فرماندار شهرستان فومن

عدم ساماندهی رودخانه‌ها از دلایل افزایش خسارت سیل اخیر به فومن است

قاسم نژاد بر ضرورت حفظ محیط زیست تأکید کرد و افزود: با عدم ساماندهی رودخانه ها و عدم صدور برداشت شن و ماسه، شاهد وارد آمدن خسارت به بخش پل ها بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه کارگروه رفع موانع تولید استانداری گیلان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان، مدیران کل دستگاه های اجرایی، مدیران عامل بانکها و روسای ادارات در شهرستان فومن برگزار شد.

عدم ساماندهی رودخانه ها از دلایل افزایش خسارت سیل اخیر

محمود قاسم نژاد در این جلسه با ارائه گزارشی از ظرفیت های اشتغال شهرستان فومن گفت: این شهرستان ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه ۴۷ هزار تن برنج توسط شالیکاران برداشت می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن سطح باغات شهرستان را ۳ هزار و ۵۲۰ هکتار عنوان کرد و افزود: ۲۵۰۰ نفر نیز در ۱۲۴ هزار دامداری سبک و سنگین مشغول کار هستند.

وی با اشاره به ۹۵۳ پهنه مزارع ماهیان گرمابی و ۱۳ واحد ماهیان سردابی شهرستان اظهار کرد: ظرفیت تولید آبزی شهرستان ۳ هزار و ۸۳۲ تن در سال است.

قاسم نژاد به تولید ۳۵۰۰ قطعه ماهی قرمز، ۹۶۰۰ تن گوشت سفید و ۲۹۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان فومن اشاره کرد و گفت: ۲۲ واحد مرغداری گوشتی و ۱۳۲ واحد گاوداری در شهرستان وجود دارد.

فرماندار شهرستان فومن به فعالیت ۹ واحد چای سازی در شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲۶۲ نفر به طور مستقیم و ۸۷۳ نفر به طور غیرمستقیم در این بخش فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اشتغال ۶۰۰ نفر در کارخانه نئوپان فومنات از اشتغال مستقیم ۲۶۲ نفر در ۱۹ واحد در شهرک صنعتی کوچیچال خبرداد.

قاسم نژاد از فعالیت ۷۳ واحد تولیدی کلوچه به طور رسمی در این شهرستان خبرداد و گفت: شهرستان فومن ۱۶۱ تعاونی فعال دارد.

وی از فعالیت سه مجتمع رفاهی و دو مهمانپذیر و شناسایی بیش از یک هزار واحد خانه مسافر خبرداد و گفت: ظرفیت بزرگ گردشگری در این شهرستان نهفته است.

فرماندار شهرستان فومن از پرداخت ۵ میلیارد و ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی خبر داد و گفت: بانک کشاورزی بیشترین میزان پرداخت تسهیلات را دارا می باشد.

قاسم نژاد از کسب رتبه اول شهرستان فومن در بخش اشتغال فراگیر خبرداد و یادآور شد: در بخش بومگردی نیز موافقت اصولی با احداث ۱۵۰ واحد بومگردی صورت پذیرفته است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به خسارت سیل به بخش ابنیه، پل، راه‌ها و تأسیسات زیربنایی و روبنایی شهرستان فومن اظهار کرد: از دلایل خسارت وارده، میزان بارش باران، وجود درختان تنومند در بستر رودخانه و عدم ساماندهی رودخانه ها بوده است.

قاسم نژاد بر ضرورت حفظ محیط زیست تأکید کرد و افزود: با عدم ساماندهی رودخانه ها و عدم صدور برداشت شن و ماسه، شاهد وارد آمدن خسارت به بخش پل ها بودیم.

از ظرفیت گردشگری در شهرستان فومن می‌توان به خوبی استفاده کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان، محمد احمدی در این جلسه برگزاری این گونه جلسات را در جهت رفع موانع تولید دانست و گفت: فومن از چندین حیث در کشور زبانزد و مطرح است.

احمدی یادآور شد: : شهرستان فومن از مقاصد پرطرفدار گردشگری است و ظرفیت های گردشگری و استعدادهای این شهرستان را باید به منصه ظهور برسانیم.

وی کشاورزی، تجارت و صنعت را سه حوزه مورد توجه دانست و گفت: در کنار توجه به گردشگری نباید از تولید و اشتغال غافل شویم.

احمدی بر لزوم گفتمان مشترک بین بخش خصوصی و دولت تأکید کرد و گفت: بخش تولید قبل از دریافت وام باید طرح توجیهی مناسبی داشته باشد تا در آینده به مشکل برنخورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با بیان این که منافع ملی ما در گرو حمایت از تولید و اشتغال است اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به طور ویژه یپگیری می شود.

این مسئول بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان تأکید کرد و گفت: جهت رونق تولید در شهرستان فومن ۴۰ میلیارد تومان اختصاص می باید.

وی با اشاره به بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی در بخش اشتغال روستایی گفت: حداقل ۱۰ درصد بودجه در این بخش باید به اشتغال خرد و مشاغل خانگی اختصاص می یافت که خوشبختانه شهرستان فومن طبق ضوابط عمل کرده است.

احمدی با اشاره به انحراف از بودجه توسط برخی شهرستان ها گفت: رعایت قانون در این بخش یعنی این که به بخش اشتغال پایدار و مولد پرداخته ایم.

Share