حاجی پور در گفتگو با دیارمیرزا عنوان کرد:

شهردار رشت شدن شجاعت می‌خواهد | جزئیات نشست با دکتر نوبخت و علت غیبت در جلسه شورا

حاجی پور با تاکید بر اینکه عدم حضور بنده در صحن علنی شورا اعتراض به غیر علنی بودن جلسه نبوده است، گفت: البته بنده اعتقاد دارم باید تمام جلسات شورا علنی باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در جلسه دیروز شورای شهر رشت که معرفی گزینه های تصدی شهرداری در دستور کار بود، بهراد ذاکری و اسماعیل حاجی پور غایبین جلسه بودند.

اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر رشت در مورد علت عدم حضورشان در جلسه در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا ضمن تشکر از این پایگاه خبری گفت: رسانه ها پل ارتباطی میان ما و مردم هستند و با قلمهایشان شفاف سازی می‌کنند.

این عضو شورا در پاسخ به این سوال که علت عدم حضورش در جلسه شورا چه بود گفت: دیروز جلسه ای از پیش تعیین شده ای داشتم که این جلسه دیدار با دکتر نوبخت در تهران بود که در آن فرماندار شهرستان رشت نیز حضور داشت.

وی با اشاره به اینکه در دیدار با دکتر نوبخت سه موضوع بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: رودخانه های زرجوب و گوهر رود، تراموا و زباله سوز سه آیتمی بود که مورد پیگیری قرار گرفت.

حاجی پور بیان اینکه موضوع تراموا به جای خوبی رسیده است، افزود: در حال حاضر قرارداد تراموا به مرحله مطالعه رسیده است و امید داریم ظرف دو الی سه ماه آینده این مطالعات پایان پذیرد.

وی با اشاره به اینکه تراموا فقط متعلق به شهر رشت نیست، تصریح کرد: رشت مرکز استان و پیشانی گیلان است و هرچقدر توسعه پیدا کند سبب خواهد شد، شهرستان های دیگر از آن بهره مند شوند.

عضو شورای شهر رشت با تشکر از دکتر نوبخت در همراهی و پیگیری مطالبات استان، گفت: دکتر نوبخت فرزند خلف گیلان است البته نه ایشان و نه ما هیچ وقت نخواستیم که از حقوق دیگران به استان گیلان چیزی بدهد و تمام خواسته  ما این است که آنچه حق گیلان است را بدهند و خداروشکر دکتر نوبخت نیز تاکنون اجازه نداده است حقی از استان ضایع شود.

حاجی پور در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه بحث دوم در دیدار با نوبخت مسئله زباله سوز بود، افزود: به زودی شاهد تامین اعتبار بخش دوم زباله سوز خواهیم بود.

وی به پیگیری و ساماندهی دو رودخانه های شهر رشت اشاره کرد و افزود: موضوع رودخانه ها حل نمیشود تا زمانی که یک مدیریت واحد داشته باشیم و همچنین تامین اعتبار صورت گیرد و شاهد حضور شرکت قدرتمندی باشیم تا بتواند این کار بزرک را انجام دهد البته در این زمینه توافقاتی صورت گرفته است.

حاجی پور با تاکید بر اینکه عدم حضور بنده در صحن علنی شورا اعتراض به غیر علنی بودن جلسه نبوده است، گفت: البته بنده اعتقاد دارم باید تمام جلسات شورا علنی باشد اگر قرار است حرفی یا اجماع نظری صورت گیرد در جلساتی غیر از روز دوشنبه اعضا میتواند جلسه بگذارد.

وی ادامه داد: باید رسانه ها حضور داشته باشند تا اخبار را به صورت شفاف و کامل از شورا به مردم برسانند.

حاجی پور با بیان اینکه بنده هنوز در تهران هستم و چند قرار دیگر در زمینه داماش گیلان دارم، افزود: در جلسه خصوصی که با دکتر نوبخت داشتم قول مساعدی در زمینه حل مشکلات این تیم گرفتم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روحیه تیم پس از برد با مس کرمان بسیار عالی است، گفت: در حال حاضر در یک هشتم از جام حذفی حضور داریم و اگر بازی پنجشنبه را داماش ببرد به یک چهارم می‌رسد که این یک توفیق بسیار بزرگ برای داماش خواهد بود.

شهردار رشت شدن شجاعت می‌خواهد

حاجی پور در مورد گزینه انتخاب شهردار گفت: بنده هیچ گزینه ای برای انتخاب شهردار معرفی نکرده ام و از همه کسانی که اعلام آمادگی برای شهردار شدن کردند کمال تشکر را دارم.

وی با بیان اینکه شهردار رشت شدن شجاعت می‌خواهد، افزود: شهرداری رشت بیمار است و بیماری آن در حال حاضر حاد شده است و همه کسانی که خود را تعرفه کرده‌اند، کاندیداهای من نیز هستند اما شخصا کسی را معرفی نکردم.

حاجی پور در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه رای بنده به گزینه بومی خواهد بود، گفت: مردم به ما اعتماد کردند تا از حقوقشان دفاع کنیم و شهردار که بومی باشد شهر را به خوبی می‌شناسد و از مشکلات پرسنل آگاهی خواهد داشت و همچنین ضعف ها و قوت در رشت بسیار برایش روشن است.

وی با تشکر از افراد غیر بومی که خود را کاندیدا کردند، گفت: درست است که برخی غیر بومی ها تخصص خوبی دارند اما تا بیایند شهر و مشکلاتش را بشناسند ۹ ماه طول میکشد با انتخاب شهردار بومی ۸ الی ۹ ماه در توسعه شهر جلوتر خواهیم بود.

حاجی پور ادامه داد: برای شهرداری رشت کسی را می‌خواهیم که اهل تعامل، دوستی و مودت باشد کسی را نمی‌خواهیم که شمشیر به دست بگیرد و با همه سر جنگ داشته باشد با دعوا هیچ چیز درست نخواهد شد.

وی در مورد اینکه می‌گویند اصلاح طلبان از یکی از کاندیداهای شهرداری پول دریافت کردند تا به او رای بدهند، گفت: زبان همه جور می‌لغزد و توصیه میکنم افرادی که این حرف ها را می‌زنند با زبانشان آخرت خود را خراب نکند.

هرکسی بخواهد شورا را سیاسی کند به مردم خیانت کرده است

این عضو شورا در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه شورا را نباید سیاسی کنند، گفت: هرکسی بخواهد شورا را سیاسی کند به مردم خیانت کرده است. درست است که هر کدام از اعضا دارای تفکر سیاسی خاصی هستند اما هیچ کدام این تفکر را در کار خود دخیل نمی کنند.

حاجی پور ادامه داد: کسانی که ادعا می‌کنند که پول دریافت کرده ام هر مدرکی که دارند حتما به رسانه ها ارسال کنند تا مردم خادمین و خائنین را بشناسند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا قسم خورده اند تا در جهت خدمت به مردم گام بردارند، گفت: عده ای برای اینکه منویات سیاسی خود را به کرسی بنشانند دست به دروغ و افتراء می‌زنند. این کار درستی نیست، چهار سال شورا تمام می‌شود و آنچه باقی می ماند اخلاق است. همانطور که رسول خدا معلم اخلاق بود ما نیز با تاسی از ایشان نباید اخلاق را زیر پا بگذاریم.

عضو شورای شهر رشت در پایان با بیان اینکه رسانه ها یار دوازدهم ما هستند، گفت: از همه رسانه ها می‌خواهم، آرامش را در این ۱۰ روز برقرار کنند تا اعضای شورا بتوانند گزینه مناسب را برای شهرداری رشت انتخاب کنند.

Share