روحانی در مهرآباد:

عاملان حادثه تروریستی اهواز مجازات می‌شوند | آمریکا از سازمان ملل سوء استفاده می‌کند

رئیس‌جمهور گفت: ما در برابر جنایت‌های بسیار بزرگ ایستادگی کرده‌ایم و پاسخ جنایت دیروز در چارچوب قانون و مصالح کشور داده خواهد، همه عوامل اتفاق دیروز دستگیر و به مجازات خواهند رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در فرودگاه مهرآباد پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت:‌ اهواز همچنان ایستاده و همانگونه که در طول ۸ سال دفاع مقدس ایستاد. در روزهای اولیه جنگ گلوله توپ به خود خیابان‌های اهواز می‌خورد و خودم شاهد بودم که مردم شهر را تخلیه نکردند و مقاومت کردند و مردم شجاع و دلاوری دارند.

وی افزود: بعد از جنگ هم برای پیشرفت کشور تلاش کردند. بسیار متاسفم که عزادار شدند و بچه‌هایی که باید این روزها به مدرسه می‌رفتند به شهادت رسیدند، پدر و مادرهایی که باید فرزندان خود را برای مدرسه بدرقه می‌کردند بی‌گناه و مظلومانه شهید شدند.

رئیس‌جمهور با با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی بی‌تردید از این جنایت نخواهد گذشت،  اظهار داشت:‌ برای ما روشن است چه گروهی این کار را کرده و به کجا وابسته هستند، آنهایی که مدعی هستند در سطح جهانی و ادعای حقوق بشر را تکرار می‌کنند باید پاسخگو باشند.

روحانی ادامه داد: همه این کشورهای کوچک مزدوری که در منطقه می‌بینید پشتوانه‌اش آمریکا است و آمریکا اینها را تحریک می‌کند و شرایط لازم را در اختیارشان می‌گذارد،‌ تاثیری بر راه و ارده‌امان ندارد. ما در برابر جنایت‌های بسیار بزرگ ایستادگی کرده‌ایم و پاسخ این جنایت در چارچوب قانون و مصالح کشور داده خواهد، همه عوامل اتفاق دیروز دستگیر و به مجازات خواهند رسید.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش به سفر خود به آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا از سازمان ملل سوءاستفاده می‌کند.

Share