در مراسم معارفه مدیرکل دیوان محاسبات گیلان عنوان شد:

در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم فرصت آزمون و خطا وجود ندارد|مسئولین بازنشسته باید کناره‌گیری کنند

صادق منتی نژاد گفت: بودجه را باید به ضروریات اختصاص دهیم نه اینکه پولی که میتواند صرف هزینه های مختلف برای کم کردن فشار اقتصادی باشد را برای هواداری تیم های مختلف فوتبالی خرج کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز، آیین تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان گیلان با حضور صادق منتی نژاد، معاون حقوقی مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، ایوب احمدی، رئیس پیشین اداره کل دیوان محاسبات گیلان ضمن تشکر از تمامی کارمندان سازمان دیوان محاسبات گیلان و همکاری متقابل سازمان‌ها با این اداره، تداوم همکاری‌ها و کمک رسانی برای حفظ ارزش مالی نظام جمهوری اسلامی خواستار شد.

در ادامه محمد احمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با تاکید بر اینکه حفظ اموال مردم و کشور یکی از اساسی ترین اهداف دیوان محاسبات است، گفت: آقای احمدی را به جهت حافظ اموال این نظام بودن، می‌توان بعنوان یکی از مدیرانی که در طول چندین سال کاری آرامش را در سطح سازمان های دولتی به وجود آورد معرفی کرد که اکثر مدیران ما در تمامی سازمان ها باید از اینگونه افراد الگو برداری کنند.

احمدی تاکید کرد: هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه براساس قانون ها و سیاست های کلی نظام عمل می‌کنند به طوریکه اهداف هر سه قوه اهداف کلی نظام می‌شود.

شفاف سازی یکی از موضوعات مهم در برنامه ششم است

وی در خصوص شفاف سازی در عملکرد سازمان ها بیان کرد: شفاف سازی یکی از موضوعات مهم در برنامه ششم است و ما باید در نحوه بودجه ریزی طوری شفاف سازی کنیم که از هرگونه غوغاسالاری و خلاء هایی که به وجود آمده دوری کنیم.

وی در پایان مطرح کرد: ما دولتی ها، دیوان محاسبات را فرصت می‌دانیم و برای رسیدن به اهداف سازمان ها از همکاری با این سازمان استفاده می‌کنیم.

تحریم را میتوان به فال نیک گرفت

به گزارش دیارمیرزا منتی نژاد در ادامه اظهار داشت: اشتراک بین دو مدیر کل جدید و قدیم تراز شخصیتی ملایم این دو فرد در این سازمان است.

وی ضمن شادمانی از روند عملکرد این سازمان در گیلان گفت: تاکنون هیچگونه تنش و مجادله درباره عملکرد سازمان های مختلف از سوی این سازمان به ما گزارش نشده است و این باعث خرسندی ما است که چنین استان هایی با همچین عملکردی در نظام جمهوری اسلامی داریم.

معاون حقوقی مجلس در رابطه با شرایط بد اقتصادی در کشور مطرح کرد: کار ما کاری صرفا مالی است اما گاهی سیاست وارد کار میشود. اگر از ما سئوال شود در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های سخت و تقابل جدی ما در برابر دنیا، قانون چه میشود؟ و یا تحریم چیز خوبی است یا نه؟ پاسخ این است؛ خوب است. تحریم حتما هزینه دارد. اما به دیدگاه خود من تحریم را میتوان به فال نیک گرفت به شرطی که بشود از آن درس گرفت.

وی در خصوص مقابله در برابر دشمنان گفت: اگر بتوان دو ویژگی از دشمنان ایران شناسایی کرد قطعا ایران شناس بودن و متحد بودنشان از جمله مهم ترین ویژگی آنان خواهد بود.

 در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم فرصت آزمون و خطا وجود ندارد| مسئولین بازنشسته باید کناره‌گیری کنند

منتی نژاد ادامه داد: دشمنان به واضح نقاط ضعف و عملکرد ما را شناسایی کرده اند و اشکالات ما را میدانند. قطعا شناخت آن ها از ما بیشتر از شناخت ما از آن ها است.

وی در رابطه با رویارویی در برابر جنگ های اقتصادی تاکید کرد: کشوری که دچار جنگ اقتصادی و یا تحریم است، جای آزمون و خطا نیست. باید در فضای علمی و دانشی برای حل مشکلات راه حل بیاندیشیم.

معاون حقوقی مجلس تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور مطرح کرد: فضای کار برای جوانان باید باز باشد و آن دسته از مسئولینی که از سن بازنشستگی گذشته اند باید کناره گیری کنند و راه را برای جوانان باز کنند.

بودجه باید برای کم کردن فشار اقتصادی مصرف شود نه هزینه برای تیم‌های فوتبال

وی در ادامه گفت: بودجه را باید به ضروریات اختصاص دهیم نه اینکه پولی که میتواند صرف هزینه های مختلف برای کم کردن فشار اقتصادی باشد را برای هواداری تیم های مختلف فوتبالی خرج کرد.

منتی نژاد در ادامه تاکید کرد: در شرایط تحریم اقتصادی از کشور های مختلف نباید از اجرای قانون صرف نظر کرد. دست و دلبازی در این شرایط معنی ندارد. همه ما باید تلاش کنیم و کشور را یاری دهیم و در برابر دنیا آبرو داری کنیم.

احمد پری پور، مدیر کل دیوان محاسبات گیلان ضمن ارائه مختصر پیشینه فعالیت خود در ادارات مختلف مالی گفت: بنده کار خود را از دفتر داری ها شروع کردم و همزمان مشغول تحصیل و تدریس در دانشگاه در حوزه مالی بوده ام. سعی من و همکاران من قطعا اینگونه خواهد بود که در حد بضاعت و کار استانی بتوانیم از سهم جدی خود در تاثیر گذاری از حفاظت از اموال بیت المال عمل کنیم.

وی در رابطه با همکاری با سازمان های مختلف گفت: ما نیازمند کمک سازمان ها مختلف برای حفظ اموال و کنترل بر روی عملکرد دستگاها هستیم.

پری پور در پایان مطرح کرد: از اعتماد تمامی همکاران و مسئولین به بنده برای خدمت رسانی به مردم این دیار کمال تشکر را دارم.

گفتنی است عادل آذر در حکمی احمد پری پور را به سمت مدیرکل جدید دیوان محاسبات گیلان منصوب و از زحمات احمدی در دوران مدیریت این اداره کل در گیلان تقدیر کرد.

Share