رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

فاز نخست تعریض جاده آستارا به اردبیل به‌زودی آغاز می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان گفت‌:‌ مطالعات اولیه جهت تعریض جاده مواصلاتی آستارا به اردبیل انجام شده و فاز نخست عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ولی داداشی اظهار داشت: در حال حاضر‌ مطالعات اولیه جهت اجرای پروژه ملی تعریض جاده مواصلاتی آستارا به اردبیل به اتمام رسیده است و به زودی نیز عملیات اجرایی آن در فاز نخست با حضور مسئولان کشوری در منطقه آغاز می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از دستور کار قرار گرفتن اجرای پروژه تعریض محور آستارا به اردبیل خبر داد و افزود:‌ با پیگیری‌ها و رایزنی‌های گسترده‌ای که در صحن و کمیسیون‌های عمران و تلفیق مجلس انجام شد اعتبار لازم جهت اجرای این طرح ملی در بودجه سنواتی سال ۹۷ گنجانده شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه علی‌الحساب ۲۵ میلیارد تومان جهت کد دار کردن پروژه تعریض محور آستارا به اردبیل تحقق پیدا کرده است تصریح کرد: اجرای فاز نخست این طرح بزرگ ملی که تقریباً شامل یک سوم مسیر می‌شود به اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از رایزنی خود با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور سخن گفت و ابراز داشت:‌ بر اساس صحبت‌ها و پیگیری‌های انجام شده مقرر شد در فاز نخست یک سوم از مسیر مواصلاتی آستارا به اردبیل تعریض شود.

داداشی از سفر وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به گیلان جهت اجرای مراسم کلنگ‌زنی این طرح ملی خبر داد و افزود:‌ احتمالاً به زودی این سفر به شهرستان آستارا انجام و عملیات اجرایی تعریض محور آستارا به اردبیل رسماً کار خود را آغاز می‌کند.

وی نامناسب بودن وضعیت این محور مواصلاتی فوق‌العاده حساس و عرض باریک آن را یکی از بزرگ‌ترین معضلات موجود در آستارا اعلام کرد و گفت:‌ شرایط خاص این جاده مردم محلی، وسائط نقلیه عبوری‌ و حضور و تردد گردشگران را با مشکلات و اختلالات بسیاری زیادی مواجه کرده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان آستارا در استان و کل کشور خاطرنشان کرد: ‌تعاملات گسترده اقتصادی با جمهوری آذربایجان از طریق راه‌آهن،‌ اسکله و بندر‌ و محور ترانزیتی حمل بار به اهمیت ویژه شهرستان آستارا بیش از پیش افزوده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس ترافیک بسیار شدید محور آستارا به اردبیل و حمل و نقل زمینی بار و مسافر را نیز متذکر شد و بیان داشت:‌ در صورت تحقق تمامی زمینه‌ها و بسترهای لازم جهت اجرای طرح تعریض محور مواصلاتی آستارا به اردبیل،‌ فاز نخست آن یکساله به اتمام می‌رسد.

Share