برنامه دشمنان برای ناامید کردن ملت دست‌نیافتنی است

دیدار فرمانده سپاه قدس گیلان با جمعی از کامیون داران گیلانی

عبدالله پور با اشاره به نقشه پررنگ دشمن در طراحی دسیسه‌ها از ضعف‌های موجود تصریح کرد: دشمن می‌داند که ۹۰ درصد حمل‌ونقل کالا توسط کامیون‌ها انجام می‌شود و در تلاش است تا با جلوگیری از ناقلان خون در شریان کشور ملت را فلج کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده سپاه قدس گیلان عصر امروز در نشست صمیمانه با جمعی از رانندگان و کامیون داران گیلانی با اشاره به نقش سپاه در حفظ ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای آن اظهار کرد: سپاه به فرموده امام راحل (ره) در انقلاب اسلامی به دنبال تشکیل حکومت اسلامی در جهان است.

برنامه دشمنان برای ناامید کردن ملت دست‌نیافتنی است

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه سپاه متشکل از مردم است تا از انقلابش حفاظت کند افزود: سپاه سازمانی آزاد تحت فرمان رهبر انقلاب است و در تمام زمینه‌های عمرانی و خدماتی مشکلات جمهوری اسلامی را حل می‌کند.

وی برنامه دشمنان برای ناامید کردن ملت را دست‌نیافتنی توصیف کرد و گفت: آمریکا چندین برابر بودجه مصرفی کشور ما در حوزه تخریب امنیت ایران هزینه صرف می‌کند اما نه‌تنها قدرت مقابله با ایران را ندارد بلکه حتی توانایی ندارد در خلیج‌فارس به زبان خود با ما صحبت کند و مجبور است با زبان فارسی مکالمه کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به خودکفایی‌ها و دستاوردهای عظیم انقلاب در کنار ضعف‌های مقطعی موجود بیان کرد: اصناف اگر خودشان بخواهند در اداره امور کشور بسیار موفق‌تر از مجموعه دولت عمل می‌کنند.

۹۰ درصد حمل‌ونقل کالا در کشور توسط کامیون‌ها انجام می‌شود

عبدالله پور با اشاره به نقشه پررنگ دشمن در طراحی دسیسه‌ها از ضعف‌های موجود تصریح کرد: دشمن می‌داند که ۹۰ درصد حمل‌ونقل کالا توسط کامیون‌ها انجام می‌شود و در تلاش است تا با جلوگیری از ناقلان خون در شریان کشور ملت را فلج کنند.

وی با تأکید بر اینکه اعتراضات حد و حدودی دارد بیان کرد: مسئولان باید به مطالبات اصناف ازجمله رانندگان پاسخ دهند اما نباید دامنه اعتراضات منجر به آتش‌سوزی و نابودی جامعه شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه عناصر ضدانقلاب در تلاشند تا اوضاع کشور را نابسامان کنند افزود: سپاه به‌گونه‌ای از سوی امام رشد کرده که طرفدار مستضعفین و فقرا باشد و این رویه تا آخرین قطره خون حفظ خواهد شد.

عبدالله پور در پایان به رانندگان قول داد که مطالباتشان را تا جایی که قابل‌حل باشد دنبال کرده و به ثمر برساند.

تخصیص ناعادلانه بار و اخذ کمیسیون‌های اضافی از مشکلات کامیون داران

رئیس صنف رانندگان و کامیون داران گیلان نیز در این نشست صمیمی با اشاره به مشکلات رانندگان و کامیون داران گیلان ازجمله افزایش نرخ کرایه و ملزومات مصرفی کامیون داران اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد افزایش ناعادلانه قیمت ملزومات مصرفی ازجمله لاستیک و باتری هستیم که رانندگان نسبت به آن معترضند.

علیرضا عباسی با اشاره به تخصیص ناعادلانه بار و اخذ کمیسیون‌های اضافی از رانندگان افزود: طبق قانون باید ۱۲ درصد از حق بار رانندگان به شرکت‌های حمل‌ونقلی واگذار شود اما در واقعیت حدود ۵۰ درصد حق بار از رانندگان گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام مشاغل و اصناف جزو بیمه‌های تأمین اجتماعی هستند اما رانندگان و کامیون داران در بیمه کردن خود مشکل‌دارند گفت: تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به رانندگان برای گذشت یک روز جریمه سنگین از رانندگان دریافت می‌کند و این مسئله شرعاً و عرفا برازنده رانندگان زحمت‌کش نیست.

چرا رانندگی کامیون جزو مشاغل سخت نیست؟!

رئیس صنف رانندگان و کامیون داران گیلان با تأکید بر اینکه شغل رانندگی هم‌طراز با شغل معدن کاران است بیان کرد: با تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته و پیگیری‌هایی که از سوی نمایندگان و مسئولان دولتی داشته‌ایم، رانندگان کامیون جزو مشاغل سخت محسوب نمی‌شوند.

عباسی با اشاره به بازنشستگی الزامی رانندگان در سن ۴۵ سالگی افزود: راننده در سن ۴۵ سالگی تازه به پختگی می‌رسد و کناره‌گیری از کار معقولانه نیست.

دلیل اعتراضات قانونی رانندگان عدم تعهد دولت به تعهدات است

وی دلیل اعتراضات قانونی رانندگان را عدم تعهد دولت نسبت به قول‌ها و تعهدات دانست و گفت: این اعتراضات قانونی رانندگان برای چندمین بار است که روی می‌دهد و لازم است دولت به خواسته‌های ما توجه و ملزومات مصرفی ارزان‌قیمت را برای ما فراهم کند.

رئیس صنف رانندگان و کامیون داران گیلان با تأکید بر اینکه اعتصابات و حواشی ایجادشده اخیر در بین کامیون داران به‌هیچ‌وجه از سوی رانندگان گیلانی نبوده تصریح کرد: برخی از هنجارشکنی‌ها در خارج از استان به‌صورت نادر پیش‌آمده که با همکاری نهادهای انتظامی و نظامی رفع شده است.

عباسی از برخی تصمیمات اتخاذشده دولت برای صنف رانندگان ابراز گله‌مندی کرد و افزود: طی دو روز گذشته پیامکی برای رانندگان ارسال‌شده که اگر ۷۲ ساعت راننده حرکت نکند سهمیه آن حذف می‌شود درحالی‌که دولت باید به‌جای تنبیه رانندگان برنامه‌های تشویقی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با انتقاد از رفتار استاندار مبنی بر رد پذیرش درخواست ملاقات رانندگان با وی بیان کرد: حدود ۱۰ ماه پیش درخواست ملاقات با استاندار را برای رفع مطالبات و اعلام نیازمندی‌های خود داشته‌ایم اما وی نسبت به ما بی‌تفاوت بوده است.

رئیس صنف رانندگان و کامیون داران گیلان با اشاره به اینکه سپاه در بخش‌های مختلف شجاعانه و مقتدرانه عمل کرده از سرو قامتان انقلاب خواست تا در شرایط کنونی حامی رانندگان باشند و امنیت آن‌ها را حفظ کنند.

نقش پررنگ و بی‌بدیل رانندگان و کامیون داران در دوران هشت سال دفاع مقدس

رئیس سازمان بسیج اصناف استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به نقش پررنگ و بی‌بدیل رانندگان و کامیون داران در دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: رانندگان در هشت سال دفاع مقدس کاروان‌های عظیم کمک‌های مردمی را به جبهه ارسال می‌کردند و همچنان این روحیه در آن‌ها دیده می‌شود.

رحمت صاحب با بیان اینکه رانندگان کامیون‌ها در زمان جبهه کمک‌های مردمی فروانی را به جبهه ارسال کردند و رشادت‌های این عزیزان فراموش‌شدنی نیست افزود: رانندگان زحمت‌کش در زیر موشک‌باران دشمن کمک‌ها را به رزمندگان می‌رسانند اما امروز مشکلاتی دارند که باید به آن رسیدگی شود.

در این نشست صمیمی رانندگان نیز به بیان مشکلات خود پرداختند که تأمین امنیت طی سفر از سوی دستگاه‌های انتظامی و نظامی، افزایش کرایه، کاهش حق کمیسیون، تأمین ملزومات مصرفی ازجمله لاستیک و باتری و التزام شرکت‌های بیمه به بیمه‌گذاری بار، جان و مالشان از مهم‌ترین درخواست‌های آن‌ها بود.

Share