امام جمعه آستارا:

دنیا به ترامپ خندید | مسئولان نباید به گرانفروشان و محتکران امان بدهند

حافظ نیا با اشاره به سخنان روسای جمهور آمریکا و ایران در سازمان ملل گفت: مشاهده کردید سخنان ترامپ چه افتضاحی بود و دنیا به او خندیده و مردم به استکبار خندیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول گفت: خداوند ضامن انسان های مومن و خدا ترس است و از آنچه انسان دوستش ندارد دورش می کند و به کمال می رساند.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با ذکر علل پیروزی بر مشکلات گفت: آنچه که در صدر اسلام باعث فائق آمدن انسانها بر مشکلات شد، ایمان و نزدیکی به خداوند بود و به مرور کسانی که به پیامبر و خاندانش ظلم و ستم کردند به خدمت ایشان در آمده و خداشناس شدند.

خطیب جمعه آستارا یادآور شد: انسان باید آنچه که می‌گوید را عمل کند و انسان ما لا تفعلون هیچ فایده ای ندارد، عالم بی عمل را هیچ‌کس قبول نداشته و همچنین عزاداری بدون عبادت ناقص است.

وی در ابتدای خطبه دوم امام زمان (عج) را حجت الهی بر روی زمین دانسته و گفت: امام زمان (عج) نگهدارنده عاشورا است و نباید آنقدر در دنیا غرق شد که امام زمان (عج) خود را فراموش کنیم.

حافظ نیا افزود: امام عصر تمام رفتار و کردار و گفتار مان را آگاه است و با اعمال بد و سخنان ما نباید با پرونده اعمالمان باعث سرافکندگی ایشان شویم.

امام جمعه آستارا با اشاره به حادثه تلخ تروریستی اهواز در ایام عزای اباعبدالله (ع) گفت: این حادثه داغ مارا تازه تر کرد و دل هر انسان آزاده ای به درد آمد و ما با خانواده های این شهیدان هم درد هستیم.

وی افزود: دشمن از این اتفاقات به دنبال اهدافی بوده است. شامل دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله ای که در تشییع جنازه این شهدا انسجام عرب و بختیاری و تمام اقوام یاس دشمن را رقم زد و مورد بعد جلوه دادن عدم امنیت در کشورمان بود. آمریکا و اروپایی ها که ادعای امنیت دارند در کشورشان چندین برابر این اتفاقات را دارند و بدانند اهداف کورشان راه به جایی ندارد.

امام جمعه آستارا گفت: این اتفاقات ممکن بود در جای دیگر هم اتفاق بیفتد و هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و نیروهای مسلح را نیازمند هستیم و ما هیچ نگرانی بابت امنیت کشورمان نداریم و کسانی که عامل و مسبب این اتفاق بودند، تروریست‌هایی که با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان این حادثه را رقم زده و شهروندان ما را شهید کردند یقین بدانند جواب دندان شکنی را از نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی کشور پهناور ایران اسلامی خواهند گرفت و این باعث تسلی خاطر امت حزب الله است.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: این هفته را که یادآور جان برکفان غیور میهن ایران اسلامی بوده را گرامی می‌داریم و با یادآوری نام شهدای عالیقدر مان باید سعی کنیم راه این عزیزان را برویم.

حافظ نیا با اشاره به سخنان روسای جمهور آمریکا و ایران در سازمان ملل گفت: مشاهده کردید سخنان ترامپ چه افتضاحی بود و دنیا به او خندیده و مردم به استکبار خندیدند. معلوم شد که آمریکا امروز در دنیا منزوی شده و مسخره عام و خاص است و در طرف دیگر انصافا سخنرانی امسال آقای روحانی از سال‌های گذشته به مراتب بهتر بوده و رئیس جمهور کشورمان ضمن شفاف سازی، چهره قاطع از کشورمان نشان داد و اعمال آمریکا را از تمام جهات افشا کرد و نمایان کرد که ایران حرفی برای گفتن در جهان داشته و یقیناً برنده این دوئل رییس جمهور ما و کشور مان بود.

امام جمعه آستارا تصریح کرد: مخالف حقیقی مبارزه با تروریسم ایران و حامی سرسخت آن آمریکا است و از آن دفاع می‌کند. ایران ثابت کرد اهل منطق، مذاکره و آرامش بوده و اقتدار و استقامت پایداری دارد و از رئیس جمهور مان بابت این تدبیر تشکر می کنیم و انتظار داریم در داخل کشورمان نیز همان تدبیر را برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی به کار ببرد.

وی با اشاره به خرید متناسب با نیاز مردم گفت: عزیزان فریب دشمن را نخوریم و چرا مافوق نیازمان کالایی را خریداری کرده و بر مشکلات دامن می زنیم؟ خودمان باعث می شویم کالایی کمیاب شود. همچنین نظارت مسئولان هم در این زمینه کافی نیست و همه برای خودشان قیمت گذار شده اند و متاسفانه برخورد قاطع در این زمینه وجود ندارد و مسئولان نباید به گرانفروشان و مجتکران امان بدهند.

Share