مسئول هماهنگی بازرسی سواحل وزارت کشور تاکید کرذ:

لزوم ایجاد اداره ساماندهی سواحل گیلان با پنج پست سازمانی

مسئول هماهنگی بازرسی سواحل وزارت کشور از ایجاد اداره ساماندهی سواحل استان گیلان با پنج پست سازمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حسین افضلی در جلسه ارزیابی عملکرد ستاد ساماندهی سواحل وزارت کشور که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد، اظهار کرد: با ابلاغ هیأت دولت، وزارت کشور موظف به مدیریت، ساماندهی و نظارت بر سواحل کشور گردید و در همین راستا دستگاه های اجرایی نیز، مکلف به همکاری شدند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور نگاهی با رویکرد اجتماعی به سواحل دارد، ادامه داد: همه ساله تلاش شده است حقوق ناجیان غریق پرداخت شود که آنها بیشترین نقش را در سلامت مردم دارند.

افضلی با اشاره به اینکه در سال ۹۳، ۹۵ و ۹۶، هیأت وزیران چندین مصوبه را ابلاغ کردند که بر اساس آن وزارت کشور به عنوان ستاد هماهنگی و نظارت بر سواحل کشور، متولی ساماندهی سواحل است، اضافه کرد: سایر دستگاه های ذیربط از قبیل هلال احمر، ورزش و جوانان و سمن های زیر مجموعه، تبلغیات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سایرین بر اساس وظایف ذاتی خود باید زیر نظر این ستاد فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با ابلاغ هیأت دولت در سال ۱۳۹۶ سازمان امور اجتماعی کشور با دستور رهبر معظم انقلاب به دولت تشکیل شد و در ساختار سازمان امور اجتماعی کشور که ارتقای مرکز اجتماعی وزارت کشور به سازمان بود، معاونتی تحت عنوان «معاونت ساماندهی سواحل» دیده شد.

وی افزود: در همین راستا در ادارات کل اجتماعی استانداری ها، چارت سازمانی توسعه سواحل تنظیم و در استانداری گیلان «اداره ساماندهی سواحل» با پنج پست سازمانی ایجاد شده است.

مسئول هماهنگی بازرسی سواحل وزارت کشور در بخش دیگر سخنان خود به پخش تیزرهای تبلیغاتی از صدا و سیما و خبرگزاری ها در شش ماه نخست سالجاری با هدف آگاهی بخشی به هموطنان در خصوص فرهنگ سازی برای شنا و کاهش تلفات انسانی سخن گفت و تصریح کرد: باید شهرداری های آستارا و لوندویل و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آستارا به دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و کسب درآمد و اشتغالزایی در سواحل باشند.

وی یادآور شد: با حجم انبوه مسافری که وارد آستارا می شود، باید تلاش شود که طرح های سلامت جدیدی در نقاط حادثه خیز شهر ایجاد شود و وضعیت کیفی طرح سلامت صدف نیز ارتقا یابد.

وی در پایان با اشاره به طول ۱۸ و نیم ساحل شهرستان آستارا با دریای خزر، گفت: دریابانی و هنگ مرزی باید ایستگاه های قایقرانی و تفریحات آبی را در مناطق مشخص ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم هر یک از اعضای ستاد ساماندهی سواحل شهرستان مرزی بندر آستارا به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند و نقاط ضعف بررسی و بر تقویت نقاط قوت تأکید شد.

Share