تا اطلاع بعدی؛

شکار در در زیستگاه های طبیعی آستانه اشرفیه اکیدا ممنوع

رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه اظهار کرد: هرگونه اقدام به شکار و احداث کومه نما جهت شکار پرندگان وحشی در کلیه مناطق و زیستگاه های شهرستان آستانه اشرفیه ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هرگونه اقدام به شکار و احداث کومه نما جهت شکار پرندگان وحشی در کلیه مناطق و زیستگاه های شهرستان آستانه اشرفیه ممنوع است.

جعفر میرزایی، رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه با اعلام این مطلب گفت: تا کنون هیچ دستور العملی در خصوص نحوه شکار پرندگان مجاز و احداث کومه نما از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ نشده و بنابراین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با هرگونه اقدام به شکار یا احداث کومه نما بدون مجوز محیط زیست برخورد قانونی خواهد کرد.

میرزایی افزود: سالیان گذشته به دلیل احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و به پیشنهاد و خواست اداره کل دامپزشکی استان، شکار پرندگان وحشی و خرید و فروش و عرضه آن ها با ممنوعیت روبرو بود و لذا تا زمان ابلاغ دستورالعمل های لازم در خصوص نحوه شکار پرندگان وحشی، این ممنوعیت ها پا برجاست.

شهرستان آستانه اشرفیه منطقه تحت مدیریت سازمان محیط زیست ندارد ولی زیستگاه های جنگلی و آب بندان های طبیعی و مصنوعی آن سالانه در فصل مهاجرت، میزبان ده ها هزار قطعه از انواع پرندگان از جمله مرغابیان و اردک سانان است که توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و یگان حفاظت آن مورد پایش و مدیریت قرار می گیرد و احداث کومه نما و هرگونه شکار در آن تابع ضوابط ابلاغی شکار و صید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است.

Share