رمضانپور نرگسی در جمع خبرنگاران:

انتخاب شهردار رشت به یک موضوع جهانی تبدیل شده | رشت در همه مؤلفه‌ها جزو آخرین‌ها است

رمضانپور با بیان اینکه انتخاب شهردار رشت به یک موضوع جهانی تبدیل شده است افزود: با توجه به تذکرات نماینده ولی فقیه گیلان و همچنین تذکراتی که اعضای شورا در جلسات دادند شاهد آبستراکسیون بودیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد رمضانپور نرگسی، عضو شوای شهر رشت در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه این نشست خبری به دلیل ایجاد حواشی اخیر در خصوص انتخاب شهردار رشت، تشکیل شد، گفت: اینجا گرد هم جمع شدیم تابه سوالات خبرنگاران در این خصوص پاسخ بدهیم.

وی با بیان اینکه ما با مردم بیعت کردیم، اظهار داشت: مردم از رکن‌های اساسی کشور هستند و همیشه در صحنه‌های مختلف همراه مسئولین و منتخبین هستند.

این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: سعی ما بر این است تا جایی که بتوانیم برای مردم آگاهی سازی کنیم.

رمضانپور با اشاره به حضور پرشکوه مردم در انتخابات شهر و روستا گفت: وظیفه ما در مقابل اعتماد مردم این است که با عملکرد خودمان و پاسخگویی شفاف بتوانیم مطالبات مردم را مطرح کنیم.

اعضای لیست امید شورای شهر رشت تأکید به همگرایی دارند

وی با اشاره به اینکه مطالبه امروز مردم از اعضای شورای شهر، انتخاب شهردار است افزود: ما سه نفری که از لیست امید وارد شورای شهر رشت شده‌ایم از همان روزهای اول تلاش بر همگرایی در بین اعضا داشتیم.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه همگرایی اعضای لیست امید شورای شهر رشت از همان روزهای اولیه شورا بر همگان روشن شد، تصریح کرد: از همان روزهای اول شورا وقتی به تیم ما رای داده نشد ما سعی کردیم تا در همه اتخابات همراه شویم و همیشه ۱۱ رای بودیم.

نصرتی گزینه ما نبود

وی همچنین ادامه داد: ما به دنبال تفرقه نبودیم و تمامی اقدامات موجود گویا این قضیه است که به دنبال کار بودیم و خوشبختانه شهردار توانمندی را نیز انتخاب کردیم.

رمضانپور با بیان اینکه نصرتی گزینه ما نبود افزود: وقتی احساس کردیم گزینه معرفی شده از جانب ما رای ندارد، انصرافش را اعلام کردیم و به گزینه دوستان رای دادیم.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه یک اتفاق سبب رفتن آقای نصرتی از رشت شد گفت: از تاریخ رفتن شهردار تا کنون سه ماه می‌گذرد و در طول این مدت اعضای شورا به دنبال گزینه مناسب برای شهرداری بودند.

وی افزود: متاسفانه در مدت انتخاب شهردار جریاناتی وجود داشت که سبب عقب ماندن پروسه انتخاب شهردار گردد.

انتخاب شهردار رشت به یک موضوع جهانی تبدیل شده است!

رمضانپور با بیان اینکه انتخاب شهردار رشت به یک موضوع جهانی تبدیل شده است افزود: با توجه به تذکرات نماینده ولی فقیه گیلان و همچنین تذکراتی که اعضای شورا در جلسات دادند شاهد آبستراکسیون بودیم.

وی افزود: انتظار داشتیم که در قضیه انتخاب شهردار رشت فرماندار شهرستان رشت و استاندار گیلان ورود کنند که آنها هم بنا به ملاحظاتی تا کنون ورود نکردند.

این عضو شورای شهر رشت گفت: بنده امروز پیامکی برای آقای فرماندار و استاندار ارسال کردم که بر روی این موضوع حساس باشند و بر اساس ماده ۱۰ آیین نامه قانون شهرداری‌ها در بحث انتخاب شهردار ورود کنند.

رمضانپور با اشاره به اینکه در قانون به شورا مهلت داده شده است که در سه ماه شهردار انتخاب کند افزود: تا انتخاب شهردار بعد می‌توانیم سرپرست شهرداری را انتخاب کنیم تا تایید وزارت کشور برای شهردار منتخب اعلام شود.

رشت در همه مؤلفه‌ها جزو آخرین‌ها است

به گزارش دیارمیرزا رمضانپور در مورد مؤلفه‌هایی که یک شهردار رشت باید داشته باشد، گفت: شرایطی که شهر رشت داراست، مهم‌ترین ویژگی شهردار دارا بودن تفکر اقتصاد محور است زیرا منابع شهر کفاف هزینه‌های شهرداری و شهر را نمی‌دهد و از طرف دیگر دولت هم منابع برای پراخت حقوق‌ها و اجرای بعضی پروژه‌ها را ندارد و آن چیزی که سبب رشد شهر می‌شود داشتن نگاه اقتصادی است.
وی همچنین با بیان اینکه از دیگر شرایط شهردار داشتن جسمی سالم است، گفت: در شهرداری رشت حداقل باید ۱۸ ساعت کار کرد و نیاز به توانمندی جسمی دارد و ترجیحاً جوانان دارای سلامت جسم هستند.

رمضانپور با بیان اینکه مراجعه کننده به شهرداری رشت نسبت به سازمانهای دیگر بیشتر است، افزود: از دیگر ویژگی‌های شهردار داشتن حسن خلق است تا کرامت انسانی را حفظ کند و نیز دارای سلامت نفس در بخش مالی و رفتاری و همچنین امین و امانت دار باشد.

این عضو شورا دیگر ویژگی شهردار را مطلع بودن از مسائل عمرانی عنوان کرد و افزود: شهردار باید دارای تجربه مدیریتی داشته باشد و بتواند منابع انسانی را به درستی هدایت کند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آرمان شهر نیستیم، گفت: ما به دنبال کسی نیستیم که بتواند همه مشکلات شهر رشت که شامل بدهی و اینکه رشت هیچ یک از مؤلفه‌های زیرساختی را ندارد حل کند و به دنبال فردی هستیم که دارای حداقل‌هایی باشد که عنوان کردیم.

رمضانپور با تاکید بر اینکه شهردار باید تعامل لازم با مسئولان و ادارات داشته باشد، گفت: امیدواریم از بین چند نفر که دوستان معرفی کرده‌اند یک نفر به عنوان شهردار انتخاب شود. با توجه به تجربه دور اول شورا این تصمیم را گرفتیم که کاندیدایی نداشته باشیم و در روز دوشنبه هر سه نفر ما به فردی که تجربه لازم را داشته باشد رأی خواهیم داد.

رمضانپور افزود: امروز رشت در همه مؤلفه‌ها جزو آخرین‌ها است. در یک سال اول همه چیز به خیر و خوشی سعی کردیم که بگذرد اما متاسفانه گروهایی به عنوان قدرت هستند که سعی در تفکیک شورا دارند و تلاش می‌کنیم که این اتقاف رخ ندهد و بار دیگر بر اتحاد اعضا مصر هستیم زیرا این وحدت به نفع مردم است و سبب رشد و توسعه می‌شود.

وی ادامه داد: شعار من این. است که شورای پنجم رشت را شهر بهتر و شوراهای بعدی این شهر را به رشت برتر تبدیل کند. به همه دوستان اعلام کردیم که برای وحدت آمدیم و تجربه‌ای تا که از سفره مردم و انقلاب کسب نمودیم برای توسعه شهر به کار گیریم.

رمضانپور با اشاره به استعفای زالفی کاندیدای مورد علاقه خود در سال اول شورا اظهار کرد: وفتی در دوره قبل زالفی استعفا داد، به کسی رأی دادم که کار را شهرداری انجام دهد و معتقدم هرگز شهرداری رشت مانند آقای نصرتی را نخواهد دید. هرکس شهردار شود به او کمک خواهیم کرد زیرا ما برای رشد شهر آمده‌ایم.

وی افزود: این بی تجربگی هیات رئیسه شورا بود که متخصص بودجه را از عضویت در حذف کرد، البته بنده می‌بخشم اما فراموش نمی‌کنم. امیدوارم شهرداری که انتخاب می‌شود جانشین پروری کند و دیگر اینقدر دچار مشکل نشویم.

رمضانپور در ادامه که چرا تاکید بر انتخاب یک فرد بومی دارد، گفت: شهردار بومی همه شهر را به خوبی می‌شناسد و نیز هدفم ما این است که فرزندان شهر ما رشد کنند، متاسفانه در بدنه دولت، گیلان آخرین استانی است که نیرو دارد.

Share