رئیس ستاد عتبات و عالیات استان گیلان خبرداد:

استقرار ۱۲ موکب گیلانی در عراق | استقرار زائران قفقازی در امامزاده هاشم(ع)

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان گیلان با اشاره به استقرار ۱۲ موکب گیلانی در مسیرهای راهپیمایی نجف تا کربلا گفت: تمامی موکب‌ها با حمایت معنوی دولت و پشتیبانی مالی مردم اداره می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فارس، غلامرضا عباسپور با اشاره به وضعیت موکب‌های گیلانی مستقر در مسیر همایش پیاده اربعین حسینی اظهار کرد: گیلان ۱۲ موکب در عراق دارد که موکب رودسر در مرز مهران مستقر است و شهرهای املش و رودبار معین آن هستند و همچنین موکب‌های لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه و سیاهکل در نجف اشرف مستقر هستند و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به موکب‌های مستقر در شهر کربلا افزود: یک موکب خواهران متشکل از ۳۰۰ نفر، دو موکب از شهرستان رشت، موکب‌های فومن و شفت، موکب صومعه‌سرا و ماسال، موکب بندرانزلی و رضوانشهر و یک موکب از خادمان شهرداری در شهر کربلا به جهت امور نظافتی و خدماتی در کربلای معلی مستقر هستند.

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان گیلان با اشاره به تشرف ۹ هزار نفر از زائران قفقاز به همایش پیاده‌روی اربعین از خاک ایران تصریح کرد: امسال نیز بیش از ۱۲ هزار نفر از زائران اباعبدالله از خاک ایران و از طریق شهرستان آستارا وارد ایران شده و پس از مورد استقبال گرفتن از سوی دوستداران اهل‌بیت (س) شهرستان آستارا و تالش در امامزاده قاسم(ع) آستارا به همایش اربعین خواهند پیوست.

عباسپور با بیان اینکه مهمانان قفقازی پس از طی طریق از آستارا به سمت رشت حرکت خواهند کرد و در امامزاده هاشم(ع) مستقر می‌شوند افزود: زائران قفقازی پس از استقبال از سوی مردم رشت در شهر لوشان نیز مورد استقبال و تکریم مردم منطقه قرار خواهند گرفت و سپس استان را ترک می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی موکب‌ها با هزینه و مساعدت مردم تشکیل و اداره می‌شوند بیان کرد: موکب داران از چندین ماه قبل برای عزیمت به پیاده‌روی اربعین حسینی تمهید مقدمات کرده‌اند و تمامی ملزومات مصرفی و ایجاد ابنیه موردنیاز اعم از سرویس‌های بهداشتی، محل پخت‌وپز، استراحت و سایر ملزومات زائران را به همت خیران فراهم می‌کنند.

رئیس ستاد عتبات و عالیات استان گیلان با اشاره به حمایت‌های معنوی دولت و پشتیبانی مالی مردم از خادمان اباعبدالله در موکب‌ها تصریح کرد: هر موکب به‌طور متوسط ۵۰ نفر خدمه دارند و تمامی دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی خادمان دستگاه اباعبدالله را حمایت معنوی می‌کنند تا به مدت ۲۰ روز برای پذیرایی از زائران در مسیر کنگره اربعین حسینی ادای وظیفه کنند.

Share