فرهام زاهد:

با افتخار اصلاح طلبم | نام مقیمی یک بازی بود

عضو شورای شهررشت گفت: خانم مقیمی زمانی مطرح شد اما توسط همان دوستان در ادامه آقای نیک فهم و آقای موسوی مطرح شدند! نظر بنده این است که مطرح‌شدن نام خانم مقیمی یک بازی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از رشت ۲۰، فرهام زاهد در گفتگویی پیرامون حواشی ماجرای انتخاب شهردار رشت، گفت: برای نخستین بار حدود ۲ ماه قبل بود که نام خانم مقیمی توسط آقای ذاکری مطرح شد و ما دیگر خبری از ایشان نداشتیم به‌گونه‌ای که حتی در لابی‌هایی که با شخص بنده صورت گرفت در مورد خانم مقیمی نبود و پیرامون آقایان نیک فهم و موسوی با بنده صحبت شده بود.

وی ادامه داد: شما اگر به همراهان این دو کاندیدا نگاه کنید می‌بینید که همراهان آقای موسوی و همراهان آقای نیک فهم از دوستان خوب بنده هستند. در اینکه خانم مقیمی در حوزه‌های اقتصادی شخص موفقی هستند هیچ شکی وجود ندارد. شاید این سؤال پیش بیاید که شما گفته‌اید کاندیدا ندارید. حالا برای شما چه فرقی می‌کند که خانم مقیمی باشد یا کس دیگری؟ پاسخ این است که ما در بحث انتخاب شهردار تعیین‌کننده نیستیم اما تأثیرگذار هستیم. در جمع اعضای شورا داشتن سه رأی تقریباً ۳۰% آرای ممکن است و بی‌تأثیر نیست. اینکه دوستان آبستراکسیون می‌کنند نشان‌دهنده همراهی و اتحاد سه اصلاح‌طلب شورا می‌دهد.

زاهد با بیان اینکه افکار عمومی باید در جریان قرار بگیرند چه اتفاقاتی رخ‌داده است، گفت: رسیدن به عدد ۵ یا ۶ و حتی ۷ مگر توسط ما سه نفر اتفاق افتاده است؟ جلسه‌ای ۸ نفره شکل‌گرفته بود و ما سه نفر در آن جلسه حضور نداشتیم. به دلیل اینکه در آن جلسه حضور نداشتیم گفتیم که کاندیدا نداریم. ما به هیچ جریان سیاسی و حاکمیتی نه خرده می‌گیریم و نه گلایه می‌کنیم. ما میگوییم در جمعی که حضور نداشتیم اظهار نظر نمی‌کنیم. در نتیجه کاندیداهایی در آن بین مشخص‌شده بودند و قرار بود اعضای شورا به آن افراد رأی بدهند و گزینه‌های مدنظر را انتخاب کنند.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: متأسفانه برخی رسانه‌هایی که با بنده ارتباط داشتند و امیدوارم در آینده نیز داشته باشند گفتند که سه نفر عضو لیست امید یعنی زاهد، رمضانپور و حاجی پور جلوی فینالیست شدن خانم مقیمی را گرفتند که این یک دروغ بسیار بزرگ است. آقای ذاکری در ابتدا پیشنهاد دادند که ۵ نفر به ۷ نفر افزایش یابد. بنده نیز با این موضوع موافق نبودم؛ اما بالا آمدن ۵ نفر یا ۶ نفر را ما مشخص نکرده بودیم. برای اینکه مشکلی رخ ندهد آقای جذب برای رفع کدورت احتمالی پیشنهاد دادند که نه ۵ و نه ۷، بهتر آن است که ۶ نفر انتخاب شوند و این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و با ۶ نفر قبل از رأی‌گیری موافقت شد. حال سؤال بنده این است که اگر خانم مقیمی اول می‌شد چه؟! بازهم دوستان نام ما سه نفر را عنوان می‌کردند؟ پس ما کارمان را انجام دادیم.

وی افزود: اما اتفاقی که رخ داد رأی ۴ نفره آقایان حاجی پور، رمضانپور، ذاکری و بنده را به خود اختصاص دادند و یک رأی دیگر از سایر اعضا به دست آوردند. ایشان ۵ رأی به دست آوردند و رأی لازم برای ورود به جمع کاندیداهای نهایی تصدی بر شهرداری رشت را به دست نیاوردند. جهت‌گیری شورا این روزها کاملاً برای همگان عیان است. دوستان زمانی که خواستند ارائه برنامه کنند نامه‌ای توسط آقای ذاکری برای خانم مقیمی ارائه شد تا به ایشان هم فرصت ارائه برنامه داده شود! در این مرحله نیز مجدداً پای نامه ایشان را امضا کردیم تا ارائه برنامه شود.

زاهد اضافه کرد: اینکه اکنون با یک غوغا سالاری، شانتاژ و فریب افکار عمومی بخواهید خانم مقیمی را ملاک اصلاح‌طلبی عنوان کنید، خیر. چنین چیزی نیست. اصلاح‌طلبی اصول و راه و روش خودش را دارد. بنده باافتخار اعلام می‌کنم که اصلاح‌طلبم. معیار اصلاح‌طلبی بنده خانم مقیمی نیست اما از طرف دیگر باید به این نکته نیز اشاره‌کنم که بنده تنها از سوی لیست رأی نیاورده‌ام. لیست به من کمک بزرگی کرده و خود را مدیون جریان اصلاح‌طلبی می‌دانم اما من نماینده تمام مردم این شهر هستم. دوستان ورزشکار، جریان‌های اقتصادی، دوستان، رفقا و… نیز هرکدام به بنده کمک کرده‌اند.

عضو شورای شهر رشت ادامه داد: خانم مقیمی از نظر بنده یک فرد کاملاً موفق هستند اما جدا از این‌ها سؤال بنده این است که آیا آقای نصرتی هیچ‌یک از این خصوصیات را نداشت؟ آقای نصرتی یکی از مدیران موفق بود که امروز در یک سمت بالاتر مشغول به خدمت شده است؛ اما چه اتفاقی افتاده است؟ برای آن‌هایی که رشت را نمی‌شناسند و بازی‌های ناجوانمردانه ما را نمی‌دانند شرایطی را تعیین می‌کنیم که فرد از همان راهی که آمده برود! شما نگاه کنید که چند نفر از این کاندیداها به اقدامات آقای نصرتی در طول مدت شهرداری انجام داده‌اند؟

فرهام زاهد با بیان اینکه امروز بحث فرد نیست، گفت: برخی از دوستان در جریان اصلاح‌طلبی معتقد بودند اعضای لیست امید بنا بر آن چیزی که در شورا در حال رخ دادن است تصمیم‌گیری کنند؛ زیرا در درون بدنه شورا حضور دارند و مسائل را به‌خوبی می‌دانند. یک عده دیگر نیز می‌گفتند نه! شما از یک کاندیدا حمایت کنید اگر رأی آورد که آورد اما اگر رأی نیاورد به افکار عمومی بگویید که از چه کسی حمایت کرده بودید یکسری دیگر نیز می‌گفتند اعضای لیست امید در انتخاب شهردار رأی سفید بدهند!

وی ادامه داد: خانم مقیمی زمانی مطرح شد اما توسط همان دوستان در ادامه آقای نیک فهم و آقای موسوی مطرح شدند! پیش‌بینی و نظر بنده این است که مطرح‌شدن نام خانم مقیمی یک بازی است. خانم مقیمی درواقع یک گزینه انحرافی بود. این را به‌صورت شفاف میگویم زیرا برخی از دوستان نظرشان بر روی چیز دیگری است.

عضو شورای شهر رشت اضافه کرد: همیشه گفته‌ام که هیچ‌چیزی بهتر از روراستی نیست. همه ما در کنار اینکه دلمان برای رشت می‌سوزد؛ اما همه ما انتفاعی نیز داریم. وقتی من می‌بینم که دوستان نزدیک بنده مطالبی را منتشر می‌کنند که ما را مجبور به همراهی با یک کاندیدا می‌کنند و یا مسائل مالی را مطرح می‌کنند نمی‌دانم چه بگویم. بازی، بازی کثیفی شده است. حرف‌هایی در قالب عجله نکردن، عاقلانه تصمیم گرفتن، شنیدن برنامه کاندیداها و… بیاییم کمی با خودمان صادق باشیم! آیا ما منتظر شنیدن ارائه برنامه کاندیداها بوده‌ایم؟! بنده به‌شخصه سعی می‌کنم خودم را آدم صادق و شفاف جا نمی‌زنم، زیرا ما سیاسی‌ها نشان داده‌ایم هرچه میگوییم برعکسش را عمل می‌کنیم.

وی افزود: بیاییم با مردم صادق باشیم. ما باید بپذیریم که شاید با انتخابمان عده‌ای از دوستان ناراحت شوند، بیانیه بدهند، تیتر بزنند دست‌هایی که بالا نیامد، دست‌هایی که در جیب فرورفت و… یک باریک دوست شورایی ما اشاره کرد که اگر از من سؤال شود که بازی انتخاب شهردار و مسائل مالی تأثیرگذار است یا خیر؟ بنده تعارفی باکسی ندارم. اگر پولی داده‌شده و سندی وجود دارد بسم‌الله، ما به‌عنوان نماینده مردم وظیفه بررسی آن راداریم. اینکه یک نفر موافق ما نیست را با یک تبلیغات عجیب‌وغریب سعی کنیم او را حذف کنیم صحیح نیست.

زاهد اذعان داشت: ما باید با مردم صادق باشیم. آبستراکسیون موضوعی است که به‌عنوان ابزار در دست نمایندگان مردم در پارلمان است. بنده نمی‌گویم شخصاً چنین کاری نمی‌کنم. شاید بنده هم یک روز چنین اقدامی انجام دهم؛ اما وقتی این کار را انجام می‌دهم پای آن نیز می‌ایستم. دوستان ما را نگران کردند وقتی‌که تک تک از جلسه خارج شدند! نگران شدیم که آیا خانه رسیده‌اند؟! اما اگر چنین کاری کردیم نگوییم که وقت جلسه به پایان رسیده بود. خیر؛ چنین اتفاقی رخ نداده است بلکه ۳۰ دقیقه از وقت جلسه باقی‌مانده بود. بیاییم به مردم بگوییم که نمی‌خواستیم روز چهارشنبه شهردار انتخاب شود.

وی تصریح کرد: سؤال دیگر بنده این است که چرا بعد از جلسات فوق‌العاده و بررسی شرایط جلسه بعدی عادی باید برگزار شود؟ مگر برای ورود خانم مقیمی نامه جمع نکردید؟ این بار هم برای برگزاری جلسه فوق‌العاده در روز پنجشنبه هم می‌توانستند امضا جمع کنید. سؤال بعدی بنده این است که چرا دوستانی که روز جمع‌کردن امضا ذیل نامه حضور خانم مقیمی در جمع کاندیداهای نهایی را امضا کردند، هنگام رأی‌گیری چرا به ایشان رأی ندادند؟! اگر مدافعین خانم مقیمی این موضوع را به ایشان توضیح دهند و ایشان قانع شوند، ما نیز قانع خواهیم شد! بنده معتقدم دوستانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و موفق هستند افراد موفقی هستند. این افراد مدیران دولتی نیستند که بگوییم یک انتصابی رخ‌داده است.

زاهد در پاسخ به این سؤال که آیا روز دوشنبه جلسه تشکیل خواهد شد یا خیر، گفت: اگر پیامک دعوت به ما داده شود در صحن شورا حاضر خواهیم شد. بنده هیچ پیش‌بینی‌ای ندارم که جلسه تشکیل خواهد شد یا خیر؟ خواهش بنده از تمامی همکاران در شورا این است که به شعور افراد در جامعه توهین نکنید. مردم همیشه از ما در بحث درک مسائل جلوتر هستند و بارها این را اثبات کرده‌اند. این مسائل را در قالب آن نبریم که ما می‌خواهیم انتخاب عاقلانه کنیم، حالا فعلاً که شهردار نداشته‌ایم، دو هفته هم نداشته باشد! با احترام به همه همکاران عزیزم باید بگویم که این‌ها تنها و تنها فریب افکار عمومی است.

عضو شورای شهر رشت در پایان خاطرنشان کرد: اگر گزینه‌ای که ما دنبالش هستیم و رأی ندارد یگوییم من دنبال فلان گزینه هستم و می‌خواهم زمان بخرم و برای ایشان رأی جمع کنم. بنده ناجوانمردانه نقد نمی‌کنم. مشکل بنده بر روی چیزهای دیگری است. اگر در مورد اخلاق و شفافیت حرف می‌زنیم ایرادی ندارد، اما درصدی از آن را عمل کنیم.

Share