه بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون، اجرای قصه‌گویی، سرود، نمایش عروسکی و هم‌چنین مداحی و بازدید از موزه، برگزاری نمایشگاه دست‌سازه‌ها، تقدیر از خانواده شهدا، بازدیدهای علمی و اجرای فعالیت برای کودکان روستایی و عشایر، ازجمله برنامه‌های آموزش و پرورش برای مخاطبان دانش‌آموزبود.
نماینده صدا و سیمای مرکز گیلان نیز از آمادگی این رسانه استانی برای پوشش خبری و تصویری فعالیت‌های این ایام و هم‌چنین فراهم‌سازی فرصت حضور کودکان و کارشناسان این حوزه در برنامه‌های مختلف شبکه استانی باران خبرداد.

تقویت نگرش مثبت کودکان نسبت به شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان از اولویت‌های بنیاد شهید انقلاب اسلامی عنوان شد و نماینده این مجموعه برای اجرای برنامه‌ در فضاهای عمومی و ایجاد فرصت برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با سرمایه‌های معنوی کشور اعلام آمادگی‌کرد.
نماینده اداره کل کتاب‌خانه‌های عمومی نیز از اجرای طرح کتاب‌دارکوچک، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی یک روزه، قصه‌خوانی با رویکرد ماه محرم و هم‌چنین برگزاری مسابقه نقاشی وکتاب‌بخوانی سخن‌گفت و از همکاری با دیگر دستگاه‌ها برای اجرای فعالیت‌های هفته ملی کودک استقبال‌کرد.
فراهم‌سازی فرصت بازدید رایگان کودکان از موزه حفاظت ازمحیط‌زیست در هفته ملی کودک، ایجاد امکان بازدید کودکان از پناهگاه حیات وحش سلکه بندرانزلی و حضور کارشناسان در مدارس و مراکز فرهنگی کانون از برنامه‌های اداره کل حفاظت ازمحیط‌زیست استان به شمارمی‌رفت.
نمایندگان شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری هم از اعلام آمادگی دستگاه مطبوع خود برای تبلیغات محیطی و هم‌چنین برگزاری مشترک ویژه‌برنامه‌های این ایام با دیگر دستگاه‌های مرتبط سخن‌گفتند.
حمایت ازاجراهای عمومی در حوزه کودک، صدور مجوز برای نمایش‌های مختلف کودک محور و هم‌چنین اجرای مسابقه‌ی نقاشی، برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای کودکان، اهدای کتاب، نمایش فیلم و برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی هم از اولویت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی درهفته ملی کودک عنوان‌شد.
نماینده معاونت بهداشت و سلامت استان نیز از اجرای برنامه‌های آموزشی، حضور کارشناسان این مجموعه درمدارس و مراکز کانون پرورش فکری، اهدای کتاب و فعالیت خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی درهفته ملی کودک خبرداد.
درهمین حال، نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) از برگزاری آیین تجلیل از کودکان تحت پوشش و همراهی در اجرای برنامه‌های استانی هفته ملی کودک سخن‌گفت.
همراهی با دستگاه‌های استانی دربرگزاری ویژه‌برنامه‌های روز و هفته ملی کودک نیز ازاولویت‌هایی بود که نمایندگان استانداری و امور بانوان و خانواده استانداری گیلان به آن اشاره‌داشتند.
برنامه‌ریزی هدف‌مند برای دیدار کودکان نخبه استان با استاندار گیلان نیز از موضوع‌هایی بود که این نمایندگان برای اجرای آن اعلام آمادگی کردند.
برهمین اساس اجرای فعالیت‌های فرهنگی، راه‌اندازی پایگاه‌ هفته ملی کودک به صورت متمرکز ، برپایی ایستگاه نقاشی و اهدای کتاب و فراهم‌سازی زمینه دیدار کودکان نخبه‌ی دارای نیازهای ویژه نیز از برنامه‌هایی بود که از سوی نماینده بهزیستی استان گیلان ارایه‌شد.
گفتنی است در این نشست که صبح امروز در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت صورت‌گرفت، نمایندگانی از استانداری، آموزش و پرورش، صدا و سیما، اموربانوان و خانواده استانداری، بهزیستی، محیط‌زیست، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید، شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر حضورداشتند.
شایان ذکر است، هفته‌ی ملی کودک با شعار«آینده را باید ساخت» با محوریت کانون و همراهی ارگان‌های دولتی، دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه ۱۳۹۷ در سراسر کشوربرگزارمی‌شود.

Share