امام جمعه رشت و آستارا مطرح کردند

حیران آستارا فرزند جدایی ناپذیر گیلان است| اختلاف افکنی بین شیعه و سنی از اهداف دشمن است

آیت الله فلاحتی با اشاره به لزوم خودسازی گفت: با نگاه به زندگی برخی علما مشاهده می‌کنیم که عده‌ای از آنها خودسازی نکرده و اغفال می‌شوند، اگر خودمان را نسازیم علامه هم باشیم به درد نمی‌خوریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده ولی فقیه در استان گیلان در حاشیه حضور در بندر مرزی آستارا در حوزه علمیه ولیعصر (عج) این شهرستان گفت: آتش افروزی مذهبی بین شیعه و سنی از اهداف دشمن بوده و به عنوان مثال در انگلیس وقتی شخصی به نام شیعه از دیوار سفارت بالا رفته و تخریبی انجام می‌دهد حقیقتا این از اهداف دشمن است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به لزوم خودسازی گفت: با نگاه به زندگی برخی علما مشاهده می‌کنیم که عده‌ای از آنها خودسازی نکرده و اغفال می‌شوند، اگر خودمان را نسازیم علامه هم باشیم به درد نمی‌خوریم.

امام جمعه رشت ادامه داد: همین نساختن خود است که احتکارها، گران فروشی‌ها، بدعهدی‌ها و خیانت‌ها را به وجود می‌آورد و انسانی که در اعمالش تقاضا نداشته باشد، نمی‌تواند یک شخصیت بزرگ شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به لزوم عدالت در تقسیم بودجه‌های استانی گفت: وجود انسجام و وحدت بین ارکان یک شهرستان برای رفع حل مشکلات بسیار لازم است برای مثال دو رودخانه گوهررود و زرجوب یک روزی برای شهر رشت یک نماد زیست‌محیطی بوده، ولی امروز برای مردم یک پدیده ضد زیست محیطی است و بودجه کلانی هم در سال‌های اخیر برای آن می آید ولی چون در استان همتی برای اصلاح آن وجود ندارد برگشت می‌خورد.

امام جمعه رشت در گوشه‌ای دیگر سخنان خود با ذکر نیاز به مدیریت جهادی گفت: مردم باید ببینند که مدیری دل به کار می دهد و همواره در فکر آنان است، امروز در برخی مسائل می‌بینیم که در برخی مدیران کشور سوءمدیریت وجود دارد.

آیت الله فلاحتی با عنوان اینکه وحدت شیعه و سنی یک ظرفیت بسیار عالی است، گفت: مسئولان باید تلاش کنند این مسئله را از دست ندهند و نباید به هیچ وجه بی اخلاقی در این بین باشد، مسئله وحدت شیعه و سنی اولویت همیشگی اسلام است.

امام جمعه رشت با اشاره به لزوم بهره مندی مردم منطقه از خدمات موجود در آستارا گفت: باید از هر سه ظرفیت بندر گمرک و راه آهن آستارا، مردم هم استفاده کنند و نمی شود که اینجا فقط محل عبور کالاها بوده و هیچ نفعی شامل مرزنشینان نشود.

حیران آستارا فرزند جدایی ناپذیر گیلان است

به گزارش دیارمیرزا در ادامه امام جمعه آستارا گفت: مردم آستارا همیشه در تمام صحنه‌های اسلام و انقلاب حضور پررنگی داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با اشاره به نقش معلمان در فرهنگ آستارا گفت: نخبگان و عالمان این منطقه همواره زبانزد خاص و عام بوده و در عرصه های ملی و بین المللی نقش پررنگی را ایفا کرده اند.

امام جمعه آستارا ادامه داد: آستارا همواره نیاز به نگاه های حمایتی کشوری را می‌طلبد و بارها به مسئولان عرض کردیم که نگاه به آستارا نباید مانند شهرهای دیگر باشد، آستارا محل ورود روزانه ۳ هزار گردشگر خارجی بوده و با داشتن مرز دریایی، ریلی و زمینی باید در بخش‌های مختلف جمعیت ۹۲ هزار نفر آن را نبینیم، این شهرستان چندین برابر جمعیت خود شاهد حضور میلیونی گردشگران داخلی و خارجی است.

حافظ نیا با انتقاد از کمبود برخی منابع و امکانات در شهرستان گفت: توجه به بخش سلامت یک امر ضروری بوده و باید تامین شود و متاسفانه در بحث درمان مشکلات بسیاری در آستارا داریم و به این حوزه توجهی نمی‌شود، ما طرف مردم هستیم و حق آنها را بیان می کنیم، بیمارستان جدیدالاحداث نباید افتتاح می‌شد و با این کمبود امکانات باید مقابله کرده و مراجعات مردمی به بنده در این مورد بسیار زیاد است.

امام جمعه آستارا با اشاره به کمبود امکانات در دیگر بخش ها گفت: برخی امکانات دهن پرکن در آستارا وجود دارد که مردم کمترین نفع را از آن می برند، اسکله ما فقط محل تردد است، راه آهن آستارا_آستارا بدون ترافیک چه نفعی برای ما دارد؟ ما در آستارا منابع تبدیلی نداریم و راه آهن به غیر از اشتغال چند کارگر برای ما نقعی ندارد ولی برای جمهوری آذربایجان نفع ۲۵ ساله چیز کمی نیست.

وی با اشاره به اتحاد و هماهنگی بین ارگان ها در این شهرستان گفت: بسیاری از مسائل که در شهرستانهای دیگر رخ می دهد را در آستارا نداریم و با کمترین تنش در راستای منافع استان گیلان متفق القول و متفق النظر هستیم.

حافظ نیا گفت: همه جای ایران سرای من است و حیران آستارا فرزند جدایی ناپذیر گیلان است و با فکر و تدبیر باید از تمامیت ارضی ایران و پاسداری از حد و مرز دفاع کنیم و به هیچ احدالناسی اجازه فکر کردن هم نمی دهم که در مورد تمامیت ارضی استان گیلان از خارج استان اظهار نظر کند.

حافظ نیا در پایان گفت: امروز ایران ما حیران از تخریب‌های است که گریبانگیرش شده است، حضرت آقا آنقدر به حفاظت از جنگل ها تأکید دارند.

Share