با برتری برابر تمامی رقبای سرشناس؛

تکواندوکار گیلانی مدال طلای گرندپری انگلستان را بر گردن آویخت

آرمین هادی ‌پور تکواندوکار ملی پوش گیلانی عنوان قهرمانی و مدال طلای مرحله چهارم مسابقات گرند پری در منچستر انگلیس را کسب کرد و به یکسال انتظار تیم ایران برای رسیدن به نشان زرین در این رویداد مهم پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، ئیس هیات تکواندو استان گیلان اظهار داشت: در مرحله چهارم مسابقات گرندپری سال ۲۰۱۸ که از جمعه گذشته در منچستر انگلیس آغاز شده، هادی پور در وزن ۵۸- کیلوگرم با برتری برابر تمامی رقبای سرشناس خود، روی سکوی قهرمانی قرار گرفت.

محسن سترگی افزود: این تکواندوکار شایسته گیلانی در نخستین دیدار به مصاف سرگیو سوزوکی از ژاپن دارنده مدال برنز بازی‌ های آسیایی ۲۰۱۸ رفت و ۲۳ بر ۱۱ مقابل حریفش به برتری رسید.

وی ادامه داد: هادی پور در دور دوم با رامنارونگ ساوکویهاری تایلندی نایب قهرمان ۲۰۱۸ آسیا و دارنده مدال برنز جهانی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۵ و در دور سوم با ویتو دلاکویلا ایتالیایی دارنده برنز قهرمانی اروپا ۲۰۱۸ و برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۷ مبارزه کرد که این حریفانش را نیز با اقتدار شکست داد و به دیدار نهایی صعود کرد.

به گفته سترگی، تکواندوکار ملی پوش شایسته استان گیلان در دیدار نهایی و فینال این دوره از مسابقات که بامداد امروز (یکشنبه) برگزار شد، با تای هون کیم کره‌ای قهرمان بازی ‌های آسیایی ۲۰۱۸، قهرمان مسابقات آسیا ۲۰۱۸، قهرمان ۲۰۱۷ جهان و دارنده مدال برنز المپیک ریو ۲۰۱۶ به رقابت پرداخت که در نهایت با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ حریفش را شکست داد و عنوان قهرمانی را کسب کرد.

مرحله چهارم مسابقات تکواندو گرند پری سال ۲۰۱۸ که با حضور زبده ترین تکواندوکاران جهان در انگلیس برگزار شد، G4 بود که به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین پنج، سه و یک هزار دلار جایزه نقدی تعلق می گیرد.

آرمین هادی پور متولد ۱۳۷۳ اهل شهرستان رشت است و تاکنون مقام های زیادی را در رشته تکواندو کسب کرده که می توان به کسب مدال طلای المپیک آزمایشی ریو، مدال نقره قهرمانی جهان، ۲ مدال قهرمانی آسیا (که یکی از این مدال ها طلا و دیگری برنز می باشد که مدال طلا برای اولین بار در تاریخ تکواندو ایران بدست آمده)، کسب ۲ مدال طلا یونیورسیاد، یک مدال نقره جام جهانی، یک مدال نقره گرند پریکس ، مدال طلای گرند اسلم و مدال نقره گرند پری روسیه اشاره کرد.

Share