آیت‌الله فلاحتی در دیدار با جمعی از فرماندهان پلیس راه گیلان:

لزوم ایجاد کمربندی سنگر به کوچصفهان|نبود پارکینگ در شهرها از مشکلات گیلان است

آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان پیشگیری را مهم‌ترین امر در کاهش تلفات جاده‌ای عنوان کرد و گفت: ارتقای فرهنگ ترافیکی نیازمند آموزش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان پلیس راه گیلان با اشاره به توجه پلیس به فرهنگ‌سازی در جامعه اظهار کرد: افزایش آمار تلفات جاده‌ای دلیل ضعف پلیس نیست.

وی، پلیس در نظام جمهوری اسلامی ایران را امین، اخلاق‌محور و مردم‌دار توصیف کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی وضعیت پلیس نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه کارکنان پلیس با گذشت زمان مدیرتر، مدبرتر و اخلاق‌مدارتر شدند، تصریح کرد: وجود ناظر برای همه مفید است و این امر موجب پیشرفت کار پلیس می‌شود ضمن اینکه پلیس را از پیامدهای سوء مصون نگه می‌دارد.

آیت‌الله فلاحتی به فعالیت پلیس در بیرون و درون شهرها و مواجهه با موتورسیکلت‌سواران، عابران پیاده و مناطق حادثه‌خیز اشاره کرد و گفت: پلیس با صیانت از نیروهای خود نسبت به ارائه خدمت به مردم در تلاش است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت جاده‌های مواصلاتی گیلان، تصریح کرد: ایجاد کمربندی جاده سنگر به کوچصفهان و سه‌راهی شفت از نیازهای ضروری برای کاهش بار ترافیکی برون‌شهری رشت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ارتقای فرهنگ ترافیکی را نیازمند آموزش دانست و متذکر شد: اگر به مردم فرهنگ استفاده از ابزارهای زندگی آموزش داده شود بسیار تاثیرگذار است.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید براینکه پیشگیری مهم‌ترین امر در کاهش تلفات جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از بیمه باید به مردم آموزش داده شود.

وی، دقت و سرعت در رسیدگی به امور ترافیکی را مهم خواند و یادآور شد: دقت نباید فدای سرعت شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از مشکلات در شهرهای شمالی فرسودگی سریع خودروها است، اظهار کرد: نبود پارکینگ در شهرها از دیگر مشکلات در گیلان محسوب می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی، یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات ترافیکی به‌ویژه در شهرهای گیلان را ایجاد دوربرگردان عنوان کرد.

محور رودبار ـ منجیل چالش ترافیکی گیلان

فرمانده پلیس راه گیلان نیز در دیدار مذکور به تاثیر تریبون‌های نمازجمعه در کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای اشاره کرد و افزود: امامان جمعه می‌توانند در کاهش تلفات جاده‌ای موثر باشند.

حسن محمدپور به وجود ۱۰ هزار و ۶۶۲ کیلومتر راه برون‌شهری در گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان با ۱۷۷ نفر جمعیت به ازای هر کیلومتر متراکم‌ترین استان کشور است.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان، بیان کرد: امسال در طرح تابستانی پلیس راه تعداد ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو وارد استان شد که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

فرمانده پلیس راه گیلان، محور رودبار – منجیل را چالش اصلی پلیس راه گیلان خواند و تصریح کرد: اگر در مورد محور مذکور چاره‌اندیشی نشود در نوروز سال ۹۸ با مشکل مواجه می‌شویم.

محمدپور، خواستار اتمام سه کیلومتر از محور سیاهکل – سنگر شد و اظهار کرد: با توجه به ورزشگاه سردار جنگل در محور رشت – جیرده، این مسیر توان تحمل بار ترافیکی هنگام بازی فوتبال در این ورزشگاه را ندارد.

وی، موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده را بیشترین قربانیان تلفات جاده‌ای گیلان عنوان کرد و یادآور شد: ۴۱ درصد از تلفات جاده‌ای مربوط به موتورسیکلت سواران است ضمن اینکه ۱۸ درصد از تلفات جاده‌ای استان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

Share