استاندار گیلان در دیدار با معاون برنامه و امور اقتصادی وزارت نیرو؛

شبکه‌های برق استان گیلان قدیمی است و نیاز به مرمت و احیاء دارد

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مشکلات استان خاص است گفت: باوجود قدیمی بودن شبکه‌ برق استان نیاز به نگاه بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مصطفی سالاری در دیدار با معاون برنامه و امور اقتصادی وزارت نیرو که ظهر امروز برگزار شد گفت: نگاه وزارت نیرو به نوسازی شبکه برق گیلان در راستای پوشش و خدمات رسانی بهتر به جامعه هدف باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه وضعیت برق استان را با نشست‌های متعدد با شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای داشته و بررسی کرده‌ایم  افزود: برنامه های ۱۴۰۰ و راهبردی را از نظر وضعیت تولید، انتقال، توزیع و فوق توزیع ترسیم کردیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در تابستان آینده و تابستان‌های بعد کار بسیار سنگینی داریم خاطر نشان کرد: استان از نظر تأمین برق مشکلی ندارد و در سطح ملی می‌توان از این ظرفیت استفاده بیشتری نمود.

استاندار گیلان با بیان اینکه امیدواریم از موانع و بحران‌های پیش‌بینی شده به درستی عبور کنیم خاطر نشان کرد: در کاهش مصرف برق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حتماً همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

معاون برنامه و هماهنگی وزارت نیرو با بیان اینکه با برنامه مدیریت مصرف در فصل تابستان توانستیم از مشکل کمبود منابع عبور کنیم افزود: برای پیک سال آینده جلسات متعددی تشکیل و برنامه‌ریزی‌ها انجام شد.

 محسن بختیار با اشاره به اینکه برنامه مدیریت مصرف عزم جدی به دنبال دارد خاطر نشان کرد: با همکاری استانداران و همه دستگاه‌ها و مردم  می‌توانیم از این مشکل به درستی عبور کنیم.

وی با بیان اینکه از نظر تولید استان ظرفیت بالایی دارد گفت:  تولید برق در گیلان ۸۰۰ مگاوات مازاد  برنیاز استان است که استان‌های همجوار می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

معاون برنامه و هماهنگی وزارت نیرو خاطر نشان کرد: ۱۱ برنامه برای مدیریت مصرف تدوین شده که در نوع خود در طول تاریخ صنعت برق بی‌نظیر است.

Share