رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

جوانان سرمایه‌های اصلی کشور هستند | از آموختن و یافتن مرزهای جدید علم، خسته نشوید

شاهرخ یوسف زاده چابک جوانان را سرمایه های اصلی کشور دانست و یادآور شد: جوانان به عنوان سرمایه های کشور باید بتوانید کشور را بیش از پیش آبادتر و سرافراز تر از گذشته نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در همایش دانشجویان جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید، گفت: کلمه “جو ” از جویندگی می آید و شما دانش جوینده و جویندگان دانش هستید و دانش را می کاوید و با سیر در حوزه های مختلف به عنوان جویندگان دانش در کتابخانه ها، سایت ها علمی و … به آنها پاسخ می دهید.

وی در ادامه اساتید دانشگاه ها را مشاوران دانشجویان خواند و یادآور شد: خوشبختانه حوزه های مختلف دانش پزشکی، راه های مختلفی را پیش رو شما قرار داده است. امروز علوم پزشکی از آخرین یافته های پزشکی بهره می گیرد. در واقع پایه های علم آینده بر چهار اصل مهم؛ اتم، ژن، داده و اطلاعات استوار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کسب اطلاعات علمی را از دیگر پایه های علم پزشکی ذکر کرد و افزود: جامعه ای که بتواند از اطلاعات علمی بیشتری استفاده کند، بی شک علمی تر و موفق تر است.

دکتر یوسف زاده چابک با تاکید بر این که کسانی که وارد عرصه دانشگاه می شوند بی شک به دنبال مهارت و تخصص هستند، اظهار داشت: در این خصوص هر چقدر نگاه دقیق تر باشد، علمی تر خواهید بود. از این فرصت ها استفاده کنید.

وی با اشاره به وسیع تر شدن عرصه فعالیت های معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طی دو سال اخیر، یادآور شد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی دو سال اخیر عرصه فعالیت های وسیعی را در حوزه های ورزشی، فرهنگی، صنفی و انجمن های علمی در اختیار دانشجویان قرار داده است تا دانشجویان بتوانند از این فرصت ها ی ایجاد شده، نهایت بهره را ببرند.

دکتر یوسف زاده در ادامه ترسیم برنامه راهبردی برای کانون های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان را در راستای اهداف دانشگاه عنوان کرد و از آن به عنوان برنامه های در دست اقدام دانشگاه یاد کرد.

رییس دانشگاه یادآور شد: اگر امروز با تلاش و کوشش مستمر خود به این مرحله رسیدید، این مرحله پایان راه نیست، بلکه یک شروع تازه برای دنیایی بهتر است به شرط این که هیچگاه از دانستن، آموختن و یافتن مرزهای جدید علم، خسته نشوید.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک جوانان را سرمایه های اصلی کشور دانست و یادآور شد: جوانان به عنوان سرمایه های کشور باید بتوانید کشور را بیش از پیش آبادتر و سرافراز تر از گذشته نمایند.

در ادامه معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان این مطلب که هدف اصلی تحصیل در دانشگاه درس خواندن، کسب علم و حفظ و بهره از محضر اساتید دانشگاه است، کسب تجربه از دانشجویان سال بالاتر و کمک گرفتن از مشاورین دانشگاه در زمینه های مختلف تحصیلی و اجتماعی را توسط دانشجویان ورودی سال جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواستار شد.

دکتر افشین شفقی در ادامه با اشاره به چشم انداز دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال ۱۴۰۴ ” پیشرو در بین دانشگاه های نسل سوم” گفت: در دانشگاه های نسل سوم علم و پژوهش در خدمت تولید ثروت و کارآفرینی است.

وی تحصل علم و راه های کسب مهارت، خلاقیت را بسیار مهم دانست و از دانشجویان خواست تا در این خصوص فعالیت های فرا درسی را نیز مد نظر داشته باشند.

وی کسب رتبه هفت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کل دانشگاه های علوم پزشکی کشور را مدیون همت والای استعدادهای درخشان دانشجویان دانشگاه عنوان کرد و در پایان، ضمن قدردانی از والدین، اساتید، همراهی همه مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان را ارتقای وضعیت موجود، خواستار شد.

حجت الاسلام علی اسماعیلی، مسوول نهاد نمایندگی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز حضور دانشجویان در عرصه علم و دانش و دانشگاه را مرهون زحمات دلسوزانه والدین آنها ذکر کرد و خطاب به دانشجویان اظهار داشت: امروز، بهترین روز برای والدین شما است که ورود فرزندان خود به مرحله ای جدیدی از زندگی (دانشگاه) را شاهد هستند و این امر بی شک مرهون زحمات والدین شما است که جای و شکر گزاری دارد. وی ابراز امیدواری کرد که دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه بتوانند بهترین های استان و کشور باشند.

دکتر مرتضی رهبر طارمسری، رییس دانشگاه پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با بیان این که امروز دانشجویان با وورد به دانشگاه، مسیر زندگی خود را انتخاب نموده اند، داشتن یک زندگی اصیل نه عاریتی، خودشیفته نبودن، پیش داور نبودن، جمود فکری، داشتن روحیه مدارا، تعصب نداشتن، نپذیرفتن هیچ خرفه و مصرف کردن زندگی ( استفاده از فرصت ها) را هشت ویژیگی برای زندگی آرمانی عنوان کرد و در پایان تکریم والدین، اساتید و دوستان را از دانشجویان، خواستار شد.

در حاشیه برگزاری این مراسم عملکرد فعالیت های کانون های فرهنگی هنری، شورای صنفی، انجمن های علمی دانشجویی، کمیته مفدا، تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ایستگاه هایی، در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت. گفتنی است: همایش دانشجویان ورودی سال ۹۷-۹۸ پیش از ظهر امروز، یکشنبه با حضور ریاست دانشگاه، معاونان ، روسای دانشکده ها و مسوولان دانشگاه و دانشجویان در سالن جام جم مجتمع فرهنگی تفریحی زیبا کنار برگزار شد. در سال تحصیلی جدید، حدود ۶۰۰ نفر از دانشجویان  رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به تحصیل می شوند.

Share