فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت:

دلیل رای به FATF چه بود؟ | آقایان می‌خواهند ما را مؤعظه کنند

آیت‌الله فلاحتی به واکنش برخی از افراد نسبت به سخنان امامان جمعه اشاره کرد و افزود: آقایان می‌خواهند ما را مؤعظه کنند و در نوشته‌های خود می‌گویند؛ کسانی که دارای تریبون‌های کلان اجتماعی سیاسی هستند انصاف دهند و تقوا داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه رشت گفت: آگاه کردن جامعه نسبت به تاراج ارزش‌های ملت مصداق تقوا محسوب می‌شود زیرا اگر مردم از این پروسه‌ها مطلع نباشند، خیانت است.

 آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا سرچشمه حیات معنوی در دنیا و آخرت است.
وی در ادامه به روز جهانی استاندارد اشاره کرد و افزود: مسؤولان مربوطه باید نظارت کامل بر کالای مصرفی مردم داشته باشند.
امام جمعه رشت با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در بین گردان‌های عاشورا در ۱۲ مهرماه جاری، بیان کرد: اگر بخواهیم در مسیر پیشرفت قرار بگیریم باید از مؤلفه‌های «احساس حضور و وجود دشمن که برای نابودی ما نقشه می‌کشد»، «اعتماد به نفس و عزم بر ایستادگی»، «شناخت حوزه عرصه‌های تهاجم» و «فهم درست از واقعیت‌های ایران و جهان» برخوردار باشیم.
آیت‌الله فلاحتی به مؤلفه اعتماد به نفس و عزم بر ایستادگی اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم پس از روی کار آمدن درصدد گره‌گشایی برای بیرون آوردن ملت از بحران بود.
وی با بیان اینکه دشمنان با بزک کردن مسأله هسته‌ای به دنبال انتقام گیری از ملت ایران بودند، تصریح کرد: قبل از دولت کنونی تحریم‌های هسته‌ای علیه ملت ایران آغاز شده بود اما مقاومت دستاوردهای خوبی را به همراه داشت.
نماینده ولی فقیه در گیلان به اجازه مقام معظم رهبری برای مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ به مذاکرات خوشبین نیستم.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به توافق برجام، خاطرنشان کرد: پس از مذاکرات قرار شد تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود اما در عرصه میدانی اجازه نقد از طریق رسانه‌های عمومی به این توافق داده نشد.
وی به رفتار زیرکانه دشمن در بندهای توافق برجام اشاره کرد و متذکر شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر قرار باشد عقب‌نشینی کنیم باید به همان میزان تحریم‌ها برداشته شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه عمده‌ترین تحریم‌ها مسأله تحریم‌های بانکی بود، اظهار کرد: طبق برجام باید تحریم‌های بانکی برداشته می‌شد اما آمریکایی‌ها از ۲۸ مرداد سال‌های دور به ملت ایران خیانت کردند و تاکنون از آنها اقدام عملی ندیدیم.
آیت‌الله فلاحتی به خیانت آمریکایی‌ها در قبل از پیروزی انقلاب به ملت ایران اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها پس از پیروزی انقلاب صدها مرتبه به ملت ایران خیانت کردند اما آقایان با توافق برجام ادعا کردند؛ ما ایران را در مقابل حمله سنگین مصون نگه داشتیم.
وی با اشاره به اعمال ده‌ها تحریم علیه ملت ایران پس از توافق برجام، بیان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال تحمیل توافق برجام‌های دیگری به ملت ایران بودند اما مقام معظم رهبری در برابر آن ایستادگی کردند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه «جنگ نخواهد شد و مذاکره نمی‌کنیم» اشاره کرد و گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب واقع‌گرایانه است.
آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ «مذاکره نمی‌کنیم» یک دستور حاکمیتی است و همه باید تمکین کنند.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مسائل بانکی FATF را مطرح کردند، یادآور شد: از داخل و خارج فشار آوردند و آن را به مجلس بردند تا جایی که وزیر امور خارجه در مجلس به نمایندگان گفت؛ اگر این قانون را تصویب کنید مشکلی حل نمی‌شود؛ پس دلیل رای نمایندگان به fatf چه بوده است؟
امام جمعه رشت، مجلس را ذخیره امت و چکیده فضائل و عصاره ملت خواند و اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید حرف مردم ارزشی، دیندار، زجر کشیده و خانواده شهدا را بشنوند و به آن توجه داشته باشند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه ملت ایران قدرت‌های سلطه‌گر را در تمام عرصه‌های جهان‌خوارگی ذلیل کرده است، گفت: آیا شما نمایندگان می‌خواهید در امور بانکی از قدرت‌های سلطه‌گر تمکین کنید؟
وی به نگاه خوب و دوراندیشانه شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری؛ «بعضی از مصوبات مجلس بوی غربی می‌دهد» و از نمایندگان مردم در مجلس می‌خواهیم در جریان‌های کلان ملت سیاسی رفتار نکنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر عقب‌نشینی نکردن نمایندگان مجلس، بیان کرد: در عرصه جهانی زمانی موفق هستیم که هجومی برخورد کنیم و هر جا منفعل بودیم عقب‌نشینی کردیم.
آیت‌الله فلاحتی، خواستار چاره‌اندیشی نمایندگان مجلس برای برطرف کردن مشکل اقتصادی و گرانی کشور شد و تصریح کرد: ملت ایران خون دادند تا نمایندگان آنها در عرصه جهانی مقتدرانه عمل کنند.
وی به رتبه نخست علوم انسانی کشور در دنیای اسلام اشاره کرد و متذکر شد: رتبه‌های بالایی در تولید محصولات کشاورزی در دنیا داریم.

امام جمعه رشت، خواستار استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای برطرف کردن مشکلات مردم به جای تمکین از قدرت‌های زر و زور توسط نمایندگان مجلس شد و اظهار کرد: جوانان و دانشگاهیان برومند، اندیشمند، خردمند و دورنگر داریم و می‌توانند در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بدون توقع به دولتمردان کمک کنند.
آیت‌الله فلاحتی به واکنش برخی از افراد نسبت به سخنان امامان جمعه اشاره کرد و افزود: آقایان می‌خواهند ما را مؤعظه کنند و در نوشته‌های خود می‌گویند؛ کسانی که دارای تریبون‌های کلان اجتماعی سیاسی هستند انصاف دهند و تقوا داشته باشند.
وی ادامه داد: سخن افراد مذکور به این معناست، «بنده و امثال بنده که سرباز مقام معظم رهبری هستیم بی‌تقواییم و آقایانی که اینگونه به قدرت‌های زر و زور تمکین می‌کنند با تقوا هستند و این جای تأسف دارد».
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آقایان در بولتن‌های خبری می‌گویند «آقایان انصاف دهند، تقوا داشته باشند و به فکر ملت و دولت باشند»، تصریح کرد: اگر هر کسی بخواهد ارزش‌های ملت را به تاراج دهد و بعد ما حرف بزنیم و مردم را مطلع کنیم، این بی‌تقوایی نیست بلکه عین تقوا است.
نماینده ولی فقیه در گیلان متذکر شد: نگاه مقام معظم رهبری این است دردهایی که متوجه جامعه از داخل و خارج می‌شود به مردم اطلاع‌رسانی کنیم و اگر ملت از این پروسه‌ها مطلع نباشد این خیانت است.
آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: همگان باید متوجه حوادث باشند که مردم ما نیازمند تلاش دلسوزانه مسؤولان هستند و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق خدمت صادقانه به این مردم پابرهنه را عنایت فرماید.
وی همچنین پیرامون نظام خانواده در اسلام، بیان کرد: برنامه‌ریزی در زندگی به‌ویژه زن و شوهر جوان بسیار حائز اهمیت است.
امام جمعه رشت با اشاره به امر مهم برنامه‌ریزی در مدیریت محیط‌های جمعی، اظهار کرد: داشتن برنامه از آسیب‌ها می‌کاهد ضمن اینکه زن و شوهر با برنامه‌ریزی از لغزش‌ها و خطاها مصون می‌مانند.
آیت‌الله فلاحتی، برنامه در زندگی را سبب مصون ماندن انسان از پریشانی دانست و یادآور شد: کسی که با برنامه زندگی کند امکان تهدیدها برای او کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه انسان در زندگی مادی و معنوی نیاز به نشاط دارد، بیان کرد: امر مذکور نیاز به برنامه دارد زیرا انسانی که با برنامه زندگی می‌کند دارای روح و روان آرام است.
نماینده ولی فقیه در گیلان معاشرت زیبا، توسعه در زندگی با برنامه‌ریزی و غیرتی مسؤولیت‌زا را از مؤلفه‌های زندگی موفق در زندگی فردی و اجتماعی برشمرد و گفت: استفاده درست و مطلوب از امکانات از دیگر دستاوردهای داشتن برنامه در زندگی است.
آیت‌الله فلاحتی متذکر شد: مدیر شایسته و سالم فردی است که از امکانات اندک استفاده مناسب کند و در شرایط بحرانی از کمترین امکانات بهره‌برداری گسترده داشته باشد.

Share