برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین؛

زائران روس به آستارا رسیدند | عشق به امام حسین(ع) حد و مرزی نمی شناسد

گروهی متشکل از جوانان مسلمان فدراسیون روسیه با حضور در پایانه مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی راهی کربلای معلی شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، گروهی متشکل از جوانان مسلمان فدراسیون روسیه با حضور در پایانه مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان برای شرکت در مراسم بزرگ اربعین حسینی راهی کربلای معلی شدند.

ماکسیم یکی از جوانان روسی به خبرنگار دیارمیرزا گفت: با شناخت امام حسین(ع) تازه خودمان را شناختیم و رفتن ما به کربلا برای دیدن قبر شش گوشه این انسان از خود گذشته برآورده شدن آرزوی ما است.

ایوان دیگر جوان روس با اشاره به عظمت مقام امام حسین (ع) گفت: حسین (ع) کشتی نوح اسلام بوده و اعتقاد به او نجات دهنده تمام انسانها از گمراهی و ضلالت است و ما با بهره گیری از آموزه های دینی و مطالعه فلسفه کربلا راه خود را یافته و شکوه و وحدت مسلمانان را در اربعین حسینی نشان خواهیم داد.

در ادامه والیا تنها خانم این گروه پنج نفره با اشاره به اینکه تنها بانویی است که از شهر خود در کشور روسیه راهی کربلای معلی می شود گفت: جوانان مسلمان روس با آگاهی کامل و مطالعه قیام عاشورا و مکتب اسلام به این دین مبین گرویده و با اعتقاد قلبی پا به این راه میگ‌ذارند.

والیا با ذکر حضور جوانان روسی از شهرهای مختلف این کشور ادامه داد:عشق به امام حسین(ع) حد و مرزی نمی شناسد و جوانان از شهرهای مسکو، آستراخان، خارالیوا و مارشوک ماه‌ها برای این سفر برنامه ریزی کرده و من به عنوان تنها بانو از شهر خودم برای حضور در مراسم اربعین حسینی از مرز آستارای ایران راهی کربلا می شوم.

در پایان جوانان زائر روسیه با تشکر از استقبال مسئولان و مردم جمهوری اسلامی ایران، خدمات ارائه شده به زائران را بسیار مطلوب ذکر کرده و عنوان کردند که سفر خود را از روسیه با قطار به سمت باکو در جمهوری آذربایجان آغاز کرده و پس از حرکت با خودرو به سمت مرز زمینی آستارا در غرب استان گیلان به سمت مرز شلمچه و سپس کربلا سفر خواهد کرد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share