معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان:

در سیل اخیر شاهد ایثار و فداکاری دهیاران در خدمت به مردم بودیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه دهیاران با عشق و علاقه به مردم روستای خود خدمت می‌کنند گفت: در سیل اخیر شاهد ایثار و فداکاری دهیاران در خدمت به مردم و کاهش آسیب به زیرساخت‌ها بودیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی اوسط اکبری مقدم در نشست با دهیاران در جریان برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران در روستاها با اشاره به اینکه دهیاران در مقاطع بحرانی نقش بسزایی ایفا می‌کنند، افزود: باتوجه به اینکه کشور ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز در دنیاست هرساله شاهد حوادث غیرمترقبه هستیم.

وی با بیان اینکه در استان گیلان علاوه بر برف و سیل، کمبود آب و خشکسالی نیز طی سال‌های اخیر چالش‌هایی را ایجاد کرده است، اظهار داشت: دهیاران به عنوان بازوان اجرایی دولت در سطح روستاها به عنوان یک مدیر در مقاطع بحرانی عمل می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مواقع بحرانی را بسیار ضروری دانست و گفت: دهیاران باید بتوانند در حوزه مدیریت بحران از حداقل امکانات موجود بهره بگیرند.

وی با اشاره به اینکه وجود برخی نواقص در امکانات روند خدمات‌رسانی در مقاطع بحرانی را با مشکل مواجه می‌کند، افزود: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی صحیح و تعامل بین دستگاه‌های مختلف آسیب‌ به زیرساخت‌ها را کاهش دهیم.

اکبری مقدم با بیان اینکه خدمت به مردم در برهه‌های مختلف بویژه مقاطع بحرانی نیازمند عشق و علاقه است، اظهار داشت: دهیاران باید با اهتمامی ویژه برای جلوگیری از بروز مشکلات در مقاطع بحرانی پیش‌بینی‌های لازم را درنظر بگیرند.

وی حضور دهیاران در این دوره‌ آموزشی را به منظور بهره‌گیری از دانش و علم مدیریت بحران عنوان و خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی می‌تواند ذهن شما را متحول کند و امیدواریم از موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی به صورت جدی و کاربردی بهره بگیرید.

در این نشست مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری با قدردانی از تلاش‌های موثر دهیاران در حوزه‌های مختلف گفت: دهیاران در مقاطع بحرانی و بروز سوانح در صف اول خدمات‌رسانی قرار دارند.

سید مازیار سیدنژاد با اشاره به اینکه در سیل اخیر گیلان دهیاران نمونه‌های بارز خدمت خالصانه را به اجراء گذاشتند افزود: در راستای افزایش سطح دانش دهیاران به صورت کاربردی در موضوعات مختلف طی سال جاری دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان همیاری‌شهرداریها و جهاددانشگاهی استان برای دهیاران شهرستان‌های مرکزی، شرق و غرب استان درحال برگزاری است.

در این دوره آموزشی که توسط اداره کل امور روستایی و عشایری استانداری با عنوان مدیریت بحران در روستاها برگزار شد موضوعاتی همچون مدیریت در مواجهه با سیلاب، زلزله، آتش‌سوزی و برف مطرح شد.

در این دوره ۳۰۰ دهیار از شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، رودبار، آستانه‌اشرفیه، فومن و شفت حضور داشتند.

Share