آوای سلامت

اگر یکی از این ۱۳ مشکل را دارید، به جای قرص، آب لیمو مصرف کنید

لیمو منبع شگفت انگیز ویتامین ب ۶، آهن، پتاسیم، و فیبر است. مصرف فقط یک عدد لیمو می تواند ۱۷۸ درصد از میزان نیاز روزانه شما به ویتامین سی را تامین کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، لیمو دارای خواص بهداشتی باورنکردنی است. بنابراین اگر در صورت ابتلا به برخی شرایط پزشکی تصمیم به دریافت نسخه از پزشک تان دارید، می توانید این بار آب گرم با لیمو را جایگزین این نسخه ها کنید.

لیمو منبع شگفت انگیز ویتامین ب ۶، آهن، پتاسیم، و فیبر است. مصرف فقط یک عدد لیمو می تواند ۱۷۸ درصد از میزان نیاز روزانه شما به ویتامین سی را تامین کند

روز خود را با نوشیدن آب گرم همراه با لیمو آغاز کنید تا ۱۳ مشکل رایج بهداشتی را بدون نیاز به مصرف قرص درمان نمایید:

سرماخوردگی: لیمو به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین سی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند به طوری که نوشیدن یک فنجان آب لیمو در روز به محافظت از بدن در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا منجر می شود. ویتامین سی یک ماده مغذی و نوعی آنتی اکسیدان برای دفاع از سیستم ایمنی بدن است.

گلودرد: حتی اگر سرماخوردگی از بین رفته باشد، آب لیمو می تواند به سرعت بخشیدن به بهبودی کامل کمک کند و گلودرد را تسکین دهد.

ضعف ناخن ها: آب لیمو برای ناخن های شما عالی است. ویتامین سی موجود در آن به تقویت و استحکام ناخن ها کمک می کند.

افزایش وزن: نوشیدن آب لیمو هنگام صبح و قبل از شروع صبحانه باعث هیدراتاسیون و جلوگیری از کم آبی بدن می شود و به کاهش وزن نیز کمک می کند. نقش ویتامین سی برای جلوگیری و مبارزه با چاقی، ثابت شده است.

آسیب عضلات: یکی از عوارض ورزش، درد شدید عضلات است. خبر خوب این است که آب لیمو به کاهش آسیب عضلات در نتیجه ورزش کمک می کند.

درد مفاصل: نوشیدن آب لیمو یک راه عالی برای کاهش درد مفاصل است و به کاهش علائم آرتریت و آرتروز کمک می کند. این نوشیدنی التهاب را از مفاصل دور می کند.

رفلاکس اسید: بیماری ریفلاکس هنگامی رخ می دهد که اسید معده به مری بازمی گردد و باعث ایجاد سوزش در گلو و سینه شما میشود. آب لیمو اگرچه اسیدی است اما خاصیت قلیایی دارد و می تواند ریفلاکس را درمان کند.

فیبرومیالژیا: این اختلال مزمن باعث ایجاد حساسیت و درد در تمام بدن می شود. اگر از این اختلال رنج یم برید، آب لیمو یک راه عالی برای درمان درد بدون عوارض جانبی است.

التهاب: لیمو خاصیت ضد التهابی دارد. نوشیدن یک لیوان آب گرم همراه با لیمو التهاب بدن را به طور کامل از بین می برد.

فشار خون بالا: اگر مبتلا به فشار خون بالا هستید، آب لیمو بنوشید. اگر در حال حاضر از داروهای فشار خون استفاده می کنید، این داروها را یکباره ترک نکنید و با پزشکتان به طور خاص در باره جایگزین کردن آب لیمو مشورت نمایید.

بیماری کیسه صفرا: بیماری کیسه صفرا عموما ناشی از التهاب و تحریک کیسه صفرا است. این نکته ثابت شده که کمبود ویتامین سی در بدن شما را در معرض خطر این بیماری قرار می دهد. از آنجا که لیمو خاصیت ضد التهابی دارد و منبع ویتامین سی است، مصرف آن می تواند به پیشگیری از بیماری کیسه صفرا کمک کند.

آکنه: آب لیمو می تواند به تقویت پوست و محافظت در برابر استرس های محیطی کمک کند و مانع ابتلا به آکنه شود.

سنگ کلیه: پتاسیم و اسید سیتریک موجود در لیمو باعث کاهش اشباع ادرار و جلوگیری از رشد کریستال و ابتلا ه سنگ کلیه می شود.

Share