نماینده ولی فقیه در گیلان:

رشت بدون شهردار دیگر قابل تحمل نیست|به مشکلات مردم سیل‌زده سریع‌تر رسیدگی شود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر موارد سیاسی و مسائل دیگری درون شورای شهر رشت مطرح است اما بدانید رشت بدون شهردار دیگر برای مردم قابل تحمل نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه شهر بدون شهردار است اظهار کرد: رشت بدون شهردار دیگر برای مردم قابل تحمل نیست.
وی ادامه داد: مردم به اعضای شورای شهر رأی دادند تا شهردار تعیین کنند؛ شهر بدون شهردار باید براساس کدام مبنا و قوانین حرکت کند.
امام جمعه رشت به وجود لوایح، بندها و آیین‌نامه‌ها در اداره شهر بدون شهردار اشاره کرد و افزود: با وجود تمام قوانین اما رشت شهردار می‌خواهد و مردم منتظر تصمیم شورا در این‌باره هستند.
آیت‌الله فلاحتی با انتقاد از تأخیر در انتخاب شهردار رشت از طرف اعضای شورای این شهر، بیان کرد: اگر موارد سیاسی و مسائل دیگری درون شورای شهر رشت مطرح است مردم دیگر تحمل رسانه‌ای شدن آن را ندارند.
وی در ادامه به سفر روحانی به سازمان ملل اشاره کرد و گفت: سخنانه مقتدرانه و معقول رئیس جمهور ایران در سازمان ملل قابل تقدیر است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه سخنان سخیف رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل بسیار زشت و پلشت بود، خاطرنشان کرد: سخنان رئیس جمهور آمریکا مایه مضحکه جهانیان شده است.
آیت‌الله فلاحتی به نشست‌های حاشیه سفر رئیس جمهور به سازمان ملل با اروپائیان در مورد برجام اشاره کرد و یادآور شد: اگر به اندازه‌ای که در مورد برجام در فضای درونی و بیرونی کشور گفت‌وگو شده، درباره اقلام و کالا در داخل کشور سرمایه‌گذاری می‌کردند مردم ما بهره بیشتری می‌بردند.
وی ادامه داد: مدتی قبل رئیس جمهور در جمع دولتمردان بیان کرد؛ «مگر دلار و ارز چه اندازه در مبادلات داخلی و خارجی ما می‌تواند تاثیرگذار باشد» و این امر نشان می‌دهد روابط اقتصادی داخلی و خارجی ما بدون دلار نیز می‌تواند سامان‌بخشی شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی بر این باورند که وضعیت اقتصادی کشور را می‌توان با غیر دلار سامان‌بخشی کرد، متذکر شد: اکنون بازار، بازرگانی و سامانه‌های اقتصادی درونی و بیرونی کشور متأثر از امری شده که نباید باشد.
آیت‌الله فلاحتی به اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات بعضی از کالای لوکس و نیمه لوکس به کشور اشاره کرد و افزود: امر مذکور به دلیل نبود نظارت سبب ویرانگری اقتصادی شده است.

مگر قرار نبود تیم اقتصادی دولت تغییر کند

وی با اشاره به اینکه مگر قرار نبود در تیم اقتصادی دولت تحولات و تغییراتی شکل بگیرد، اظهار کرد: حرکت محتاطانه دولت مایه تعجب است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، افزایش نرخ کالا در بازار را برای مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر غیر قابل تحمل خواند و بیان کرد: موضوع افزایش حقوق کارگران و کارمندان مطرح نشده و بایکوت شده است.
آیت‌الله فلاحتی با طرح این پرسش که اقشار آسیب‌پذیر با تورم بالا به کجا باید پناه ببرند، تصریح کرد: قشر کارگر و کارمند با دستمزد اندک چگونه می‌تواند سبد غذایی و معیشتی خانواده خود را تامین کند و نزد همسر و فرزندان خود سربلند باشد.
وی به اعتراض مراجع تقلید نسبت به گرانی‌های موجود در جامعه اشاره کرد و افزود: از سازمان بازرسی، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی می‌خواهیم دقت‌های لازم را داشته باشند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مردم در برابر وضعیت نامناسب اقتصادی تاکنون سکوت کرده‌اند، متذکر شد: مردم تمام مشکلات را تحمل می‌کنند و دیگر «کله هخامنشی» نمی‌خواهند.
آیت‌الله فلاحتی از تلاش‌های قوه قضائیه در برخورد با احتکارهای اخیر قدردانی کرد و یادآور شد: امیدواریم با رفع شرایط مصونیت‌های سیاسی و اجتماعی که برای بعضی‌ها وجود دارد به حساب دانه درشت‌ها رسیدگی شود.
وی همچنین با اشاره به وقوع سیل در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و صومعه‌سرا، گفت: وقوع سیل موجب خسارت به تعدادی از خانه‌ها شده، امیدوارم مسؤولان به این موضوع توجه داشته باشند و به آلام و مشکلات مردم سریع‌تر رسیدگی کنند.

وجود برنامه موجب تعالی زندگی می‌شود

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به نظام خانواده از دیدگاه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: وجود برنامه یکی از اموری است که موجب رشد و تعالی در زندگی خانوادگی و اجتماعی می‌شود.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه کتاب‌ها و رساله‌های بسیاری توسط متفکران حوزه و دانشگاه در مورد تربیت و زندگی به رشته تحریر در آمده است، اظهار کرد: منابع مذکور ابزار خوبی برای زندگی در شأن فرد مسلمان است.
وی بر تدبیر و برنامه‌ریزی برای پیش‌برد زندگی تأکید کرد و افزود: اصلاح مؤمن با ژرف‌نگری در دین، درایت و مدیریت در زندگی مادی و صبر بر مشکلات تحقق پیدا می‌کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه تقوا دژی مستحکم و شکست‌ناپذیر است، بیان کرد: گناه انسان را ذلیل می‌کند ضمن اینکه پرهیزگاری جلوی گناهان و خطاها را می‌گیرد.
آیت‌الله فلاحتی به اقدام تروریستی شهر اهواز در ۳۱ شهریورماه اشاره کرد و گفت: برخی باید بسیار پلید باشند که فکر می‌کنند با تیراندازی می‌توانند مردم را از میدان بیرون کنند.
وی با بیان اینکه هزاران نفر در تشییع پیکر شهدای اهواز شرکت کردند، تصریح کرد: مردم بصیر ایران به قدرت‌های پوشالی جهان نشان دادند در میدان دفاع از جمهوری اسلامی حضوری مقتدرانه دارند.

Share