سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره بارش بی‌سابقه باران:

عوامل امدادی در حال تخلیه آب از معابر و منازل مردم رودسر هستند

طی عصر روز گذشته تا ظهر امروز، ۳۰۰میلیمتر باران در شهر رودسر باریده که این بارندگی طی ۵۰سال اخیر بی سابقه بوده و از شهر انزلی که شهر باران خیز گیلان بوده و بیشترین بارندگی را دارد نیز پیشی گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست فرمانداری رودسر گفت: عوامل امدادی در حال تخلیه آب ناشی از بارندگی شدید از معابر، خیابان ها و منازل مردم این شهرستان هستند.

علی وارسته بهمدانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ورودی و خروجی شهر رودسر، روستاهای احمدآباد، میان پشته، گواسرا و چاف جیر در بخش مرکزی و خیابان ۷۲تن رودسر، کوچه شهید عباس پور، منطقه باقرآباد، حسین آباد و خیابان گلسار در شهر رودسر دچار آبگرفتگی شده و رفت و آمد در برخی از روستاهای کوهستانی رحیم آباد مانند گذربان به کندی صورت می گیرد.
وی اظهار داشت: شهر چابکسر هم به علت طغیان رودخانه ها ازجمله رودخانه آچین رود دچار آبگرفتگی منازل و خیابان ها شده و ریزش دیواره رودحانه های سیاهکلرود، اوشیان و میانده نیز مشکلاتی برای رفت و آمد اهالی ایجاد کرده که این ریزش ها تردد روستاییان این مناطق را با کندی مواجه کرده است.
به گفته وارسته، جاده شیرمحله که کریدور اصلی مسیر رودسر به کلاچای است و همیشه هنگام بارندگی ها دچارآبگرفتگی می شد، به دلیل لایروبی سه روز قبل، دچار آبگرفتگی نشد و با توجه به برنامه ریزی های اخیر ستاد مدیریت بحران شهرستان و اقدامات پیشگیرانه ای که به موقع انجام شد؛ برغم بیشترین بارندگی در رودسر، میزان خسارت آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها به حداقل رسیده است.
سرپرست فرمانداری رودسر اضافه کرد: طی عصر روز گذشته تا ظهر امروز، ۳۰۰میلیمتر باران در شهر رودسر باریده که این بارندگی طی ۵۰سال اخیر بی سابقه بوده و از شهر انزلی که شهر باران خیز گیلان بوده و بیشترین بارندگی را دارد نیز پیشی گرفته است.

Share