امام جمعه آستارا

به غیر از ۲۰۰ سال حکومت قاجار و پهلوی، ایران همواره شکست ناپذیر بوده است

حافظ نیا گفت: به غیر از ۲۰۰ سال حکومت قاجار و پهلوی، ملت ایران همواره شکست ناپذیر بوده و نه تنها از هیچ قدرتی نترسیده اند بلکه همواره با قدرت در جهان حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ ‌نیا امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره سفارش امام حسن مجتبی(ع) به مومنان گفت: بنا به فرموده امام حسن(ع) عفت داشتن در مورد محارم الهی و دچار گناه نشدن انسان را عابد میکند.
حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا ادامه داد: هر چیزی که خداوند حرام اعلام کرده قطعاً در آن ضرری متوجه انسان است، مثلاً غیبت کردن باعث بی ارزشی شخصیت انسان می‌شود و حرام های خوردنی و آشامیدنی که متاسفانه رواج آن بسیار زیاد شده است و روزی نیست که از دستگیری فروشندگان مشروبات الکلی خبری به گوش نرسد، مگر میشود مسلمان کارگاه تولید مشروب در آستارا تولید کند؟ مگر در مملکت مسلمانان زندگی نمی کنیم؟

خطیب جمعه آستارا با ذکر روایتی در مورد شرب خمر گفت: کسی که مشروب می‌خورد حلال و حرام و محرم و نامحرم را نمی فهمد و امام حسن مجتبی (ع) به همین دلیل دوری از حرام های الهی را تاکید می کنند.

حافظ نیا با انتقاد از وجود کارگاه های تولید مشروبات الکلی گفت: شایسته نیست که اخبار کشف این کارگاه ها به گوش برسد و خدا میداند چه میزان هم کشف نشده است.

استاد حوزه علمیه در مورد حرام های پوشیدنی گفت: لباسی که پوشش کافی نداشته و بدن نما باشد پوشیدن آن حرام است و یا پوشیدن لباس‌های شهرت، یعنی لباسی که با پوشیدنش انسان را انگشت نما کند پوشیدن آن هم حرام است، توجه به احکام فقهی در هر شاخه از موارد مهم مسلمانی است.

خطیب جمعه آستارا با ذکر اینکه یکی از مشکلات دنیای امروزی عدم قناعت به داشته‌ها است، گفت: نتیجه زیاده خواهی چک های برگشتی و شلوغ شدن دادگاه های ما است و انسانی که قناعت نداشته باشد همواره دچار مشکل میشود.
امام جمعه آستارا سفارش سوم امام حسن(ع) را نیکی به همسایه ذکر کرده و گفت: اگر می خواهید عاقبت بخیر باشید با همسایه‌های خود به نیکی رفتار کنید و انسانی که باعث آزار و اذیت همسایه های خود باشد از مسلمانی دور می شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین حافظ نیا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به اوایل ماه صفر ماه و مناسبت‌های مذهبی این ماه گفت: مناسبت های این ماه بهانه‌ای برای افزایش تقاضای انسان است و اگر رفتارهای ما با تقوا همراه باشد دنیای ما دنیای نیکی و مهربانی می شود.
امام جمعه آستارا با اشاره به ایام شهادت دختر سه ساله اباعبدالله گفت: شهادت رقیه (س) مصیبت بزرگی برای خاندان اهل بیت می باشد و سختی های عاشورا، کوفه و شام و روضه دختر سیدالشهدا از رنج های بسیار این خاندان بود، بمیرم برای دل زینب(س) که داغ رقیه هم پس از عاشورا بر دلش نشست.
خطیب جمعه آستارا با اشاره به هفتم صفر مورخ چهارشنبه ۲۵ مهر روز شهادت امام حسن مجتبی(ع) به روایتی گفت: به همین مناسبت سه شنبه شب شهادت این امام مراسم عزاداری شهرستانی در مساجد شهرستان برگزار خواهد شد.
استاد حوزه علمیه با ذکر فرمایش مقام معظم رهبری به اقدام دشمن در نشان دادن بن بست رسیدن انقلاب گفت: بیشتر این اقدامات از سوختنشان است و اینها نمی‌توانند اقتدار و قدرت نظام اسلامی را دیده و چهل سالگی انقلاب چشمان آنها را کور کرده است.
حافظی ادامه داد: یکی از راه های مقابله با بن‌بست نمایی دشمن و القائات آنها، استفاده از ظرفیت عظیم جوانان خلاق، خوش‌فکر، باسواد و تحصیلکرده است و جوانان حلال مشکل هستند و باید از فکر و ایده آنان استفاده شود.

ایران اسلامی در اوج عظمت خود قرار دارد

خطیب جمعه آستارا دوم این راهکار را توجه به واقعیت‌های موجود جامعه دانسته و گفت: ایران اسلامی در اوج عظمت خود قرار دارد و باید این امر در جامعه تبیین شود، در زمانهای طاغوت ما زیر سایه آمریکا قرار داشته و اقتداری نداشتیم امروز مشاهده می‌کنیم که دشمنان اسلام از ما هراس دارند و مورد سوم توجه به شکست ناپذیری کشور اسلامی ما ایران است.

حافظ نیا افزود: به غیر از ۲۰۰ سال حکومت قاجار و پهلوی، ملت ایران همواره شکست ناپذیر بوده و نه تنها از هیچ قدرتی نترسیده اند بلکه همواره با قدرت در جهان حضور دارند.

امام جمعه آستارا مورد بعد را اتحاد و یکپارچگی مردم دانسته و گفت: قومیت و مذاهب مختلف باید در کنار هم انسجام و وحدت داشته باشند و هر کس در هر جایگاهی می خواهد به اختلافات قومی و قبیله‌ای دامن بزند، بدانید مزدور دشمن است.

وی مورد بعد را گرفتن ابزار رسانه ای از دشمن ذکر کرده و گفت: دشمن در این فضا تلاش بسیاری می‌کند و به تعبیر آقا رسانه شبیه سلاح شیمیایی در جنگ است، چون منابع انسانی را هدف قرار میدهد و نباید اجازه بدهیم دشمن به اهداف کور خودش در جنگ رسانه‌ای برسد.
خطیب جمعه آستارا با اشاره به تحقیر عربستان توسط ترامپ گفت: اگر انسان یک جو غیرت داشته باشد تحمل این تحقیر ها را نمی کند و چقدر بدبخت است رئیس جمهوری که بازیچه یک کشور دیگر باشد و انتظار داشتیم یک عکس العملی از اینها ببینیم و اظهارات بن سلمان نشان‌دهنده موضع ضعف عربستان در مقابل جمهوری اسلامی ایران است و می خواهد این ضعف را با دنباله روی از آمریکا پوشش بدهد. عربستان با این سیاست های غلط پیش گرفته توسط یک جوان در آستانه سقوط است.

امام جمعه آستارا با اشاره به سفر آیت الله فلاحتی به بندر مرزی آستارا گفت: امید داریم این سفر مایه خیر و برکت برای شهرستان آستارا باشد.

Share