امام جمعه رشت: ملت ایران زیر بار FATF نمی‌رود

به حامیان FATF تذکر می‌دهیم تا از فشار آوردن برای تصویب این طرح دست بردارند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اعلام اینکه برخی مسئولان نان و نمک جمهوری اسلامی را می‌خورند اما باز هم تلاش می‌کنند تا FATF را تحمیل کنند گفت: چنین کنوانسیون‌هایی صهیونیستی است و ملت ایران زیر بار آن نمی‌رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: برنامه‌ریزی در زندگی، انسان را از اشتباهات مصون نگه می‌دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه زن و شوهر باید تلاش کنند تا در تمام مسائل به‌ویژه مسائل مادی برنامه‌ریزی داشته باشند گفت: طبق روایتی از امیرالمومنین علی(ع) برنامه‌ریزی، انسان را از پشیمان شدن دور می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی کردن احتماب خطا کردن در زندگی را کاهش می‌دهد تصریح کرد: اگر مسئولان کشور با برنامه‌ریزی کار کنند کمتر دچار خطا می‌شوند.

وی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) از بی‌برنامگی امت اسلام هراس داشت گفت: شاهدیم که مسئولی در دوران مدیریتش اقداماتی می‌کند و مسئول بعدی پس از روی کار آمدن اقدامات گذشته را نامناسب می‌داند و این نشان از عملکرد غلط مسئول سابق است.

امام جمعه رشت استفاده از مشاوران صالح و کارآمد را عامل دور ماندن از اشتباه دانست و تصریح کرد: اگر زن و شوهر جوان با برنامه‌ریزی زندگی کنند از فقر و پریشانی در امان می‌مانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان مشکلات مالی و مادی را یکی از معضلات زن و شوهرهای جوان دانست و اظهار داشت: به گفته حضرت علی(ع) هیچ سرمایه‌ای بالاتر از عقل و برنامه‌ریزی صحیح نیست.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه براساس روایتی از حضرت علی(ع) برنامه‌ریزی صحیح سبب افزایش مال می‌شود گفت: در طول سال‌های انقلاب گاهی اوقات سرمایه‌های کلانی برای اجرای طرح‌ها هزینه می‌شود اما نتیجه مطلوب را نمی‌دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به وجود برخی مسئولان که در سال‌های مدیریتشان به مال و املاک فراوان دست پیدا می‌کنند عنوان داشت: تلاش بیش از اندازه برای مال اندوزی سبب به زحمت افتادن انسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ادب را بهترین میراثی دانست که پدر و مادر می‌توانند به فرزندان خود منتقل کنند و خاطرنشان کرد: انسانی که از انجام کارهای شبهه‌ناک خودداری می‌کند انسانی عزیز است.

وی تجمع روز گذشته بسیجیان سراسر کشور را عامل ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان داخلی و خارجی دانست و افزود: به فرموده مقام معظم رهبری بسیج برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان وحشت‌آفرین است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به فرا رسیدن سالروز مهاجرت امام خمینی(ره) از عراق به فرانسه در تاریخ ۱۲ مهرماه تصریح کرد: قیام مردمی و عظیم ملت ایران از این زمان اوج گرفت.

امام جمعه رشت ضمن گرامیداشت ایام هفته نیروی انتظامی ابراز داشت: نیروی انتظامی حافظ ارزش‌های جمهوری اسلامی و حافظ امنیت مرزهای کشور است و در این راه ۱۳ هزار شهید نیروی انتظامی تقدیم اسلام و انقلاب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به فرا رسیدن روز روستا و عشایر خاطرنشان کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا چنان شرایط مناسبی برای روستاییان فراهم کنند که از مهاجرت آن‌ها به شهرها جلوگیری شود.

وی با اعلام اینکه برخی مسئولان نان و نمک جمهوری اسلامی را می‌خورند اما باز هم تلاش می‌کنند تا FATF را به قوه مقننه تحمیل کنند افزود: چنین کنوانسیون‌هایی صهیونیستی است و ملت ایران زیر بار آن نمی‌رود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دشمنان انقلاب، جمهوری اسلامی را به هزینه کردن در راستای حمایت از تروریست محکوم می‌کنند اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال تسلیم کردن جمهوری اسلامی هستند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی مستقل است و خودش برای خودش برنامه‌ریزی می‌کند گفت: ما در تریبون نماز جمعه از بردن نام حامیان FATF خودداری می‌کنیم اما به آن‌ها تذکر می‌دهیم تا از فشار آوردن برای تصویب این طرح دست بردارند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به رای دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی ایران در مقابل دولت آمریکا ابراز داشت: در سال ۱۳۴۴ میان ایران و آمریکا معاهده مودت بسته شد تا ایران و آمریکا با هم روابط متقابل داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه آمریکا در برجام ۱۰ تحریم را برداشت و ۲۰ تحریم را اعمال کرد اعلام کرد: دولت‌های اروپایی یدک‌کش آمریکا هستند اما قطعا گفت‌وگو با آن نتیجه‌ای برای ما ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا در انزوای سیاسی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار صاحب‌نظر جهانی اعلام کرده‌اند که آمریکا رو به افول است و به فرموده امام راحل به به سرنوشت شوروی دچار می‌شود.

Share