مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان:

تأسیسات و زیرساخت های کشور، شاهرگ حیاتی کشور هستند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان تصریح کرد: تاسیسات و زیرساخت های کشور، شاهرگ حیاتی کشور هستند که بدون آن عملکرد دیگر بخش ها مختل می شود و حفظ و حراست از این زیرساخت ها در اولویت پدافند غیرعامل قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عظیم بلبل آبادی، مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ایی استان گیلان با امیر محمدپور، مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در کشورهای توسعه یافته بیان کرد: در جهان امروز، مبحث پدافند غیرعامل به قدری دارای اهمیت است که کشورهای توسعه یافته بخش مهمی از برنامه ریزی های جامع و ملی خود را به آن اختصاص می دهند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل صنعت برق را یکی از مهم ترین زیرساخت های برق نام برد و گفت: صنعت برق یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه‌ای است و تا زمانی که این صنعت از حاشیه امنی برخوردار نباشد، نمی‌توان به توسعه خدمات دست زد.

محمدپور با تأکید بر اهمیت و نقش برق در زندگی روزمره مردم اظهار کرد: بدون برق زندگی مردم با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد، بنابراین تلاش دولت‌ها همواره حفظ و نگهداری از صنعت برق بوده است.

وی با بیان اینکه رصد دقیق فعالیت‌های دشمن و اقدامات تهدید گونه آنان از فلسفه اصلی تشکیل پدافند غیر عامل به شمار می‌رود، اذعان داشت: تهدید در پدافند غیرعامل تهدید طبیعی نیست، بلکه آنچه در این مجموعه به عنوان تهدید شناخته می‌شود، تهدیدات دشمن است که ممکن است متاثر از تهدید طبیعی باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان تصریح کرد: تاسیسات و زیرساخت های کشور، شاهرگ حیاتی کشور هستند که بدون آن عملکرد دیگر بخش ها مختل می شود و حفظ و حراست از این زیرساخت ها در اولویت پدافند غیرعامل قرار دارد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل گیلان گفت: پایدارسازی زیرساخت ها در حوزه انرژی و تولید علم در پدافند غیرعامل در برابر تهدیدها، آسیب ناپذیری مراکز حیاتی را کاهش می دهد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به شرایط استان و تهدیدات موجود در حوزه انرژی، خاطرنشان کرد: با توجه به تنوع تهدیدات و وضعیت اقلیمی استان باید به حوزه انرژی توجه جدی شود، همچنین با توجه به تضاد قدرت و منابع همیشه تهدیدات وجود دارند و از جمله اقدامات برای مقابله با تهدیدات و کاهش خسارات را شناسایی تهدیدات، آموزش های لازم با کمک مراکز دانشگاهی، هماهنگی دستگاه های اجرایی در سطح استان در حوزه فعالیت های کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل، رزمایش ها و سناریوهای پدافند غیرعامل می باشند.

در ادامه مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ایی استان گیلان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل بیان کرد: افزایش بازدارندگی، تداوم فعالیت های ضروری و ارتقای پایداری در مقابل تهدیدات دشمن ازعوامل مهم پدافند غیرعامل است.

بلبل آبادی نگاه در پدافند غیرعامل را نگاه به تهدیدها ذکرکرد و افزود: مساله انرژی همیشه مورد توجه دشمنان بوده بنابراین با توجه به آسیب پذیری های این حوزه، ممکن است دشمنان از این مساله سواستفاده نمایند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ایی گیلان با تاکید بر ضرورت پدافند غیرعامل در مواقع بحرانی اظهار کرد: با پدافند غیرعامل می توانیم رویکرد و تصمیمات پیشگیرانه ‌ای را در مواجهه با حوادث اتخاذ و آسیب پذیری را در مواقع بحرانی کاهش دهیم.

بلبل آبادی شناسایی و الویت بندی مناطق آسیب پذیر، احداث تاسیسات برق منطقه ای و بهره گیری از تجربیات ارزشمند اساتید دانشگاهی در انجام امور برای پیشگیری از حوادث و مقاوم سازی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: یک درصد اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای در خصوص مصون سازی زیر ساخت های دستگاه ها بمنظور افزایش امنیت و پیشگیری از حوادث وتهدیدات از دستگاه های عضو امری الزامی می باشد.

در انتها حکم صادره از سوی مصطفی سالاری استاندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل استان گیلان مبنی بر انتصاب عظیم بلبل آبادی بعنوان رئیس کارگروه تخصصی انرژی و آب پدافند غیرعامل استان گیلان توسط امیر محمدپور به وی اهدا گردید.

Share