استاندار گیلان تاکید کرد:

افتتاح مدرسه از افتتاح معدن طلا مهم‌تر است| سازمان برنامه فراتر از حدانتظار از آموزش و پرورش حمایت کرد

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه آموزش و پرورش گفت: ما مسئولان عادت کردیم تا کارهای و طرح‌های زودبازده را انجام دهیم اما کار کردن در حوزه آموزش و پرورش نیاز به زمان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم،  مصطفی سالاری صبح امروز در مراسم به صدا درآوردن “زنگ مهر” در مدرسه دخترانه “زینبیه” رودسر اظهار داشت: آموزش و پرورش از جایگاه ویژه و پراهمیتی برای مردم و مسئولان برخوردار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه افتتاح و آغاز به کار یک مدرسه از افتتاح معدن طلا مهم‌تر است عنوان داشت: شاهد هستیم که برخی کشورهای جهان دارای منابع فراوانی هستند اما به رشد و توسعه دست نیافتند.

سالاری آموزش و پرورش را عامل رشد و توسعه کشور دانست و خاطرنشان کرد: کشورها و جوامعی که به آموزش و پرورش اهمیت داده و آن را جدی می‌گیرند کشورهایی توسعه یافته و پیشرفت کرده هستند.

وی با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی کارآمد و پویا ابراز داشت: آموزش و پرورش محل اصلی تربیت نیروی انسانی کارآمد است و اگر در آموزش و پرورش به خوبی کار نشود، حوزه آموزش عالی نیز نمی‌تواند به خوبی عمل کند.

استاندار گیلان تربیت دانش‌آموزان توانمند را اصلی‌ترین وظیفه آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزانی با پشتوانه علمی قوی تربیت کنیم می‌توانیم در حوزه آموزش عالی و همچنین مهارت آموزی نیز نتایج مطلوبی کسب کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان باید تمرکز اصلی‌ خود را بر روی آموزش و پرورش بگذارند تصریح کرد: ما مسئولان عادت کردیم تا کارها و طرح‌های زود بازده را انجام دهیم اما کار کردن در حوزه آموزش و پرورش نیاز به زمان دارد.

سالاری اظهار داشت: متاسفانه تمرکز اصلی مسئولان بر روی اجرای پروژه‌های عمرانی است در صورتی که امروز باید تلاش کنیم تا اگر مدرسه‌ای می‌سازیم از آن استفاده بهتر و بهینه‌تری داشته باشیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بار سنگین تعلیم و تربیت فرزندان کشور نباید صرفاً بر دوش آموزش و پرورش باشد عنوان داشت: تمام مسئولان و نهادها باید با آموزش و پرورش همکاری مناسبی داشته باشند.

سالاری با اعلام سازمان برنامه و بودجه فراتر از حد انتظار از آموزش و پرورش حمایت کرده است خاطرنشان کرد: اگر همه مجموعه‌ها مانند این سازمان از آموزش و پرورش حمایت کنند می‌توانیم آموزش و پرورش موفق‌تری داشته باشیم.

Share