علوی در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا:

شهرداری رشت محل تجربه کردن نیست | کاندیداهای شهرداری وزن لازم را ندارند

رییس شورای شهر رشت با بیان اینکه بنده نیز با این مسئله که کاندیداهای شهرداری آن وزن لازم برای گرفتن تصدی شهرداری را نداشته‌اند موافقم، تصریح کرد: اما شورا محل تصمیم جمعی است و به این تصمیم احترام می‌گذارم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شورای شهر رشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیارمیرزا اظهار داشت: آرامش مردم و جامعه شهری برای شخص بنده بسیار مهم است و می‌خواهم امروز در مورد سوالاتی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد، پاسخ دهم.

در نامه اعضای شورا به فرماندار مطالبی مطرح شد که اطلاعی از آنها ندارم | شورای شهر برمدار قانون بود

سید امیرحسین علوی در ادامه به نامه شش عضو شورا به فرماندار شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: مطالبی را در این نامه عنوان کردند که بنده بخشی از آن را مطلع نبودم.

وی با بیان اینکه شورا در یک سال و دو ماه فعالیت گذشته خود همیشه بر مدار و چارچوب قانون حرکت کرده است، افزود: تمام مدیران و مسئولان از جمله فرماندار محترم شهرستان رشت کاملا به قضیه اشرافیت دارند و به دیگران که سوال برایشان مطرح شده است توصیه می کنم یک دور به آیین نامه شورا رجوع کنند.

بخشی از شبهاتی که عنوان می‌شود غیر واقعی است

علوی با بیان اینکه نباید با رفتار خودمان شبهه در اذهان ایجاد کنیم، افزود: این شبهه ای نیست که تنها یک نفر پاسخگوی آن باشد بلکه باید همه پاسخگو باشند. البته خداروشکر میکنم که بخشی از شبهاتی که عنوان می‌شود غیر واقعی است.

رئیس شورای شهر رشت در مورد جلسه روز چهارشنبه و اتفاقات پس از آن گفت: جلسات صحن شورا ۴ ساعته است و بیش از این زمان اگر بخواهد ادامه پیدا کند حتما در همان جلسه باید در مورد افزایش ساعت جلسه بر طبق آنچه که آیین نامه شورا مطرح کرده است، بین اعضا رای گیری انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در روز پیش از آن نیز جلسه شورا تا نیمه شب به طول انجامید، افزود: در پایان جلسه زمانی که ۸ نفر در صحن حضور داشتند و اقای ذاکری عنوان کرد که همانطور که نشستیم یک استراحتی داده شود و البته بقیه اعضا نیز با زمان اشاره چنین درخواستی داشتند.

علوی ادامه داد: بنده به عنوان رییس شورا و به تقاضای اعضا ۱۰ دقیقه استراحت اعلام کردم که از اختیارات قانونی رییس شورا است که بعد از ۱۰ دقیقه آقای ذاکری رفتند برای استراحت که متاسفانه شروع شد به جوسازی و بنده اصلا متوجه نشدم که چرا با آن ادبیات این مسائل عنوان شد.

وی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه بنده با آرامش و سکوت به همه اعضای حاضر گفتم که در اتاق رییس منتظر شما هستیم، افزود: اعضای حاضر در صحن بیان کردند که اگر حرفی است همینجا زده شود در حالی که حرفی قرار نبود گفته شود و اگر تصمیم گیری است در صحن شورا حتما انجام خواهد شد.

هیچگونه کار غیرقانونی در شورا انجام نشده است

رییس شورای شهر رشت ادامه داد: بنده وقتی وارد صحن شورا شدم تعداد افراد حاضر جلسه زیر ۸ نفر بود و مدت زمان ۴ ساعته جلسه هم تمام شده بود و پس نتیجه این است که هیچ کار غیرقانونی در شورا انجام نشده است و هرکسی در هر مرجعی که هستند و اعتقاد دارند غیر از این است بنده پاسخگو و در خدمتشان خواهم بود.

وی در مورد جلسه این هفته روز دوشنبه نیز گفت: از شورای چهارم عرفا اول و آخر هر ماه یک جلسه عادی برگزار می شود جلسه اول ماه برگزار شد و جلسه آخر نیز سی‌ام برگزار می‌شود.

علوی افزود: اگر دوستان تمایل داشتند این جلسه به صورت فوق العاده برگزار شود باید ۸ نفر به بنده نامه با مضمون تقاضای جلسه فوق العاده ارسال می کردند که این اتفاق نیفتاد و برای شنبه هم این آمادگی داشتم که جلسه هیات رییسه انجام شود که بازهم هیچ کدام از اعضای شورا اقدامی در این خصوص نکردند.

وی با بیان اینکه برخی عنوان می کنند تمام این اقدامات با برنامه ریزی بوده است، افزود: این حرف‌ها زاییده ذهن افرادی است که مدت‌ها در حال برنامه ریزی کردن هستند و شاید منافع خاصی برای خود متصور هستند.

بنده موکلف به ارسال نامه به فرماندار نیستم

رییس شورای شهر رشت افزود: در نامه‌ای که اعضای شورا به فرماندار داده اند گفته شده است که رییس شورا از صدور نامه به فرماندار طفره رفته است، در حالی که بنده موکلف به ارسال نامه به فرماندار نیستم.

وی ادامه داد: حسب مذاکره شفاهی که با فرماندار و ابراز دغدغه ایشان و همچنین مدیرکل شهری و روستایی بنده یک گزارش با موضوع کارهای در حال اجرا و تاریخ جلسه بعدی شورا را به فرماندار ارسال کردم و بنده از ایشان تقاضای جلسه نکردم.

اگر برخی رویه‌ها ادامه پیدا کند از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم که ورود کنند

علوی با تاکید بر اینکه همه چیز براساس قانون صورت گرفته است، افزود: اگر بخواهد این رویه ادامه پیدا کند بنده شخصا از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم که موضوعات شورا و شهرداری ورود کنند.

وی ادامه داد: به جای ایجاد شبهه و آشوب در دل و ذهن مردم با رفتار منطقی و درست مبتنی بر منافع عمومی مردم کار کنیم.

نباید در ذهن مردم شائبه تحرکات سیاسی در شورا ایجاد کنیم

علوی با اشاره به اینکه نباید در ذهن مردم شائبه تحرکات سیاسی در شورا ایجاد کنیم، گفت: در شورای چهارم با توجه به آن همه تنش ها و اختلاف سلیقه ها اصلا شائبه سیاسی کاری وجود نداشت چرا شورای پنجم به این آسیب دچار شد؟ چه کسی، چه شخصی و چه جریانی دنبال سیاسی کردن شورا هستند؟! مدعیان سیاسی نکردن شورا واقعا باید به این موضوع فکر کنند.

انتخاب نصرتی به عنوان شهردار رشت عقلانی بود

وی در مورد انتخاب نصرتی گفت: این انتخاب قابل دفاع بود و ایشان فردی اخلاق مدار، سالم، با تجربه، متخصص و صاحب فکر و جایگاه بودند و الان نیز ایشان به رشت کمک می کنند و انتخاب شورا در سال اول برای شهردار مبتنی بر عقلانیت بود.

رییس شورای شهر در مورد اینکه چرا بسیاری از افراد برای تصدی شهرداری رشت قدم جلو نگذاشتند و وارد عرصه انتخاب نشدند به دیارمیرزا گفت: بخشی از این وضعیت مربوط به کنش های سیاسی برخی از اعضای شورا است و بخشی دیگر مربوط به شرایط مالی اقتصادی کشور و به تبعه آن شهرداری رشت است.

وی ادامه داد: اینکه بدهی ۷۰۰ میلیاردی شهرداری رشت را معضل جامعه کنیم و بعد بگوییم که نمی‌شود برای آن کاری کرد، بنده اصلا قبول ندارم.

شهرداری رشت می‌تواند ۳ هزار میلیارد درآمد کسب کند

رییس شورای شهر رشت در ادامه افزود: شهرداری رشت پتاسیل این را دارد که در ۳ سال بیش از ۳ هزار میلیارد پول و درآمد تولید کند.

وی افزود: از دیگر علت هایی که می‌توان برای عدم کاندیداتوری افراد برای تصدی شهرداری رشت عنوان کرد این است که ما نتوانستیم متاسفانه این تضمین را به افراد بدهیم که هر ۱۱ عضو عزم بر همراهی و یاری شهردار منتخب خواهند داشت.

شهرداری رشت محل تجربه کردن نیست | کاندیداهای شهرداری رشت وزن لازم را ندارند

علوی با بیان اینکه شهرداری رشت محل تجربه کردن نیست، گفت: اگر بخواهیم جوانی را انتخاب کنیم باید جوانی آموخته و با تجربه را انتخاب کنیم.

رییس شورا با بیان اینکه بنده نیز با این مسئله که کاندیداهای شهرداری آن وزن لازم برای گرفتن تصدی شهرداری را نداشته‌اند موافقم، تصریح کرد: اما شورا محل تصمیم جمعی است و به این تصمیم احترام می‌گذارم و نباید هر کجا که احساس کردیم بازنده شده ایم شروع به فرافکنی و انتقام گیری شخصی انجام دهم و بگویم من باید فلان جایگاه را داشته باشم. این منیت ها ما را به چنین روزهایی می‌کشاند و سبب مشکلات عدیده می‌کند.

وی ادامه داد: روز دوشنبه جلسه عادی شورا برگزار خواهد شد و دو دستور مهم یکی انتخاب شهردار و دیگری انتخاب سرپرست شهرداری رشت است.

ریس شورای شهر رشت در ادامه گفتگو  با دیارمیرزا در پاسخ به این انتقاد که کارهای شهرداری به زمین مانده است، گفت: سوال من از این افراد این است که یکسال گذشته چه اتفاق ویژه ای رخ داده است که الان در این سه ماه نیفتاده است ؟

وی با بیان اینکه در یکسال گذشته شهرداری و شورا اقدامات مناسبی را انجام داده است، افزود: در مجموعه شهرداری پروژه های سرمایه گذاری برنامه ریزی شده است.

افتتاح شهربازی تا پایان سال

علوی در مورد شهربازی رشت گفت: اشکال جزیی سازمان بازرسی به قرارداد گرفته بود که برطرف شد و تا یکماه آینده قرارداد سرمایه گذاری  منعقد خواهد شد و این نوید  به مردم می‌دهم که تا پایان سال شاهد بهره‌برداری شهربازی باشند.

رییس شورای شهر رشت در مورد قطار شهری نیز گفت: این پروزه اساسا کوتاه مدت نبوده است و توانستیم ردیف بودجه ملی و قرارداد مطالعات آن را منعقد کنیم.

وی در مورد رودخانه ها و حذف آلاینده ها تیز اظهار کرد: با پیگیری های بنده و نصرتی شهردار سابق رشت  و دیداری که با رئیس سازمان ابفای کشور و دکتر نوبخت داشتیم این قول شفاهی برای انعقاد سرمایه گذاری احداث تصفیه خانه با شهرداری رشت و ابفای استان گیلان گفته شد.

علوی ادامه داد: به مدت دو ماه است که برای اولین بار سند راهبردیی شهر توسط جوانان نخبه و دانشگاهی در حال تنظیم است.

وی در ادامه با بیان اینکه قول ۵۰برنامه خدمت را داده بودیم گفت: تاکنون بیش از ۲۰ برنامه آماده شده است که اینها خروجی حضور در محلات و بررسی نیازهای مردم است.امروز شورا میداند که میخواهد چه کار کند برخلاف گذشته فقط در یک مسیری بدون هدف حرکت میکرد.

رییس شورای شهر رشت افزود : در بودجه شهرداری پروژه های عمرانی و ترافیکی با مقیاس متعددی در تظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته برای یک پل عابر پیاده با هزینه های زیاد افتتاحیه انجام میگرفت افزود: شورای چهارم کار بزرگی که انجام داد ورود به بحث جمع آوری ابهای سطحی بود متاسفانه امروز خیلی ها این مساله را نقد می‌کنند اما واقعا رشت در سال ۹۲ به این شکل امروز بود ؟

علوی ادامه داد: نباید همیشه انتظار داشته باشیم که شهر را همیشه شخم بزنیم. زیرساخت را یک بار انجام می‌دهند الان باید تمرکز شورا و شهرداری در بازکردن مسیرها باشد تا بتواتیم مشکل ترافیکی را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث اسفالت شهر رشت دچار مشکل است، گفت: از نظر من کل رشت یک بار دیگر باید با کیفیت ویژه آسفالت شود اما توان چنین کاری در حال حاضر وجود ندارد.

تنش موحود در حد بازی های کودکانه است

رییس شورای شهر رشت در مورد تنش در شورای پنجم گفت: از نظر بنده تنش را در شورا در اوج نمی‌بینم بلکه در حد بازی های کودکانه و انتقامجویی‌های شخصی می‌بینم.

وی ادامه داد: علوی اگر یک روز در شورا باشد آن یک روز کار خودش را انجام می‌دهد و این چنین مسائلی مرا ازخدمت کردن باز نخواهد داشت.

علوی در مورد میز خدمت اظهار کرد: این یک تفکر مکتبی و انقلابی در سیستم اسلامی است در این مکتب همه لایه های کاری باید خود را خدمت گذار بدانند و میز خدمت راهی برای عملیاتی شدن این تفکر است.

Share