مدیرکل سیلاب و آبخوانداری کشور مطرح کرد:

اعتبارات اجرای طرح‌های آبخیزداری ۲ استان شمالی افزایش یافت

مدیرکل سیلاب و آبخوانداری کشور به دو برابر شدن اعتبارات حوزه آبخیز دراستان‌های گیلان و مازندران اشاره کردو از تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی برای طرح‌های آبخیزداری این استان‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابوالقاسم حسن پور در نشست بررسی حوزه‌های آبخیز گیلان در رشت اظهار کرد: در صورت عملیاتی شدن اقدامات آبخیزداری در حوزه های آبخیزداری گیلان و مازندران تا حدود زیادی از وقوع سیلاب و تخریب ناشی از آن در مناطق پایین دست کاسته می شود.

حسین پور از دو برابر شدن اعتبارات آبخیزداری استان‌های گیلان و مازندران در سال جاری خبر داد و افزود: امسال به هر یک از این استان‌ها بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به بازدید از مناطق سیل  زده استان‌های گیلان و مازندران گفت: بررسی ها نشان می دهد در مناطقی که طرح های آبخیزداری اجرا شده امکان وقوع سیلاب منتفی است.

در ادامه این نشست مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز تعداد حوزه های آبخیز این استان را ۵۱ مورد عنوان و بیان کرد: سالانه در ۴ حوزه عملیات آبخیزداری انجام می شود که با افزایش اعتبارات امسال فعالیت در این بخش گسترش یافته است.

محسن یوسف پور افزود: امسال در ۱۹ حوزه طرح آبخیزداری اجرا می شود که گامی مهم برای کنترل سیلاب ها و بهره گیری بهینه از منابع آبی است.

Share