نوسانات ادامه دارد

بازار ارز باز هم لحظه‌ای شد

امروز بازار ارز دومین روز ریزشی خود بعد از هیجان بالای هفته گذشته را آغاز کرد و در همین راستا به مسیر خود ادامه داد. ریزش مستمر نبود و افزایش‌های یکدفعه‌ای قیمت در این بین تصمیم‌گیری برای خریدار و فروشنده را سخت کرده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امروز (شنبه)، روند بازار ارز طبق پیش‌بینی‌هایی که وجود داشت ریزشی شروع شد و دلار از حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان در کمتر از دو ساعت تا ۱۶ هزار و ۶۰۰تومان ارزان شد، اما طولی نکشید که قیمت بار دیگر صعودی شد و تا ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان هم رشد کرد. در این بازار که مدت‌هاست ثبات قیمت مشاهده نمی‌شود بار دیگر لغزش قیمت شروع و دلار تا ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان ارزان شد. یورو هم در این بین کم نوسان نبود و از حدود ۲۱ هزار تومان تا ۱۹ هزار  و ۸۰۰ تومان کاهش یافت، اما دوباره به ۲۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

ایسنا نوشت: نوسان امروز بازار ارز در حالی ثبت می‌شود که هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جریان‌های سیاسی و اجلاس نیویورک قیمت‌ها رو به افزایش پیش رفت و در روز چهار شنبه به اوج رسید به طوری‌که دلار تا ۱۹ هزار و یورو تا ۲۲ هزار تومان معامله شد، ولی  از روز پنج شنبه تا حدی از التهاب بازار کم شد و قیمت‌ها هر چند در نوسان بود اما تا ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان هم کاهش یافت.

اینکه چرا قیمت‌ها در بازار ارز تا ۲۰۰۰ تومان ریزش داشته، موضوعی است که فعالان بازار ارز عنوان می‌کنند با کاهش هیجان سیاسی از پایان هفته گذشته و همچنین تزریق ارزی که به نظر می‌رسد هر چند غیر مستقیم در بازار انجام شده تا حدی از التهابات کم کرد و قیمت را در مسیر کاهش قرار داد، با این وجود اینکه عده‌ای هم ترجیح دادند در اوج قیمت در مقطع فعلی بخشی از ارز خود را بفروشند و تعداد خریداران نسبت به هفته قبل کمتر شد، بی‌تاثیر نبوده است.

فعالان بازار ارز پیش‌بینی مشخصی از روزهای آینده ندارند، اما می‌گویند کار اساسی و پایه‌ای برای ترمیم شرایط موجود انجام نشده که قرار باشد موجب کاهش شدید و یا ثبات قیمت شود.

Share