جذب مخالفان از خصوصیات بارز رهبر معظم انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام‌ احمد طیبی رسما امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه شد

محوریت قرار دادن مردم برای خدمت‌رسانی در سایه همدلی و همراهی مسئولان و جذب مخالفان از خصوصیات بارز رهبر معظم انقلاب اسلامی از مهم‌ترین موارد مطرح‌شده در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، امام‌جمعه سابق آستانه‌اشرفیه ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه امام‌جمعه این شهر در حرم مطهر شهدا با بیان اینکه هر کاری تاکنون کرده‌ام وظیفه بنده بوده است، اظهار کرد: اگر امروز مردم از بنده رضایت نسبی دارند بسیار خوشحال و بر خودم می‌بالم.

مردم  مهم‌ترین رکن در جمهوری اسلامی هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ساجدی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رکن در جمهوری اسلامی مردم هستند، گفت: همان‌طور که در قانون اساسی آمده است مهم‌ترین رکن در نظام اسلامی مردم هستند و مسئول نباید از مردم غفلت کند و اگر این کار را کند قطعاً مردم نسبت به مسئول بی‌اعتماد می‌شوند.

وی با اذعان به اینکه مسئولین باید با مردم صداقت داشته باشد، تصریح کرد: اولین راه برای ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولین این است که مسئول با مردم‌ صداقت داشته باشد چون مردم ما فرق بین نقش بازی کردن و صداقت داشتن را متوجه می‌شوند.

امام‌جمعه سابق آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه در وضعیت کنونی قوه مجریه باید به‌موقع با مردم سخن بگوید، اظهار کرد: در این وضعیت که دشمن هر کاری می‌کند تا به ما ضربه بزند و در وضعیتی که حال مردم ما به خاطر شرایط بد اقتصادی خوب نیست، قوه مجریه باید با مردم به‌موقع صحبت کند تا مردم نسبت به دولت بدبین نشوند.

وی با اذعان به اینکه در این سه سال کاری کردم تا میان مسئول و مردم همدلی ایجاد شود، تصریح کرد: اگر شهری بخواهد پیشرفت کند باید میان مردم و مسئولین همدلی ایجاد شود و بنده در این سه سال با تمام توان تلاش کرده‌ام تا این اتفاق بیفتد.

جذب مخالفان از خصوصیات بارز رهبر معظم انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه نیز در این مراسم  با بیان اینکه امیدوارم با کمک همه مردم و مسئولین بتوانیم در راه پیشرفت شهرستان قدم برداریم اظهار کرد: امیدوارم در این مدتی که در خدمت شما هستم از همراهی شما مسئولین و راهنمایی‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساجدی از کمک‌های نیروهای انقلابی و ارزشی و آحاد مردم برای پیشبرد اهداف شهرستان بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی با ابراز خرسندی از حضور خود در شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: بسیار خرسندم که خدا این لطف را شامل حال من کرد تا به مردم این شهرستان به‌عنوان امام‌جمعه خدمت کنم.

وی با اذعان‌ به اینکه این شهر شاهد حضور افرادی چون آیت‌الله وحید، ضیایی‌ها و دکتر دشستانی ها بوده است، تصریح کرد: مردم این شهرستان به خاطر وجود حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف لایق بهترین‌ها هستند و باید در این شهرستان طوری کارکنیم که رضایت خدا و مردم را به همراه داشته باشد.

امام‌جمعه جدید آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات مقام معظم رهبری این است که مخالفان خود را جذب می‌کند، بیان کرد: مقام معظم رهبری افرادی که مجذوب ولایت‌فقیه نیستند و با خود و ولایت مخالف‌اند را از خود نمی‌رانند و با حس پدرانه خود این جوانان را جذب می‌کند.

حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین طیبی برای شهرستان یک فرصت است

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز با بیان اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساجدی از خود در میان مردم ذهنیت مثبت باقی گذاشت، اظهار کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساجدی برای شهرستان ما یک نعمت بود که در حل مسائل خیلی به ما کمک و به‌نوعی یک نگاه پدرانه به شهرستان داشت و با همین نگاه پدرانه و برخوردی که با مردم داشت در میان مردم از خود ذهنیت خوبی برجا گذاشت.

محمدحسین قربانی با اشاره به اینکه بعد از فوت آیت‌الله امینیان انتخاب امام‌جمعه برای شهرستان به یک معضل تبدیل‌شده بود، گفت: باید فردی می‌آمد که بتواند جایگاه ایشان را به‌خوبی پر کنند تا عظمت نماز جمعه شهرستان همچنان باقی بماند.

وی با اذعان به اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساجدی با جایگاه علمی خود توانست جایگاه نماز جمعه شهرستان را پرشورتر کن،د تصریح کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساجدی دارای جایگاه علمی، فرهنگی برجسته‌ای بود که توانست با تکیه‌بر همین جایگاه علمی خود، مردم را به نماز جمعه بکشاند و به نماز جمعه ما را پرشور و پررنگ کند.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورا اسلامی با بیان اینکه حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین طیبی برای شهرستان یک فرصت است، اظهار کرد: جایگاه علمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین طیبی دارای یک جایگاه علمی برجسته است که به همین دلیل حضور ایشان برای ما یک فرصت محسوب می‌شود تا بتوانیم از خدمات ایشان در جهت پیشبرد اهداف شهرستان استفاده کنیم.

وی با اذعان به اینکه مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در نماز جمعه به سخنان بزرگان گوش کرده‌اند، تصریح کرد: مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه به صحبت‌های افرادی چون ضیایی؛ آیت‌الله وحید و الاهیان گوش کرده‌اند و انتظار دارند جایگاه فرهنگی شهرستان حفظ شود.

قربانی با اشاره به اینکه از مردم و مسئولین‌ می‌خواهم با امام‌جمعه جدید رفاقت و همکاری داشته باشند، گفت: مردم و مسئولین شهرستان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌ ساجدی یک رفاقت و همکاری خوب داشتند و همین انتظار را دارم که با امام‌جمعه تازه هم همین رفتار را کنند تا شهرستان به اهداف خود برسد.

همکاری و همراهی مسئولان با امام‌جمعه برای حل مشکلات مردم

فرماندار آستانه‌اشرفیه نیز با بیان اینکه یکی از دلایل همدلی میان مردم و مسئولین حضور حجت الاسلام ساجدی بود، اظهار کرد: در خیلی از مسائل امام‌جمعه دخالت نمی‌کند ولی حجت‌الاسلام ساجدی در خیلی از مسائل شرکت می‌کردند و این باعث همدلی میان مردم و مسئولین شده بود.

رحیم حیدری گلرودباری با بیان اینکه به اینکه حجت‌الاسلام ساجدی در حل مشکلات بسیار به مسئولین کمک کرده است خاطرنشان کرد: در مسئله حل بحران آب شهرستان در فصل کشاورزی، امام‌جمعه ما در جلساتی که دراین‌باره برگزار شد شرکت و حتی بازدید میدانی داشت که در حل مشکلات آب بسیار به ما کمک کرد.

وی با تأکید بر همکاری و همراهی مسئولان با امام‌جمعه برای حل مشکلات مردم تصریح کرد: اگر شهرستان می‌خواهد پیشرفت کند مردم و مسئولین به همراه امام‌جمعه باید به هم کمک کنند و فرمانداری و تمام مدیران شهرستان این آمادگی را دارند که به جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین طیبی کمک کنند.

طی حکمی از سوی رئیس ستاد اقامه نماز جمعه حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی امام جمعه سابق رشتخوار به‌عنوان امام‌جمعه جدید آستانه‌اشرفیه معرفی و از زحمات سه‌ساله حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ساجدی تقدیر شد.

Share