رسایی در جمع اعضای شورا:

در عرصه خدمت باید کُت سیاسی را در بیاوریم|مردم از خدمات شهرداری راضی نیستند

رسایی با اشاره به سابقه اجرایی خود گفت: البته فعال سیاسی نیز هستم و به آن افتخار می‌کنم. همیشه در عرصه خدمت گفته‌ام که باید کت سیاسی را در بیاوریم و کت خدمت به مردم را بپوشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمشید رسایی که با امضای ۸ عضو شورا به عوان یکی دیگری از کاندیداهای تصدی شهرداری رشت اضافه شده است، در ابتدا به سابقه شهرداری در این شهر پرداخت کرد و گفت: بعد از انقلاب ۲۹ شهردار طی ۴۰ سال که هر یکسال و ۳۸ ماه یک شهردار داشتیم.

رسایی گفت: با توجه کمبود آب و همچنین ریزگرد شاهد مهاجرت به استان های شمالی هستیم که در این مورد باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.

رئیس سایق جهاد دانشگاهی گیلان، ساماندهی حمل و نقل عمومی، رودخانه ها و افزایش کیفیت آسفالت را از جمله ضروریات دانست و گفت: شفافیت در نظام تصمیم سازی و ساز و کار صحیح جهت کاهش تخلفات، ایجاد سازوکارهایی برای کاهش دعاوی حقوقی، ایحاد سامانه اطلاع رسانی جهت تسهیل امور و کاهش مراجعات حضوری شهروندان مورد نیاز است.

وی با تاکید بر تقویت جایگاه شهرداری گفت: باید جایگاه شهرداری در ارتباط با دستگاه های احرایی تقویت کنیم که راه آن استفاده از ظرفیت نمایندگان و شخصیتهای ملی گیلانی است.

رسایی با اشاره به وضعیت پارک ها و فضای سبز گفت: شهر رشت پایین ترین سرانه فضای سبز را در بین کلانشهرها در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه رشت فرهنگسرای مناسبی ندارد، گفت: می‌توانیم با ایجاد فرهنگسراها در امور فرهنگی و اجتماعی گام موثری برداریم.

رئیس سایق جهاد دانشگاهی گیلان، تعداد ایستگاه اتوبوس رشت را ۵۷۰ ایستگاه عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به شهرهای دیگر کمتر است.

وی ادامه داد: ساخت و ساز در شهر رشت تمایل در حاشیه رشت دو برابر است.

به گفته رسایی بودجه عمرانی به ازای هر شهروند ۱۲۸ هزار تومان است که برای افزایش درآمد می‌توانیم از عوارض شهری، صندوق توسعه شهرداری و کمک بلاعوض دولت، اوراق مشارکت و ظرفیت بورس برای اجرای پروژه ها استفاده کنیم.

کاندیدای تصدی گری شهرداری رشت با بیان اینکه شهرداری ظرفیت مناسبی در حوزه املاک دارد، اظهار کرد: اطلاعات شهرداری در این بخش باید بروز شود.

وی خواستار تغییر روند در سازمان سرمایه گذاری شهر رشت شد و افزود: این سازمان باید بتواند اطلاعات کافی در اختیار مدیران شهرداری بگذارد و سرمایه گذاران هم بتوانند راحت تر ورود کنند.

رسایی در ادامه به شعارهای اعضای شورا در زمان انتخابات اشاره کرد و گفت: یکسال و نیم از عمر شورای پنجم می‌گذرد. حرف من با شما این است که بحران ها با مدیریت خوب به فرصت تبدیل می‌شوند و اگر رشت را شما اعضای شورا نسازید بحران ها آینده رشت را خواهند ساخت.

رئیس سایق جهاد دانشگاهی گیلان، با بیان اینکه  برای شهر رشت باید رویا داشته باشیم، افزود: یکی از رویاهایی که بنده دارم احداث شبکه های دسترسی مناسب برای شهر رشت است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت افراد باتجربه افزود: کار در شهرداری سخت است اما انتخاب مدیر مناسب تا ۲۴ درصد بر وفاداری کارکنان تاثیر دارد.

رسایی با اشاره به سابقه اجرایی خود گفت: البته فعال سیاسی نیز هستم و به آن افتخار می‌کنم. همیشه در عرصه خدمت گفته‌ام که باید کت سیاسی را در بیاوریم و کت خدمت به مردم را بپوشیم. باید تلاش کنیم که خدمت خوب و مناسب به مردم آرائه شود. متاسفانه در حال حاضر مردم از خدمات شهرداری راضی نیستند.

وی افزود: برای هر تصمیمی که می‌گیرید به اینده کودکان و نسل اینده فکر کنید. بنده در هر مقطعی بودم همیشه گفتم که مسئولیت امانتی در دست من است.

هر عضو شورا ۳۰ الی ۴۰ نفر را به بنده معرفی کنید

به گزارش دیارمیرزا در ادامه جلسه فاطمه شیرزاد، عضو شورای شهر رشت از جمشید رسایی پرسید «روحیه شما در عزل و نصب ها چیست؟» همچنین امیرحسین علوی نیز پرسید «نگاه فرهنگی به شهر رشت چگونه است؟» و «عنوان می‌کنند که آقای رسایی اهل تعامل و مشورت نیست این را چگونه بیان می‌کنید؟»

رسایی در پاسخ به سوال‌ها با اشاره به اینکه در بحث حاشیه نشینی عمده ترین فعالیت، راه اندازی دفاتر تسهیل گری است، اظهار داشت: در خصوص ارتقای نیروی انسانی باید آموزش‌ها را بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: از نظر بنده نیروی انسانی یک فرصت است و حقوق آن‌ها نیز باید با راه اندازی پروژه‌ها پرداخت شود.

رسایی با بیان اینکه باید ملاک‌ها و معیارها را در مسئولیت شهرداری در نظر بگیریم، افزود: هر عضو شورا ۳۰ الی ۴۰ نفر را به بنده معرفی کنید و از بین آنها برای پست مدیریتی و معاونت‌ها استفاده کنیم.

این کاندید شهرداری رشت با اشاره به اینکه سابقه کاری بنده نشان‌دهنده میزان تعامل من است، گفت: بنده به اصل شایسته سالاری اعتقاد دارم و به هیچ وجه در کار، نگاه جناحی و رویکرد سیاسی ندارم.

وی به سوابق فرهنگی خود اشاره کرد و تأکید کرد: فعالیت بنده در جهاد دانشگاهی کاملا گواه بر نگاه فرهنگی من است.

رسایی با بیان اینکه اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند گفت: بنده در زمان انتخابات ناظر بودم و سعی کردم کسی وارد شورا شود که با رای مردم آمده است.

وی در پایان گفت: شعار من این است که برای افزایش مشارکت به ازای هر شهروند، یک شهردار داشته باشیم.

 

Share