رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

استفاده از صندلی کودک در خودرو اجباری می‌شود

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کودکان یکی از قشرهایی هستند که بیشترین صدمه را در حوادث می‌بینند و در پی اجباری کردن استفاده از صندلی کودک در خودرو هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار تقی مهری در حاشیه دومین مراسم یابود قربانیان سوانح ترافیکی کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برابر آمار پزشکی قانونی از سال ۱۳۸۴ آمار مصدومان و آسیب‌دیدگان سوانح رانندگی در کشور  چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده، اظهار کرد: از این تعداد ۲۷۷ هزار نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: کودکان یکی از قشرهایی هستند که بیشترین صدمه را در حوادث رانندگی می‌بینند و هشت درصد جان‌باختگان سوانح رانندگی را کودکان تشکیل می‌دهند، به همین منظور درصدد هستیم استفاده از صندلی کودک در خودرو را با هماهنگی دستگاه‌ها اجباری کنیم و از خودروسازان خواستیم جایی برای صندلی کودک در خودرو تعبیه کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ۳ هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز وجود دارد، گفت: امروز بیشترین جابه‌جایی توسط خودروهای شخصی صورت می‌گیرد و خودروهای سواری بیشترین نقش تردد در جاده‌ها را دارند و سهم کامیون و اتوبوس نسبت به خودروهای سواری کمتر است.

Share