مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رشت:

طرح آمارگیری مسکن روستایی در شهرستان رشت آغاز شد

میرزایی با اشاره به آغاز طرح آمارگیری مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور گفت: در سالجاری طرح آمارگیری مسکن روستایی از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان‌ها در بیش از ۴۵ روستای شهرستان رشت به اجرا در آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رشت با اشاره به آغاز طرح آمارگیری مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور گفت: در سالجاری طرح آمارگیری مسکن روستایی از ۲۱ مهر تا ۲۱ آبان‌ها در بیش از ۴۵ روستای شهرستان رشت به اجرا در آمده است.

میرزایی هدف از اجرای این طرح را بررسی تاثیر مقاوم سازی در روستا‌ها وآگاهی از نوع ساخت و ساز‌ها در این مناطق برشمرد و افزود: مامورین اجرای این طرح آموزش‌های لازم رادیدند و در قالب گروه‌های چندنفره فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این طرح ویژگی‌های مسکن روستایی از جمله نوع سازه ساختمان، زیربنا، مساحت، نوع مصالح ساختمانی بکار رفته و میزان مقاومت یا غیرمقاوم بودن آن‌ها بر اساس فرم‌های از پیش طراحی شده آمارگیری و ثبت می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان رشت با بیان اینکه بعد از اتمام آمارگیری تمامی مستند‌ات و مدارک لازم به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و سپس به کشور ارسال می‌شود، خاطر نشان کرد: نتایج آمارگیری چاپ و برای برنامه ریزی توسعه روستا‌ها در اختیار مراکز آموزش عالی و سایر دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

میرزایی افزود: این طرح در فواصل زمانی۵ ساله به منظور بروز رسانی آمار و اطلاعات انجام می شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رشت در پایان از اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران روستاهای هدف خواست، با تلاش و جدیت با مسئولان و نیروهای اجرایی طرح آمارگیری همکاری کرده و نسبت به آگاهی بخشی و دعوت مردم برای همکاری در این طرح مشارکت و حضور فعال داشته باشند، همچنین ایشان بادعوت از روستاییان عزیز به مشارکت خودجوش در این طرح، خواست با آمارگیران همکاری لازم را داشته باشند و با اطلاعات دقیق جهت آمارگیری پاسخگو باشند.

Share