جعفرزاده بیان کرد

راز استعفای شریعتمداری|روحانی بین رضایتمندی مردم و معذورات خودش یکی را انتخاب کند

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی گفت: افرادی در پیروزی روحانی موثر بودند و در دولت مسئولیت گرفتند اما موفق عمل نکردند حالا او مانده با این افراد چه کار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از نامه نیوز، دولت روحانی در مسیر سختی قرار گرفته است، از یکسو تمهیداتش برای مقابله با تحریم های آمریکا اثر مورد انتظار را نداشته و از سوی دیگر مجلس قصدی برای کنارگذاشتن اهرم استیضاح ندارد. دائم برای تغییر وزرا فشار می آورد و حتی ربیعی و کرباسیان را از ترکیب کابینه خارج کرده اما با این وجود رئیس جمهور اراده ای از خود برای ترمیم هیأت وزیران نشان نمی دهد.

وقتی خبر استعفای وزیر صمت رسانه ای شد، بلافاصله نمایندگانی یا تأیید و رد این خبر مصاحبه کردند. نهایتا هم مشخص نشد، خبر استعفا صحت داشت یا خیر.

جعفرزاده ایمن آبادی به نامه نیوز گفت: روحانی با ادامه حضور شریعتمداری در وزارت صنعت و معدن موافق نبوده زیرا در ثبت خودروها تخلفی ناشی از سهل انگاری انجام شد و این موضوع به دلیل قصور وزیر بوده است، بر همین اساس روحانی می‌خواسته وی به وزارتخانه کار برود اما شریعتمداری ضمن با مخالفت نظر رئیس جمهور، از سمت خود استعفا داده است.

وی درباره اراده روحانی برای ترمیم کابینه گفت: اینکه دولت بخواهد تغییر دهد، من این را خیلی در آقای رئیس جمهور نمی بینم. یعنی تا الان هر اقدامی کرده بعد سریع نظرش را برگردانده است چون معذورات دارد و این افراد ریاست ستادهایش را برعهده داشتند و در پیروزی اش موثر بودند، حالا او مانده با این افراد چه کار کند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی یادآور شد: افکارعمومی تغییر کابینه را مطالبه می کند چون مردم معتقدند این افراد نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. البته با عرض پوزش بخشی از این نظر مردم متوجه شخص آقای رئیس جمهور است چون آنچه تا الان باید خروجی دولت باشد یا نتوانسته پاسخ این مطالبه اجتماعی را بدهد. تنها راه برای عدم ترمیم کابینه آن است که در کوتاه زمان مشکلات مردم حل شود تا بعد رئیس جمهور بگوید «ما نیاز به تغییر نداشتیم».

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور بین رضایتمندی مردم و معذورات اخلاقی خود با اطرافیانش باید یکی را انتخاب کند. چون عده ای که در پیروزی او موثر بودند و در جایگاه مشاوران یا وزرایش قرار گرفتند، به هر دلیل اعم از بدشانسی یا ضعف مدیریت موفق عمل نکردند، حالا آقای رئیس جمهور باید کسانی را که شایسته هستند و می توانند مشکلات مردم را حل کنند به همکاری برگزیند.

این نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: من افرادی را از جناح مقابل می شناسم که بعضا می توانند مسائل را حل کنند اما به دلیل کدورت ها نمی توانند به کابینه بیایند. حالا آنها هم نیایند، آقای رئیس جمهور در تیم خودش افرادی را دارد که شاید بتوانند یک تحرکاتی را برای حل مشکلات انجام دهند.

وی افزود: من اگر جای آقای روحانی بودم اولی را بر کسب رضایت مردم می گذاشتم و کسی را برای وزارت انتخاب می کردم که بتواند با حل مشکلات مردم رضایتمندی عمومی ایجاد کند. توجه به ملاحظات جناحی و سیاسی در شرایط مساوی و با یک تلورانس کم قابل قبول است ولی وقتی مسئله مشکلات انباشت شده مردم و صیانت از انقلاب و نظام است هر کسی که می تواند کمک کند، آقای رئیس جمهور باید از وجودش استفاده کند.

جعفرزاده تأکید کرد: اگر در این شرایط رئیس جمهور بودم، به سمت همه جناح ها، احزاب و گروه ها دست دراز می کردم و از آنها فارغ از همه نوع نگاه های سیاسی دعوت می کردم تا وارد صحنه شوند و در حل مشکلات مردم به دولت کمک کنند. اگر هم قرار بود جایگاهی در هیأت دولت به آنها بدهم این کار را می کردم.

وی با بیان اینکه روحانی باید خانه تکانی بزرگی کند و تقریبا دولت را باید تکان دهد، افزود: آقای رئیس جمهور معذورات اخلاقی را کنار بگذارد، دوستی و رفاقت ها به جای خود اما الان مصالح نظام و انقلاب مطرح است، از احزاب و گروه ها و جناح های تقاضای کمک کند تا برای اصلاح امور در کشور یک انقلاب بزرگ ایجاد شود چون که به شدت به چنین انقلابی نیاز داریم. صادقانه بگویم تا اینجای کار حداقل از بُعد روانی تحریم موفق بوده است.

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی درباره صحت این مسئله استیضاح کنندگان به آقای شریعتمداری گفتند «یا خودت استعفا بده یا در روز استیضاح موضوع «م ر» را علنی می کنیم»، گفت: خیر این طور نیست. من تمایل ندارم وارد این داستان ها شوم چون بچه بازی است. قبلا هم گفتم هر کسی هر مدرکی دارد به قوه قضائیه بدهد تا رسیدگی حقوقی شود. مطمئنا در مجلس جلوی این بگم بگم ها خواهیم ایستاد.

وی درباره سرنوشت استیضاح وزرای راه، کشور، نفت و صمت اظهار کرد: نهضت استیضاح ها باید متوقف شود. مشکل مردم با استیضاح حل نمی شود. استیضاح یکطرفه از سوی مجلس با عدم رغبت دولت برای خانه تکانی هیچ نتیجه ای ندارد جز آنکه کدورت ها را زیاد می کند و مطالبات مردمی را افزایش می دهد ضمن آنکه مشکلی هم حل نمی شود.

جعفرزاده گفت: استیضاح ها دارد از کشور زمان می گیرد. رئیس جمهور آستین را بالا بزند، در یک جلسه غیرعلنی با مجلس صحبت کند و بگوید «انقلاب و نظام در خطر است. من رئیس جمهور هم اگر نتوانم، اینقدر مردانگی دارم که استعفا بدهم و بروم. بنابراین ضمن احترام به وزرا و معاونان خودم، می خواهم در این حوزه ها تغییراتی بدهم مجلس کمک کند».

Share