سوالات مهدی لطفی از رئیس شورای شهر رشت

حقوق و مزایای شهرداری رشت چقدر است که همه خواهان آن هستند!؟

براستی حقوق و مزایای اصلی و فرعی پست شهرداری رشت چقدر است که از برخی اهالی شورا گرفته تا غیر از آنها خواهان تصاحب کرسی آن اند، آنهم سکانداری شهرداری ای که بارها گفته اید بدهی بالایی دارد؟!

دوست ارجمندم آقای امیرحسین علوی

ریاست محترم شورای اسلامی شهر رشت

سلام علیکم

با احترام مصاحبه اخیر شما را که در آن به مواردی از جمله؛ «کاندیداهای شهرداری وزن لازم را ندارند و شهرداری رشت محل تجربه کردن نیست» اشاره کرده بودید، خواندم!

بعنوان یک شهروند رشتی که به یازده نفر برای عضویت در این شورا و تشکیل آن رای داده‌ام و پرسشگری در خصوص عملکرد شورای مستقر را از حقوق مدنی و شهروندی‌ام می‌دانم، صمیمانه چند پرسش را که شاید ذهن بسیاری از شهروندان رشت‌مان را به خود مشغول ساخته است از جنابعالی می‌پرسم، باشد که پاسخ هایتان شفاف و به دور از ملاحظات سیاسی باشد؛

الف؛ براستی حقوق و مزایای اصلی و فرعی پست شهرداری رشت چقدر است که از برخی اهالی شورا گرفته تا غیر از آنها خواهان تصاحب کرسی آن اند، آنهم سکانداری شهرداری ای که بارها گفته اید بدهی بالایی دارد؟!

ب؛ آیا مکانیسم منتج به حضور نامزدها در صحن شورا را برای ارائه برنامه هایشان به منظور تصدی کرسی شهرداری رشت کارآمد می دانید؟

پ؛ تعریف دقیق مد نظرتان از «وزن» لازم برای کاندیداهای شهرداری رشت چیست و آیا این «نداشتن وزن لازم» فقط تلقی شماست یا ده عضو دیگر شورای شهر رشت نیز با شما هم نظر اند؟

ت؛ هر آنچه را که تا کنون مانع از انتخاب شهردار رشت شده است، طبیعی می دانید یا پای عوامل پشت پرده ای در میان است؟
لطفا در هر دو حالت شفاف سازی نمایید.

ث؛ آیا تا کنون برآوردی در خصوص هزینه های مستقیم و غیر مستقیمی که تعلل در انتخاب شهردار بر گُرده شهرداری رشت، شهر و شهروندان می نهد، انجام شده است ؟ اساسا آیا این موضوع اهمیتی برای شورای محترم دارد یا خیر؟

ج؛ این شهر در چه تاریخی شهردار را به خود خواهد دید؟

چ؛ با اینهمه به تعبیری وسواس و به تعبیری تاخیر در انتخاب شهردار رشت چه تضمینی وجود دارد که گزینه ای که در نهایت انتخاب خواهد شد به تعبیر شما وزن لازم را داشته باشد و حداقل تا آخرین روز عمر این شورا بر کرسی هدایت شهرداری بماند و رشت دوره مدیریت شهری شکوفا و با ثباتی را تجربه نماید؟

برای شما و دیگر اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت توفیق خدمت صادقانه و برای رشت روزهایی آفتابی در پیشِ رو آرزومندم

با احترام

مهدی لطفی
شهروند شهر باران‌های نقره‌ای، رشت

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share