مسعود موسوی در صحن شورای شهر رشت:

سامانه مدیریت اداری راه‌اندازی می‌کنم | در مقابل خواسته‌های نامعقول ایستادگی می‌کنم

سید مسعود موسوی مشکل امروز شهر رشت را رکود سرمایه دانست و گفت: سرمایه در شهر رشت باید چرخش داشته باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پنجاه و نهمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت با حضور ۹ عضو شورا و به ریاست رسولی نایب رییس شورا برگزار شد.

رسولی در ابتدا جلسه با بیان اینکه امروز ادامه بررسی گزینه های تصدی شهرداری است، گفت: امیدوارم بتوانیم تصمیم درستی برای شهرمان رشت بگیریم.

سیدمسعود موسوی گزینه تصدی پست شهرداری رشت برای ارایه برنامه ها وارد صحن شد.

وی با بیان اینکه همه توان خود را برای شهر و شهروندان خواهم گذاشت، گفت: به همه اعضای شورا پیامک دادم که می‌خواهم در خدمت شهر و شهروندان باشم.

موسوی به اشاره برنامه های خود اظهار کرد: سر لیست برنامه شامل مالی، گردشگری، انرژی های پاک، مسکن و فعالیت محرک های توسعه و بازآرینی مدیریت شهری، حوزه منابع انسانی و دیپلماسی شهری است.

وی تصریح کرد: راه اندازی سامانه مدیریت اداری از جمله برنامه های بنده است. در شش ماه نخست امسال تاکنون بخش اندکی از بودجه محقق شده است و درحال حاضر پرداخت حقوق کارکنان شهرداری با سختی انجام می گیرد.

موسوی با اشاره به اینکه انضباط مالی در برنامه های شهرداری رشت بسیار حائز اهمیت است، افزود: لازمه ساختار ایجاد انضباط مالی شامل شفاف سازی، الکترونیکی شدن، سامانه اموال و غیره است و معتقدم هر گونه اطلاعاتی پیرامون مباحث مالی باید ثبت و ضبط شود.

عضو سازمان نظام مهندسی با اشاره به بخشودگی عوارض گفت: باید به سمت و سویی برویم که مردم با علاقه‌مندی عوارض پرداخت کنند. میتوان از روش هایی که شهرهای بزرگ و توسعه یافته در این زمینه داشته‌اند، استفاده کرد و نیاز به ابداع روش جدید نیست.

موسوی افزود: ایحاد کمیته تخصصی نیازسنجی اموال موصوع بسبار مهمی است که به آن نیاز داریم و باید به نوعی برنامه ریزی شود تا بیشترین عواید نصیب شهر و شهروندان شود

وی یادآور شد: باید از منطقه ازاد انزلی سهم داشته باشیم و از فرصتها استفاده کنیم.

موسوی خواستار مشارکت شهری در امور سرمایه گذاری شد و افزود: باید شهرداری به سراغ ساختمانهای نیمه کارها و رها شده برود.

نامزد شهرداری رشت اظهارکرد: برای جذب مسافر باید سازو کارهای جدیدی داشته باشیم زیرا در دنیای امروز گردشگری یک امر ضروری است.

به گزارش دیارمیرزا موسوی مشکل امروز شهر رشت را رکود سرمایه دانست و گفت: سرمایه در شهر رشت باید چرخش داشته باشد. امروز ممکن است چیزهایی که بگویم تمام و کمال نباشد زیرا هنوز داخل شهرداری نشده و اشراف کامل ندارم.

وی گفت: همسو کردن شورا و شهرداری کار سختی نیست.

وی با بیان اینکه بدون تعامل شورا و شهرداری اتفاقات خوبی در شهر رشت نخواهد افتاد، گفت: متاسفانه در سنوات گذشته مشکلاتی در این زمینه بوده است. شهر رست با توسعه یافتگی باعث رشد استان و کشور خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه استان گیلان و رشت داری ظرفیت های بالایی است، گفت: باید ابتدا زیرساخت‌ها را در اولویت کار قرار بدهیم. اگر زیرسازی درست نداشته باشیم نمی‌توانیم شهر رشت را به قطب گردشگری تبدیل کنیم.

وی افزود: ورود و خروج مسافران سناریو داشته باشیم.

موسوی در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم ساماندهی عوارض تاکید کرد و گفت: بخشی از بودجه که متناسب با دریافت عوارض است باید ساماندهی مناسبی داشته باشد.

عدالت اجتماعی و توسعه یافتگی دو مقوله به هم مرتبط هستند

این عضو سازمان نظام مهندسی یادآور شد: باید برای زمین‎ها و ساختمان های نسقی کارهای مناسبی صورت گیرد و مدیریت های مناسبی داشته باشیم. عوارضی که امروز دریافت می‌کنیم متناسب با فرهنگ مردم نیست و اعتقاد دارم خدمات به ضورت مساوی در کل شهر ارائه شود.

وی با اشاره به استفاده از انرژی های پاک گفت: اگر ثابت کنیم که در این حوزه برنامه داریم می توانیم حتی در سطوح جهانی نیز تسهیلات دریافت کنیم.

موسوی تصریح کرد: برای داشتن شهری مناسب باید به مشاغل، منظر، املاک، شهرسازی، ترافیک، حمل و نقل، خدمات شهری، زیرساخت‌ها و پسماند را اولویت کار قرار دهیم.

نامزد شهرداری رشت با اشاره به ظرفیت گردشگری و میراث فرهنگی این شهر گفت: رشت در این حوزه بکر است و می‌توانیم محرک های اقتصادی خوبی را ایجاد کنیم تا شهر به برند گردشگری تبدیل شود.

موسوی  ایجاد خانه و کاشانه را از دیگر اقدامات برای کسب درآمد پایدار دانست و گفت: متاسفانه در حوزه ساماندهی مشاعل گردشکری تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است و با مدیریت واحد می‌توانیم بسیاری از واحدها را فعال کنیم.

وی یادآور شد: عدالت اجتماعی و توسعه یافتگی دو مقوله به هم مرتبط هستند زیرا بدون عدالت اجتناعی نمی‌توانیم در مسیر توسعه یافتگی گام برداریم.

وی در خصوص موضوع حمل و نقل و ترافیک نیز اظهار کرد: باید طرح ها در این حوزه به روز باشد و قبل از تراموا نیز چهار رینگ داخل شهر رشت را بازگشایی کنیم.

توسعه شهری بر روی دوش مردم بوده است

به گزارش دیارمیرزا موسوی در مورد خدمات شهری اظهار کرد: در این حوزه کارهای زیادی روی زمین مانده است. فرهنگ سازی در بخش تفکیک زباله، همکاری و تعامل با سایر ارگان ها، ساماندهی مشاغل مزاحم، ساماندهی مبلمان شهری و ارائه بسته های حمل و نقل مناسب از برنامه های بنده است.

وی افزود: توانمندسازی سیستم مدیریت بحران، جانمایی مکان‌های امن و اضطراری، احداث ایستگاه های پمپاژ، اجرای طرح جامع کاهش خطرپذیری، انجام مانورهای مناسب از جمله برنامه های بنده برای کنترل بحران است.

موسوی یادآور شد: هیچ فرصتی را تاکنون به خودمان ندادیم که به یک فرد را بر چه اساسی پست می‌دهیم؟ اعتمادسازی در درون سازمان هم مهم است.

نامزد شهرداری رشت گفت: در شهر رشت هزار هکتار بافت فرسوده رها شده داریم. متاسفانه توسعه شهری بر روی دوش مردم بوده است و باید در این زمینه شهرداری بهتر ورود کند. تولید پول و ثروت توسط ابزار مدیریتی صورت می‌گیرد و یکی از برنامه های من استفاده از ابزار مدیریتی است.

سوالات شیرزاد از موسوی:

کار در شهرداری بسیار سخت است. شصت وششمین شهردار رشت را می‌خواهیم انتخاب کنیم. برخی مواقع حوزه های مختلف شهرداری دچار بحران میشود در این زمینه چقدر شورا را در نظر می‌گیرید؟

تجربه های گذشته تعدادی از شهرداران علاقه‌مند بودند که مدیرانی از خارج بدنه شهرداری منصوب کنند شما چه برنامه ای در این زمینه دارید؟

در مورد مسکن فقرا و اصلاح ساختار مالی چه برنامه ای دارید؟ برای دست فروشان چه کارهایی می‌خواهید انجام دهید؟

رمضانپور نرگسی: موسوی بهترین و جامع ترین برنامه را ارائه کرد

رمضانپور دیکر عضو شورا خطاب به موسوی گفت: به جرات می‌توانم بگویم در بین ۵ نفر بهترین و جامع ترین برنامه را ارایه کردید. در حال حاضر شهرداری رشت دارای مشکلاتی است که از جمله آن نداشتن برنامه پنج ساله و عدم تعامل با مقامات است. عدم سرمایه گذاری، عدم اولویت بندی در پروژه‌های عمرانی سبب بی اعتماد عمومی شده است.

رمضانپور در ادامه گفت: به هر دلیلی در این مقطع زمانی اگر سکان شهرداری را برعهده نگیرید حاضرید که با دوستان دیگر همکاری کنید؟

تاکنون شعارهای زیادی داده شده

حجت جذب دیگر عضو شورا با بیان اینکه تاکنون شعارهای زیادی داده شده و عملی دیده نشده است، گفت: رفع مشکلات عینک، احیای رودخانه ها و بدهی شهرداری از جمله برنامه هایی بود که شهرداران قبلی  نیز به صورت تئوری مطالبی ارائه کرده بودند اما عملا نتیجه ای نگرفتیم.

عشق به رشت را در وجود شما دیدم

حاجی پور نیز اظهار کرد: همه ما رشت را دوست داریم و مانند فرزند ما است. این عشق را در وجود شما هم دیدم. اگر شما انتخاب نشدید آیا در کنار دوستی که شهردار می‌شود قرار خواهید گرفت؟

انتقاد شدید علیپور از دورویی اعضای شورای شهر رشت

علیپور اظهار کرد: مردم این شهر از شوراهای گذشته اسیب دیدند. بنده تا امروز هزینه های زیادی در فضای مجازی بابت اظهاراتم پرداخت کردم اما با خدا معامله کرده ام.

وی با بیان اینکه در دوران نصرتی اعضای شورا نیز مدام در حال تعریف از او بودند گفت: تمامی اعصای شورا در دوران نصرت در مقابل او  بکجور رفتار می‌کردند و در پشت سر جور دیگر عمل می‌کردند.

علیپور به وضعیت نابسامان کارگران شهرداری اشاره کرد و گفت: نفرین و ناله خانواده های این کارگران همواره بدرقه افرادی است که به آنها اجحاف کردند.

سیاسی نیستم / در مقابل خواسته های نامعقول ایستادگی می‌کنم

موسوی در پاسخ به سوالات اعضای شورا گفت: کنشگران شهری در تمامی دنیا همواره فراوان بوده و کسانی که در حوزه شهری ذینفع هستند مطالباتی دارند و این مطالبات باید مدیریت شود. در مقابل خواسته های نامعقول ایستادگی می‌کنم و در تمامی مباحث با مشورت اعضای شورا کار را انجام می‌دهم.

عضو سازمان نظام مهندسی گفت: بنده فرد سیاسی نیستم و اعلام می‌کنم از سیاست چیزی نمی‌دانم.

موسوی در مورد استفاده از مدیران داخلی یا ورود مدیران خارج از بدنه گفت: این امر منوط به این است که ایا فرد متخصص در آن حوزه در بدنه شهرداری وجود دارد و یا خیر!  برای افراد شاخصی در نظر می‌گیریم و با اعضای شورا برای انتصاب افراد مشورت می‌کنم.

وی در مورد بازارهای فرهنگی و هتری گفت: این بازارها هزبنه زیادی ندارد و با برنامه ریزی درست می‌توان کار را پیش برد.

از نظر من دستفروشی، شغل است / رکود یک فرصت است / آبنما درست جانمایی نشده

وی در بر لزوم اصلاح گردش مالی تاکید کرد و افزود: باید انضباط مالی را بیشتر پیگیری کنیم و دستفروشی نیز از تنظر بنده شغل محسوب می‌شود و باید ساماندهی شوند.

موسوی گفت: پرداخت حقوق کارکنان از مواردی است که با تولید ثروت امکان پذیر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ابزار های تولید ثروت ایحاد زمین است، گفت: در حال حاضر در هر نقطه شهر میتوانیم بر اساس ضوابط و استانداردها نقاط شهری جدید اضافه کنیم.

موسوی با بیان اینکه با آب نمای بوستان ملت مخالف نیست، اظهار کرد: اما متاسفانه درست جانمایی نشده و در جایی ایجاد میشد که زمین هنگفتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رکود یک فرصت است، گفت: بسباری از اموری که در دوران رکود می‌توانیم اجرا کنیم در دوران رونق اقتصادی امکان اجرای آن نیست.

به گزارش دیارمیرزا موسوی در پایان گفت: اکر بخواهم در پستی غیر از شهردار در حوزه مدیریت شهری فعالیت کنم منوط به اعلام مکتوب شورا است و باید بدانم به چه عنوان و در چه جایگاهی قرار است همکاری کنم.

Share