فرماندار تالش خبرداد:

قطعی گاز ۴۰ خانوار در خانقاه تالش | مسدود شدن راه روستایی منطقه طولارود

فرماندار تالش با اشاره به بارش ۲۱۶ میلی متر باران در منطقه خرجگیل اسالم، گفت: گاز ۴۰ خانوار در خانقاه تالش به دلیل رد شدن سیل از مسیر لوله گاز قطع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار تالش با اشاره به بارش ۲۱۶ میلی متر باران در منطقه خرجگیل اسالم، گفت: گاز ۴۰ خانوار در خانقاه تالش به دلیل رد شدن سیل از مسیر لوله گاز قطع شده است.
سید عیسی مهدوی فرماندار تالش با اشاره به شدت بارش باران در تالش، از فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی فعال در این شهرستان که از جمعه شب مورخه ۱۳ مهر ۹۷پای کار بودند، تقدیر نمود و اذعان داشت:با بارش های شب گذشته تعدادی از خانوارهای روستا نشین در شهرستان تالش که در مسیر سیلاب سکونت داشتند، دچار آسیب دیدگی شده و به برخی از راه های عبور خسارت وارد شده است.
مهندس مهدوی از آسیب دیدگی زیرساخت های چند راه روستایی از جمله دریا بن، طولارود و خانقاه تالش خبر داد و گفت: راه های روستایی فوق که در سیل قبل آسیب دیده و دوباره بازگشایی شدند ، بار دیگر بار اثر سیل شب گذشته دچار آسیب شدند.
وی ضمن اشاره به مسدود شدن راه روستایی خانقاه تالش، افزود: به دلیل شدت سیلاب مجبور به قطع گاز منطقه خانقاه به دلیل رد شدن سیل از مسیر گاز شدیم و بهمین خاطر گاز ۴۰ خانوار در این منطقه قطع شده است.
فرماندار تالش از مسدود شدن راه روستایی منطقه طولارود بر اثر رانش و ریزش جاده خبر داد و افزود: پس از فروکش شدت جریان سیلاب این مسیر بازگشایی خواهد شد.
مهدوی با اشاره به موثر واقع شدن عملیات اجرایی موقتی جهت جلوگیری از سیلاب در منطقه پی سرای تالش، اظهار کرد: در بخش مرکزی و در منطقه تره و شاندرمن محله آب گرفتگی هایی داشتیم که توسط امکانات محلی و با حضور بخشدار مرکزی تالش و همکاری دستگاه های اجرایی خدمات رسان، مرتفع شد‌.
وی ادامه داد: در مناطق اسالم، لمیر و قروق شهرستان تالش شاهد آب بردگی و آسیب دیدن جداره های رودخانه ها و تخریب جاده ها بودیم که در حال بازسازی هستند.
فرماندار تالش تصریح کرد: تا زمانی که جریان رودخانه ها فروکش نکند، عملا بازسازی معابر و جاده ها در نقاط آسیب دیده میسر نخواهد شد و منتظر کاهش بارش باران و آرام شدن فضای جوی و تلاطم موجود در رودخانه ها هستیم تا بازسازی اساسی را انجام دهیم. مهدوی افزود: جاده خرجگیل و اسالم به خلخال که شب گذشته بر اثر سیل مسدود شده بود، بلافاصله با حضور عملیاتی اکیب های اجرایی خدماتی و امداد رسان در منطقه و هدایت جریان آب، بازگشایی و رفع معبر شدند. وی همچنین خاطرنشان کرد:در بحث امداد رسانی و جابه جایی خانواده های در معرض آسیب و در نقاط آسیب دیده، اقدامات لازم انجام شده است.
لازم به ذکر است با توجه به تشکیل جلسه در روز یکشنبه جهت جمع بندی میزان خسارت به مناطق آسیب دیده شهرستان ناشی از بارش شدید باران از عصر جمعه و جاری شدن سیل نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

Share