مدیرکل کمیته امداد گیلان عنوان کرد:‌

تسهیلات قرض‌الحسنه کم بهره به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان‌ گفت: ‌تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۳ درصدی به مددجویان کمیته امداد استان گیلان پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، علیرضا محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۳ درصدی در حوزه‌های اجاره مسکن،‌ کمک هزینه ازدواج، وام‌های اشتغالزایی،‌ کمک هزینه تحصیل‌ و نظایر این به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان عنوان کرد:‌ بحث پرداخت تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه به جای بلاعوض به مددجویان تحت پوشش و فرزندانشان از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر به ویژه با تأسیس و آغاز به کار صندوق قرض‌الحسنه ولایت مورد توجه کمیته امداد گیلان قرار گرفته است.

محمدی ابراز داشت: با گذشت دو سال از زمان افتتاح‌ صندوق قرض‌الحسنه ولایت کمیته امداد گیلان،‌ اقدامات بسیار خوبی در جهت جذب خیران و نیکوکاران در راستای پرداخت کمک هزینه و اعطای انواع تسهیلات به افراد نیازمند استان در سرفصل‌ها و حوزه‌های مختلف انجام شد.

وی بیان داشت:‌ در حال حاضر کمیته امداد گیلان به لحاظ میزان جذب اعتبارات و سپرده‌گذاری‌ها و حجم پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت پوشش خود از مراکز پیشتاز کشور است به طوری‌که در حال حاضر از این حیث در رده سه استان برتر کشور قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تصریح کرد:‌ تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق ولایت کمیته امداد استان گیلان با نرخ سود کمتر از ۳ درصد به دو روش مجزا یعنی از طریق معرفی خود خیران سپرده‌گذار و یا از طریق نهاد کمیته امداد به افراد نیازمند و مددجویان تحت پوشش پرداخت می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد:‌ وام‌های قرض‌الحسنه صندوق ولایت کمیته امداد گیلان از ۵ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان و در سرفصل‌هایی نظیر کمک هزینه پرداخت اجاره مسکن،‌ ازدواج و خرید جهیزیه نوعروسان،‌ کمک هزینه تحصیل،‌ کمک هزینه درمان و نظایر این به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی در مورد‌ پرداخت وام‌های اشتغالزایی نیز افزود:‌ صندوق ولایت کمیته امداد گیلان تا سقف ۱۵ میلیون تومان وام اشتغالزایی را به خانواده‌های تحت پوشش و فرزندانشان پرداخت می‌کند که این تسهیلات نیز به صورت کم بهره و با نرخ سود حدود ۳ درصد اعطا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ابراز داشت:‌ برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیکوکاران و خیران استان پس از انجام سپرده‌گذاری در صندوق ولایت کمیته امداد افراد مدنظر خود را به این صندوق جهت دریافت تسهیلات مورد نیاز معرفی می‌کند سپس این مبالغ به مددجوی مورد نظر پرداخت می‌شود.

محمدی عنوان کرد:‌ بخشی دیگر از مبالغی که در صندوق قرض‌الحسنه ولایت با کمک و همکاری نیکوکاران و خیران استان سپرده‌گذاری شده است نیز توسط کمیته امداد گیلان به افراد و خانواده‌های تحت پوشش و فرزندان آنان بر اساس سرفصل‌های تعیین شده به صورت وام اختصاص پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت:‌ با حمایت‌های خیران و نیکوکاران از خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد گیلان تاکنون اقدامات بسیار خوبی در جهت ساخت مسکن،‌ اعطای وام‌های اشتغالزایی،‌ پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و حمایت از فرزندان ایتام انجام شده است.

Share