دادستان قائم‌شهر تشریح کرد:

جزییات قتل دختربچه ۳ ساله قائم‌شهری توسط ناپدری افشا شد

دادستان قائم‌شهر قتل ترنم سه ساله قائم‌شهری توسط ناپدری را در این شهرستان تایید کرد. این جنایت در خیابان تهران کوچه مهتاب اتفاق افتاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رحیم فولادی سوادکوهی، شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران، پرده از راز قتل کودک سه ساله برداشت و اظهار داشت: در یازدهم مهر ماه، گزارشی مبنی بر مرگ مشکوک کودکی سه ساله به نام ترنم از سوی بیمارستان واصل گردید که براساس نظریه اولیه پزشکی قانونی فوت کودک بر اثر ایراد ضرب و جرح شدید از ناحیه سر و سایر اعضای بدن توسط سیلی و یا جسمی همچون سیم بوده‌است که آثار وارده و جای ضربات می‌توانسته مربوط به سه ماه گذشته باشد.

وی ادامه داد: بلافاصله تحقیقات آغاز و ناپدری و مادر کودک دستگیر شدند که ناپدری کودک در ابتدا منکر هرگونه ارتباط با کودک و مادرش شد، اما پس از تحقیقات انجام شده ادعا کرد کودک از پله افتاده‌است، لذا پس از اینکه معلوم شد فوت کودک نمی‌تواند ناشی از افتادن از پله باشد به واسطه ارتفاع کم، به ایراد ضرب و جرح اقرار کرد.

دادستان قائم‌شهر، با بیان اینکه متهم در ابتدا قصد داشت ادب کردن کودک را دلیل بر کتک زدن وی جلوه دهد، تصریح کرد: بر اساس بند ب و پ ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی چنانچه شخصی کاری از روی عمد انجام دهد که نوعا” و باتوجه به شرایط خاص طرف در این پرونده بخاطر صغر سن منجر به جنایت شود آن عمل عمدی محسوب می‌شود، هرچند ادعای والدین، تنبیه فرزند باشد لیکن رفتار بگونه‌ای پرخطر و شدید بوده که قابل تحمل برای کودک نبوده و در اینجا قانون این عمل را در حکم قتل عمد محسوب می‌کند، اگرچه انگیزه قتل نداشته باشد.

فولادی توضیح داد: این جنایت در خیابان تهران کوچه مهتاب اتفاق افتاد و بر اثر کتک‌کاری، کودک بیهوش شده و در راه رساندن به بیمارستان فوت شده‌است.

وی با اشاره به اینکه ترنم سه ساله فرزند طلاق بوده، عنوان کرد: مادر و پدر ترنم از هم طلاق گرفته و وی در نزد مادر و برادر ۱۵ ساله‌اش پیش پدرش زندگی می‌کرده‌اند و از آنجاییکه مادر ترنم پس از طلاق از سوی خانواده‌اش حمایت نمی‌شده، به شخصی پناه می‌آورد که مجبور است در مقابل کودک‌آزاری او، سکوت کند چون با هر اعتراضی علاوه براینکه مادر را هم مورد ضرب‌وشتم قرار می‌داد ممکن بود این سرپناه را هم از دست دهد و شرایط ‌سخت زندگی، مادر را به سکوت وامی‌داشت.

دادستان قائم‌شهر به آثار سوء طلاق اشاره کرد و گفت: بدترین رفتار والدین هنگام طلاق این است که فرزندان را همچون مال، بین خودشان تقسیم می‌کنند و به آینده آنان هیچ توجه‌ای ندارند، در این پرونده زن با تحمل هزینه‌ها و حضانت دختر خردسالش، با مشکلات زیادی مواجه می‌شود که نسبت به آینده و نگهداری او غفلت می‌کند و در نهایت ترنم ۲ سال و ده ماهه قربانی حماقت والدین خود می‌شود.

Share