فرمانده هنگ مرزی بندر آستارا خبر داد

تکمیل پروژه انسداد مرزی آستارا | آغاز به کار پروژه دیواره ساحلی پل مرزی آستارا _ آستارا

فرمانده هنگ مرزی بندر آستارا ضمن گرامیداشت هفته ناجا با بیان مسائلی در زمینه مضرات قاچاق و اثرات سوء امنیتی آن به تشریح اقدامات مرزبانی و نقش آن در ارتقاء سطح امنیت منطقه اشاره کرد و همکاری صمیمانه مردم و مرزنشینان منطقه را لازمه ایجاد امنیت پایدار در منطقه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده هنگ مرزی بندر آستارا ضمن گرامیداشت هفته ناجا با بیان مسائلی در زمینه مضرات قاچاق و اثرات سوء امنیتی آن به تشریح اقدامات مرزبانی و نقش آن در ارتقاء سطح امنیت منطقه اشاره کرد و همکاری صمیمانه مردم و مرزنشینان منطقه را لازمه ایجاد امنیت پایدار در منطقه دانست.

فرمانده هنگ مرزی بندر آستارا در آستانه هفته ناجا در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تقویت تجهیزات انسداد مرزی گفت: برخی مناطق شهرستان و منطقه که فاقد سیم خاردار های مجهز و نو بودند با تحویل به پیمانکار و همچنین دریافت اعتبارات و با تکمیل ۳۰۰ متر نهایی در روزهای آینده انسداد مرزی آستارا تکمیل می‌شود.

سرهنگ نوذر مرادی تصریح کرد: مجموعه اعتبار این بخش ۴۰۰ میلیون ریال بوده که این مبلغ برای سه کیلومتر نهایی و همچنین ۳۰۰ متر تجهیز شده جدید اختصاص پیدا کرده است.

مرزبان درجه یک آستارا در ارتباط با دیواره ساحلی پل مرزی رودخانه آستاراچای گفت: ۶۰۰ متر از پل ریلی آستارا _ آستارا تا روستای خشکه دهنه با دریافت اعتبار و همچنین دیدار دیپلماتیک با مقامات مرزبانی جمهوری آذربایجان و مشخص شدن پیمانکار آغاز و در روزهای آتی این پروژه شروع به کار خواهد کرد و همچنین اعتبار این پروژه به میزان حدود ۴۰ میلیارد ریال بوده و پس از رفع موانع با اداره منابع طبیعی این دیواره مرزی با کشور جمهوری آذربایجان انجام می شود.

فرمانده هنگ مرزی آستارا در پایان با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته ناجا در این شهرستان گفت: ویزیت رایگان مرزنشینان، غبار روبی مزار شهدا، حضور در مدارس و مساجد، حضور پرشمار در نماز جمعه و سخنرانی در پیش از خطبه ها، برگزاری مسابقات بومی و محلی، دیدار با خانواده معظم شهدا و همچنین برگزاری صبحگاه مشترک نیروی انتظامی از برنامه های متعدد این نهاد انتظامی در هفته ناجا خواهد بود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان واقع شده با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

Share