معاون وزیر کشور تأکید کرد:

دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات بحران منتظر تامین بودجه نباشند

مدیرکل بحران وزارت کشور اظهار داشت: تمامی دستگاه های اجرایی در زمان بحران نیز وظایف خود را به درستی انجام دهند و برای خدمت رسانی تنها منتظر تخصیص اعتبار نباشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل بحران وزارت کشور به همراه فرماندار تالش، سرپرست امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان شهرستان از مناطق سیل زده تالش بازدید کرد.

نجار پس از بازدید از مناطق سیل زده شهرستان تالش ضمن تقدیر از تلاش های جهادی مسئولان استان و شهرستان در مدیریت بحران سیل اخیر گفت: گام مهم در حوادث توجه به زمان دقیق پیش بینی ها و در نتیجه پیشگیری به موقع برای جلوگیری از خسارات بیشتر است.

وی افزود: خوشبختانه این پیش بینی ها قبل از وقوع سیل صورت گرفته بود اما میزان شدت بارش بی سابقه در استان که در برخی نقاط به ۳۱۷میلی متر در ۲۴ساعت شبانه روز بوده، از انتظارات فراتر رفت که با حضور به موقع و هماهنگی ستاد بحران شهرستان ها و استان تا حد زیادی این بارش ها کنترل شد.

وی افزود: بعد از پیشگیری مهم‌ترین نکته امداد رسانی و نجات و رسیدگی به مردم است که بر اساس گزارشات ، تخلیه بهنگام منازل و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی برای جلوگیری از خسارات جانی صورت گرفت که جای قدردانی و خداقوت دارد.

این مسئول همچنین یادآور شد:تمامی دستگاه های اجرایی در زمان بحران نیز بایستی وظایف خود را به درستی انجام دهند و برای خدمت رسانی تنها منتظر تخصیص اعتبار نباشند.

نجار ابراز امیدواری کرد: در اسرع وقت ارزیابی های کلی از خسارات زیرساخت ها،ابنیه،پل ها و..صورت می‌گیرد و برآورد کلی به همراه گزارش جامع برای تامین اعتبار مورد نیاز به وزارت کشور و ستاد بحران کشور اعلام می شود.

Share