با حضور استاندار گیلان:

تجلیل از نابینایان نخبه گیلان | در سایه هم‌افزایی بسترهای کارآفرینی نابینایان محقق شود

در آستانه روز جهانی نابینایان موسوم به روز عصای سفید، امروز در مراسمی با حضور استاندار از ۳۰ قهرمان ورزشی و نخبه نابینا و کم بینا، مدیران و دست اندرکاران موسسات حمایتی و روسای انجمن ‌های نابینایان و هیات‌های ورزشی مرتبط با معلولان گیلان قدردانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در مراسم روز نابینایان با تبریک این روز به بیان توانمندی های معلولان و نابینایان اشاره کرد و اظهار داشت: توانمندی این افراد در بسیاری از موارد بیش از افراد عادی است.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از توانمندی های این افراد در بخش دولتی و خصوصی تصریح کرد: باید بسترهای توانمندسازی معلولان و نابینایان در مسیر کارآفرینی از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی محقق شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به شعار امسال روز جهانی نابینایان اشاره کرد و افزود: شعار “رفع تبعیض” باید با تلاش همه جانبه مردم و مسئولان محقق شود.

سالاری توجه به نیازمندی نابینایان در حوزه های مهارتی، فرهنگی و اجتماعی را یک ضرورت جهت مطالعه و برنامه ریزی خواند و خاطرنشان کرد: در بخش ساخت و ساز ابنیه و تاسیسات نیز باید نسبت به رعایت اصول مهندسی ساختمان اقدام نمود تا سهولت تردد برای افراد کم توان امکان پذیر باشد.

Share