لاهوتی: عدم پذیرش FATF یعنی جابه جایی پول با چمدان

تحریمهای جدید علیه ایران در ۱۳ آبان شعار تبلیغاتی و فشار روانی است

نماینده شهرستان لنگرود در زمینه شروع تحریم های جدید آمریکا علیه ایران از سیزده آبان گفت: دور جدید تحریمها شعار تبلیغاتی آمریکایی‌ها علیه ایران است. مردم آگاه باشند که فقط یک فشار روانی است که دارند ایجاد می‌کنند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد لاهوتی در مورد تصویب لایحه سی اف تی در مجلس گفت: این لایحه قطعا نقش موثری در بخش معاملات روابط پولی بانکی ما با دنیا می تواند داشته باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ۱۹۴ کشور عضو سازمان ملل عضو این لایحه هستند و دو کشور ایران و کره شمالی در لیست سیاه قرار داشتند و این برای کشور ایران که خودش قربانی ترور است و بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داشته اصلا خوب نیست.

وی افزود: با عضویت ایران هم روابط پولی مالی ایران بهبود یافته و هم جلوی اتهامات را می‌توانیم بگیریم.

نماینده شهرستان لنگرود در زمینه شروع تحریم های جدید آمریکا علیه ایران از سیزده آبان گفت: دور جدید تحریمها شعار تبلیغاتی آمریکایی‌ها علیه ایران است. مردم آگاه باشند که فقط یک فشار روانی است که دارند ایجاد می‌کنند.

لاهوتی تصریح کرد: آنها دنبال چندین اتفاق بودند یکی اینکه صادرات نفت ما را صفر کنند و دیگری اینکه بر روی حمل و نقل و نقل و انتقال پول تاثیر بگذارند.

وی با اشاره به شکست آمریکا در به صفر رساندن صادرات نقت ایران گفت: با بلایی که آمریکایی‌ها بر سر مردم دنیا آوردند قیمت نفت به ۸۰ دلار رسیده و این یعنی اینکه اگر نصفت قبل هم نفت صادر کنیم از نظر در آمدی آسیبی نمی‌بینیم.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، اظهار کرد: جنگ اقتصادی خیلی خطرناک تر از جنگ نظامی است. مردم در جریان باشند ما در تامین کالا های اساسی هیچ مشکلی نداریم.

لاهوتی تصریح کرد: FATF میگوید در کشور خودتان اگر کسی پولشویی کرد، قوانینی باشد که چگونه برخورد شود. برای اینکه کشورهای همسایه و اروپایی با ما همکاری کنند، شرط گذاشتند که باید با این سازمان همکاری کنیم و هرچیزی که صلاح مردم است، باید انجام شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: یک محور داریم و آن هم محور ولایت فقیه است، رییس جمهور می‌فرمایید اگر تعامل سیاسی نداشته باشیم، نمی‌توانیم تعامل اقتصادی هم داشته باشیم.

وی افزود: برای دفاع از کشور در دنیا باید در جهان حضور فعالی داشته باشیم. اگر عضو این سازمان نمی‌شدیم مجبور می‌شدیم با چمدان پول جا به جا کنیم که امثال بابک زنجانی در گذشته به وجود آمد و این یعنی گسترش فساد.

Share