مدیرعامل آبفار گیلان مطرح کرد:

تفاوت فاحش قیمت تمام شده آب با فروش آن در گیلان | وجود ۴۰۰ روستای فاقد تاسیسات آب آشامیدنی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: تفاوت فاحش قیمت تمام شده آب با فروش آن، از چالش های مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، محبعلی رنج‌ور با بیان اینکه هزار و ۷۸۹ روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند، گفت: میزان لوله گذاری و هزینه اجرای طرح های آبرسانی روستایی این استان ۲ برابر میانگین کشوری است.

وی افزود: تامین آب شرب مستمر این روستاها با توجه به موقعیت جغرافیایی گیلان، هزینه بر و دشوار است.

رنج‌ور در  ادامه با اشاره به آخرین وضعیت تاسیسات آبرسانی روستایی این استان، گفت: تفاوت فاحش قیمت تمام شده آب با فروش آن، فرسوده بودن ۳۰ درصد از تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان، وجود ۴۰۰ روستای فاقد تاسیسات آب آشامیدنی و عدم تبدیل وضعیت نیروی انسانی از چالش های مهم شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان،با ارائه گزارشی از فعالیت معاونت های بهره برداری، منابع انسانی و مهندسی- توسعه این شرکت در سال ۹۶ ابراز امیدواری کرد؛ مشکلات پیش روی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در سال ۹۷ با همراهی و پشتیبانی مسئولان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مرتفع شود.

وی گفت: بهره مندی از توان بخش خصوصی جهت اجرای طرح های حوزه آب و فاضلاب روستایی و ارتقاء شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از آب شرب سالم و بهداشتی تا پایان برنامه ششم توسعه، دو محور مهم فعالیت های این شرکت است.

Share