فرماندار آستارا خبرداد:

اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی در تعاونی مسکن مهر آستارا

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: تکمیل و بهره برداری از مسکن مهر این شهرستان و برخورد با سودجویان این طرح مطالبه جدی مردم و متقاضیان آن است و تکمیل و واگذاری آنها توجه و همت مسئولان شورای مسکن استان گیلان را می طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس رنجکش در جلسه شورای مسکن آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: ۳۰۰ واحد از مجتمع ۹۰۰ واحدی مسکن مهر این شهرستان به متقاضیان واگذار شده است و مابقی بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به دلیل نبود اعتبارات لازم تکمیل نشده است.

وی با اشاره به این که میزان تخلفات و اختلاس مالی شرکت های تعاونی مسکن مهر آستارا ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام  شده است، خاطرنشان کرد: با پیگیری دستگاه های نظارتی و محاکم قضایی، سه نفر از مدیران عامل متهم شرکت ها دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: برای تکمیل این طرح بیش از ۱۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و بر اساس مصوبات شورای مسکن آستارا و استان، برای شناسایی افراد واجد شرایط مسکن مهر در آستارا، هیات تسویه تشکیل شد و واحدها پس از تکمیل، بر اساس اولویت واگذار خواهد شد.

فرماندار آستارا ادامه داد: اقشار آسیب پذیر و متقاضیان مسکن مهر این شهرستان به علت نبود آگاهی و نظارت کافی، با نام نویسی در آن در دام افراد سودجو افتاده و اندوخته مالی خود را به حساب طرح واریز کرده اند و یا گاهی در قراردادهای غیر رسمی پول های واریزی به حساب اشخاص انجام گرفته که سود جویی بوده است و متخلفان اکنون دستگیر و پرونده آنان در حال رسیدگی است.

وی گفت: کلنگ احداث طرح مسکن مهر آستارا با ۹۰۰ واحد مسکونی در سال ۸۷ به زمین زده شد و تا سال ۹۶ هیچ واحدی واگذار نشده بود.

وی اضافه کرد: با توجه به پیچیدگی های حقوقی این طرح و مشکلاتی که در زمینه چک های صادر شده توسط هیات مدیره قبلی وجود دارد هربار هیات تسویه دچار مشکل است که باید از طریق دستگاه های نظارتی و قضایی راهکارهای مناسبی در این زمینه ارائه شود.

فرماندار آستارا تاکید کرد: ورود به مشکلات مسکن مهر آستارا از سال ۹۶ با پی گیری های جدی دستگاه های نظارتی و فرمانداری و قضایی انجام که امیدواریم حقوق مردم در این زمینه به آنان برگردد.

در ادامه این جلسه مدیران شرکت کننده و نماینده هیات تسویه گزارشی از وضعیت پروژه ارائه دادند.

Share