امام جمعه آستارا:

فقط خودمان می‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم|بازنشستگان باید کنار بروند تا جوانان به میدان بیایند

خطیب جمعه آستارا با اشاره به حل مشکلات اقتصادی اظهار کرد: زانو زدن برابر دشمن و تبعیت محض از آمریکا مشکلات ما را حل نمی‌کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره امام سجاد (ع) به دعا گفت: امام سجاد (ع) در طول ۳۵ سال عمرشان پس از شهادت پدرشان اباعبدالله همواره سعی در زنده نگه داشتن قیام عاشورا از طریق دعا که همان کتاب صحیفه سجادیه بود و شیعیان ایشان با این کتاب قهر نباشند و از این کتاب گران قدر استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا با ذکر اینکه دعا بهترین سلاح انسان است، گفت: هنگام دعا معنویت انسان بیشتر شده و خداوند در قرآن می فرماید ” ادعونی استجب لکم ” مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم.

خطیب جمعه آستارا در گوشه دیگری از سخنان خود با اشاره به عوامل استجابت نشدن دعا گفت: به فرموده امام سجاد (ع) چند گناه باعث عدم اجابت دعا میشود، یکی سوء نیت بوده و تا آنجا که می توانیم باید نیت های خوب و خدایی و قربت الی الله داشته باشیم.

امام جمعه آستارا عامل دوم عدم اجابت دعا را بد طینتی و ذات بد دانسته و اظهار کرد: خداوند همه را خوش ضمیر آفریده و دوری از ذات خدا و معاشرت با انسانهای بد باعث دوری انسان از فطرت پاک خود می شود و باید در این مورد آگاه باشیم.

حافظ نیا مورد سوم را دو رو بودن دانسته و یادآور شد: دورویی و عدم یکرنگی یک رفتار منافقانه است و خداوند دعای منافقین را اجابت نمی کند و موردی دیگر عدم اجابت دعا عدم اعتقاد به اجابت آن است.

وی ترک صدقه و بددهنی را هم از موارد عدم اجابت دعا عنوان کرد و افزود: صدقه انسان را به خدا نزدیک کرده و ترک آن مومن را از محبت خداوند دور می‌کند و مورد دیگر عدم رعایت ادب و نزاکت و بددهنی بوده و بی ادبی مانع اجابت دعا است.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به امروز سالروز شهادت امام سجاد (ع) به روایتی در این باره اشاره کرد و گفت: امام سجاد (ع) اگر بعد از جریان عاشورا نبودند عاشورا فراموش می شد و در روز عاشورای سال ۶۱ و باقی ۲ سال بعد از آن در مدینه توسط یزیدیان خفقانی در آن زمان ایجاد کرده ولی امام سجاد(ع) مبارزه خودشان را در قالب های متفاوتی انجام داده و سعی در ترویج مکتب عاشورا داشته‌اند و انصافاً هم موفق عمل کردند و ما مدیون زحمات ایشان هستیم.

وی در گوشه دیگر سخنان خود با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی امین مردم است و باید به آن افتخار کند و در برطرف کردن موارد آزار مردم هم باید قدرتمندانه برخورد کند.

حافظ نیا افزود: نیروی انتظامی در برخورد نیاز به پشتوانه محکم غذایی هم داشته و این نیروها با همکاری قوه محترم قضاییه در ریشه کن کردن ناهنجاری های اجتماعی موفق عمل کنند.

وی با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر یادآور شد: حضور ۷۰۰ هزار بسیجی در کل کشور و یکصد هزار نفر در ورزشگاه آزادی با عنوان رزمایش اقتدار و خدمت رسانی بسیج چه عظمت و شکوه زیبایی را رقم زده و یک پیام این رزمایش حضور بسیج در صحنه برای خدمت‌رسانی به مردم بود و هر زمان به کمک نیاز باشد بسیج در صحنه است.

حافظ نیا بیان کرد: پیام دوم، کمک به دولت برای حل مشکلات جامعه بود و دولت باید قدر این نیروی عظیم را بدانند و پیام سوم نمایش وحدت و انسجام ملی بود، تجمع افکار و سلایق سیاسی مختلف نماد واقعی وحدت ایران اسلامی بود که با یک اراده محکم خارج چشم دشمنان شدند.

امام جمعه آستارا افزایش شور و نشاط انقلابی را از دیگر پیامدهای این رزمایش دانست و خاطرنشان کرد: برخلاف تبلیغات دشمن هنوز جوان ما انقلابی و شور آفرین است و حقیقت با دیدن این رزمایش انسان به وجد می‌آمد.

حافظ‌نیا ادامه داد: جوان موتور محرک جامعه ما است و باید اهمیت حضور جوانان را دانست و به آنها میدان داده و قدرشان را بدانیم.

وی تصریح کرد: اجرای قانون عدم بکارگیری بازنشستگان امر بسیار خوبی بوده و بازنشستگان باید کنار بروند تا جوانان با افکار نو و انگیزه مضاعف به میدان آمده و خودی نشان بدهند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به حل مشکلات اقتصادی اظهار کرد: زانو زدن برابر دشمن و تبعیت محض از آمریکا مشکلات ما را حل نمی‌کند و هر کس این فکر را دارد به گفته رهبر انقلاب خائن به نظام و انقلاب و مملکت است و فقط خودمان می‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم.

وی در پایان با اشاره به کاهش قیمت ارز گفت: بعضی ها دوست ندارند این اتفاق بیفتد ولی انشاالله با کاهش قیمت ارز شاهد کاهش قیمت کالاهای اساسی خواهیم بود.

Share