انصاری در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان؛

دولت مسئول تامین رفاه اجتماعی آحاد ملت است نه فقط کارمندان دولت!

مصطفی سالاری، استاندار گیلان در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان گفت: باید نیازهای توسعه منابع شناسایی و کارشناسانه به اولویت‌های آن پرداخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان و برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن همایش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد اظهار داشت: مدیریت منابع انسانی از تصمیم‌گیرندگان اصلی در حوزه مدیریت است.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید بین کارکنان تفاوت قائل شد اشاره و خاطر نشان کرد: مدیریت منابع انسانی باید اولویت‌ها و انگیزش در بین کارکنان را افزایش دهد.

سالاری با اشاره به اینکه دستگاه‌ها از مقاومت در واگذاری برخی مسئولیت‌ها به دفاتر پیشخوان خودداری می‌کنند افزود: با طرح‌ها و پیشنهادهای دستگا‌ه‌ها مرتبط با دولت الکترونیک استقبال و تأمین مالی آن را انجام می‌دهیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه ارائه هر خدمتی نیازمند تامین منابع مالی نیست خاطر نشان کرد: نباید انجام همه امور را با تامین منابع گره زد.

جمشید انصاری با بیان اینکه متاسفانه یکی از هدر دهندگان جدی منابع هستیم تصریح کرد: باید با بهره‌وری منابع این هدررفتگی را جبران کرد که با روش‌های چون اداره امور و هزینه منابع انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: باید از رویکرد منابع‌محور به سمت رویکرد مدیریت‌محور حرکت کرده و اگر در این زمینه برنامه مدیریتی نداشته باشیم بخش قابل توجهی از منابع هدر می‌رود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر کاهش هزینه‌های ارائه خدمات به مردم تصریح کرد: متاسفانه در عرصه رقابتی کردن ارائه خدمات در کشور موفق نبودیم.

انصاری خواستار کاهش هزینه‌های اضافی در دستگاه‌ها شد و بیان کرد: باید روش‌های انجام کار به گونه‌ایی تغییر که از هزینه‌های اضافی کاسته و آن هزینه صرف امور جدید شود.

وی در ادامه به رابطه نیروی انسانی با دولت اشاره و اظهار کرد: باید رابطه کارفرمایی و جبران خدمت که رابطه‌ایی منطقی و درست است بین نیروی انسانی و دولت حاکم باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با انتقاد از رابطه اجتماعی و رفاهی بین کارمندان و دولت ادامه داد: دولت مسئول تامین رفاه اجتماعی آحاد ملت است نه فقط کارمندان دولت و مدیران نباید رابطه اجتماعی و رفاهی با کارمندان داشته باشند.

 وی ادامه داد: مسئولیتی در قبال تامین هزینه‌های اضافی کارمندان نداشته اما در برابر خدمتی که به دولت و مردم ارائه می‌دهند مسئول هستیم.

انصاری در ادامه پست سازمانی را ظرفیت کار تمام وقت برای یک فرد درون دستگاه تعریف کرد و افزود: تفویض اختیار جابجایی پست‌ها در داخل دستگاه‌ها به وزارتخانه‌ها داده شده اما جابجایی بین دستگاهی مشکل‌ساز خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین استاندار و شورای راهبری توسعه مدیریت می‌توانند نیروی انسانی درون شهری را بدون موافقت کارمند تغییر دهند اما جابجایی بین شهری کارمند نیازمند موافقت وی است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه به دولت الکترونیک اشاره و با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰ خدمت در دولت وجود دارد تصریح کرد: از این تعداد، ۸۰۰ خدمت قابلیت واگذاری و برون سپاری دارند که باید در دولت الکترونیک تحقق یابد.

 وی با بیان اینکه در استان گیلان تنها ۱۰۰ خدمت واگذار شده است افزود: استان باید با الزام دستگاه‌ها در برون‌سپاری وظایف، در این زمینه موفق‌تر عمل کند.

 انصاری در ادامه با ابراز مخالفت از افزایش نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات گفت: سرعت تغییرات در حوزه فناوری بالاست و نیروی انسانی مشغول در این حوزه باید برخوردار از سواد فناوری اطلاعات بوده و دانش خود را بروز کنند.

 وی با بیان اینکه تامین اعتبار هر استان بر اساس نیروی انسانی شاغل در استان است نه پست سازمانی گفت: کارکنان قراردادی باید در پست‌های سازمانی انجام وظیفه کنند.

Share