تاکید سفیر ایران و استاندار آرارات بر توسعه روابط

دعوت از استاندار گیلان و رئیس منطقه آزاد انزلی برای سفر به ارمنستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان و استاندار آرارات ارمنستان ضمن دیدار و رایزنی بر گسترش هر چه بیشتر روابط این استان با استان های شمالی ایران علی الخصوص استان گیلان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سید کاظم سجادی در دیدار با گاریک سرکیسیان در محل سفارت ایران ابراز امیدواری کرد سفیر اخیر استاندار آرارات به استان گیلان موفقیت آمیز بوده باشد و دستاوردهای خوبی برای دو کشور داشته باشد.

سفیر ایران در ادامه خواستار پیگیری و عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته در سفر سرکیسیان به ایران شد و گسترش همکاری‌های استانی بین دو کشور بویژه بین استان گیلان و استان آرارات ارمنستان را زمینه ساز توسعه در روابط دوجانبه دانست.

سجادی همچنین خواستار توسعه همکاری‌های بین استانی در بخش های کشاورزی، دامپروری، پرورش ماهی و توسعه گردشگری شد.

گاریک سرکیسیان استاندار آرارات هم در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی استاندار گیلان از وی در سفر به ایران و استقبال از توسعه همکاری های استانی میان دو کشور، ضمن دعوت از استاندار گیلان و رئیس منطقه آزاد انزلی، آمادگی خود را برای میزبانی از هیات ایرانی در آینده نزدیک و اجرایی کردن توافقات صورت گرفته، اعلام کرد.

در این دیدار، تجاری از استان آرارات ارمنستان نیز که به گیلان سفر کرده بودند، استاندار خود را همراهی می کردند و در گفت وگو با سفیر ایران در ارمنستان، بر آمادگی خود برای توسعه و گسترش مبادلات تجاری با تجار گیلانی تاکید داشتند.

ارمنستان با حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ (۱۳۷۰) استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

Share